vytisknout velikost písma Vypínanie valcov čoskoro dostanú už aj trojvalcové motory

Vypínanie valcov čoskoro dostanú už aj trojvalcové motory

Nemecká firma Schaeffler, ktorá dodáva motorové súčiastky a vyvíja nové technológie pre automobilový priemysel, priznala prácu na systéme vypínania valcov pre trojvalcové agregáty. Už je vraj v kontakte s niekoľkými výrobcami a ešte do konca roka začnú práce na prototypoch.

Systém vypínania valcov si v modernej dobe spájame skôr s veľkými osemvalcami, aké nájdeme napríklad v Audi S8 alebo v Jeepe Grand Cherokee. Lenže už sa presadil aj vo štvorvalcoch, kde je priekopníkom tohto systému Volkswagen. Práve teraz máme v redakcii Audi A3 Cabrio s motorom 1.4 TSI a práve systémom vypínania valcov.

Lenže pokiaľ ide o trojvalce, nejako si nedokážeme predstaviť, ako to celé bude fungovať, hlavne teda po stránke kultivovanosti. Firma Schaeffler však kritické hlasy očakáva a už tvrdí, že moderné trojvalce budú mať čoskoro také dynamické parametre, že dvojvalcová prevádzka nebude problematická.

Systém vypínania valcov je samozrejme veľmi náročný nielen na riadiacu elektroniku, ale predovšetkým na mechanické súčasti. To dvíha cenu, takže by inštalácia systému vypínania iba na jednom valci mohla byť pre automobilky zaujímavejšia ako na dvoch a viacerých valcoch.

Vypínanie valcov spoločnosti Schaeffler by sa tak vraj mohlo dostať v masovom meradle do áut práve na trón v cenovo dostupnejšie vozoch. Princíp mechanizmu spočíva v tom, že využíva akýsi tlmič vačky a vahadla, čím sa zabráni otvoreniu sacieho ventilu.

Systém Schaeffler je vraj veľmi kompaktný a bude použiteľný ako pri motoroch s rozvodom OHC, tak i DOHC a rovnako u dvoj, troj alebo štvorventilového usporiadania. Úspora paliva má byť minimálne tri percentá.

13272353241915884084.jpg203373071384421668.jpg8253117981976802979.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY