vytisknout velikost písma Vypínanie valcov čoskoro dostanú už aj trojvalcové motory

Vypínanie valcov čoskoro dostanú už aj trojvalcové motory

Nemecká firma Schaeffler, ktorá dodáva motorové súčiastky a vyvíja nové technológie pre automobilový priemysel, priznala prácu na systéme vypínania valcov pre trojvalcové agregáty. Už je vraj v kontakte s niekoľkými výrobcami a ešte do konca roka začnú práce na prototypoch.

Systém vypínania valcov si v modernej dobe spájame skôr s veľkými osemvalcami, aké nájdeme napríklad v Audi S8 alebo v Jeepe Grand Cherokee. Lenže už sa presadil aj vo štvorvalcoch, kde je priekopníkom tohto systému Volkswagen. Práve teraz máme v redakcii Audi A3 Cabrio s motorom 1.4 TSI a práve systémom vypínania valcov.

Lenže pokiaľ ide o trojvalce, nejako si nedokážeme predstaviť, ako to celé bude fungovať, hlavne teda po stránke kultivovanosti. Firma Schaeffler však kritické hlasy očakáva a už tvrdí, že moderné trojvalce budú mať čoskoro také dynamické parametre, že dvojvalcová prevádzka nebude problematická.

Systém vypínania valcov je samozrejme veľmi náročný nielen na riadiacu elektroniku, ale predovšetkým na mechanické súčasti. To dvíha cenu, takže by inštalácia systému vypínania iba na jednom valci mohla byť pre automobilky zaujímavejšia ako na dvoch a viacerých valcoch.

Vypínanie valcov spoločnosti Schaeffler by sa tak vraj mohlo dostať v masovom meradle do áut práve na trón v cenovo dostupnejšie vozoch. Princíp mechanizmu spočíva v tom, že využíva akýsi tlmič vačky a vahadla, čím sa zabráni otvoreniu sacieho ventilu.

Systém Schaeffler je vraj veľmi kompaktný a bude použiteľný ako pri motoroch s rozvodom OHC, tak i DOHC a rovnako u dvoj, troj alebo štvorventilového usporiadania. Úspora paliva má byť minimálne tri percentá.

13272353241915884084.jpg203373071384421668.jpg8253117981976802979.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY