vytisknout velikost písma Vypočujte si zvuk nového preplňovaného Porsche 911

Vypočujte si zvuk nového preplňovaného Porsche 911

Modernizované Porsche 911 prišlo o svoj atmosféricky plnený motor, na ktorého miesto sa nasťahovala menšia preplňovaná jednotka. Tá je stále šesťvalcová, ale ponúka objem rovných troch litrov a používa dve turbodúchadlá. Výsledok predstavuje klasický downsizing. Auto je výkonnejšie, rýchlejšie a úspornejšie. Nestratilo ale trochu charakter?

Odpoveď na túto otázku si necháme až na klasický test, istú nápovedu ale dáva nové video, ktoré zvuk modernizovaného Porsche 911 S ukazuje. Nezaujímavý nie je, no niečo ako keby mu tak trochu chýbalo, obzvlášť pri porovnaní s predchádzajúcou verziou. Ostatne pustite si obe videá a uvidíte, respektíve budete počuť.

Okrem nového motora prichádzajú v rámci faceliftu aj ďalšie novinky v podobe napríklad možnosti obstarania systému natáčania zadnej nápravy. Porsche 911 môže mať taktiež Wi-Fi hot-spot, stráženie mŕtveho uhla, sledovanie jazdných pruhov a tak ďalej.

Takto znie nová dvakrát preplňovaná trojlitrová verzia:

A zde zvuk původního atmosférického motoru: 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY