vytisknout velikost písma Vynovený Saab chystá novinky. Po sedane príde 9-3 s karosériou kombi

Vynovený Saab chystá novinky. Po sedane príde 9-3 s karosériou kombi

Saab má po nedávnej čiernej histórii zase o niečo svetlejšiu budúcnosť. Koncom minulého roka bola oficiálne predstavená znovuzrodená deväť-trojka a krátko na to nasledoval elektromobil. Najnovšie správy hovoria, že to nie je všetko. Čoskoro sa dočkáme aj modelu 9-3 s karosériou kombi a uvažuje sa dokonca o kabriolete.

Ako vyzerá budúcnosť automobilky Saab, to naznačil kolegom z Autoblogu Mikael Ostlund, riaditeľ komunikácie spoločnosti NEVS, ktorá švédsku značku vlastní. Mikael síce nespresnil, za ako dlho sa SportCombi objaví v ponuke, no podľa jeho tvrdenia ide v podstate o hotovú vec. To ale neplatí o kabriolete. Istá nádej existuje, definitívne rozhodnutie však nepadlo.

Tým najdôležitejším je však tretia novinka. Saab údajne pokračuje vo vývoji novej platformy predstavenej ešte za pôsobenia GM na koncepte PhoeniX. Táto platforma má byť modulárna a v budúcnosti by sa mala stať základom pre nástupcu nie úplne najnovšej 9-3. Počíta sa s kupé, kabrioletom aj crossoverom. Na toto si ale budeme musieť ešte chvíľu počkať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY