vytisknout velikost písma Vypínanie valcov čoskoro dostanú už aj trojvalcové motory

Vypínanie valcov čoskoro dostanú už aj trojvalcové motory

Nemecká firma Schaeffler, ktorá dodáva motorové súčiastky a vyvíja nové technológie pre automobilový priemysel, priznala prácu na systéme vypínania valcov pre trojvalcové agregáty. Už je vraj v kontakte s niekoľkými výrobcami a ešte do konca roka začnú práce na prototypoch.

Systém vypínania valcov si v modernej dobe spájame skôr s veľkými osemvalcami, aké nájdeme napríklad v Audi S8 alebo v Jeepe Grand Cherokee. Lenže už sa presadil aj vo štvorvalcoch, kde je priekopníkom tohto systému Volkswagen. Práve teraz máme v redakcii Audi A3 Cabrio s motorom 1.4 TSI a práve systémom vypínania valcov.

Lenže pokiaľ ide o trojvalce, nejako si nedokážeme predstaviť, ako to celé bude fungovať, hlavne teda po stránke kultivovanosti. Firma Schaeffler však kritické hlasy očakáva a už tvrdí, že moderné trojvalce budú mať čoskoro také dynamické parametre, že dvojvalcová prevádzka nebude problematická.

Systém vypínania valcov je samozrejme veľmi náročný nielen na riadiacu elektroniku, ale predovšetkým na mechanické súčasti. To dvíha cenu, takže by inštalácia systému vypínania iba na jednom valci mohla byť pre automobilky zaujímavejšia ako na dvoch a viacerých valcoch.

Vypínanie valcov spoločnosti Schaeffler by sa tak vraj mohlo dostať v masovom meradle do áut práve na trón v cenovo dostupnejšie vozoch. Princíp mechanizmu spočíva v tom, že využíva akýsi tlmič vačky a vahadla, čím sa zabráni otvoreniu sacieho ventilu.

Systém Schaeffler je vraj veľmi kompaktný a bude použiteľný ako pri motoroch s rozvodom OHC, tak i DOHC a rovnako u dvoj, troj alebo štvorventilového usporiadania. Úspora paliva má byť minimálne tri percentá.

13272353241915884084.jpg203373071384421668.jpg8253117981976802979.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY