vytisknout velikost písma Vylepšený Mercedes S je tu: boj s Audi A8 a BMW 7 nebude ľahký

Faceliftovaný Mercedes-Benz triedy S oficiálne vstupuje na slovenský trh. Technické zmeny sú prekvapivo rozsiahle: zahŕňajú kompletný obmenu motorovej palety s prechod na 48V elektroinštaláciu. Zážihové šesťvalce M256 majú "elektrické turbo". Podvozok sa v zákrutách nakláňa proti odstredivej sile. Paket výbavy s adaptívnym tempomatom alebo servodovieraním dverí dostanete na slovenskom trhu za príplatok vo výške 0 eur. Ceny modernizovanej triedy S štartujú na sume 74-tisíc eur, avšak bez DPH.
Vylepšený Mercedes S je tu: boj s Audi A8 a BMW 7 nebude ľahký

Mercedes-Benz triedy S je roky považovaný za nekorunovaného kráľa luxusných sedanov najvyššej triedy. Súčasná, šiesta generácia s označením W222 je ale na trhu už štvrtý rok a v poslednej dobe čelí nevídane priostrenej konkurencii v podobe úplne nových generácií úhlavných rivalov. BMW svoj rad 7 už predáva, najnovšie Audi A8 k zákazníkom ešte len mieri. Aktuálna trieda S je však ešte len za polovicou životného cyklu. Náporu novej konkurencie preto čelí rozsiahlejším faceliftom, ktorý vedľa estetických zmien prináša tiež celkom rozsiahle novinky v technike.

IMG_20170801_115116.jpgIMG_20170801_115341.jpg

Pri faceliftoch nebýva obvyklé, aby sa zmenila prakticky celá škála pohonných jednotiek, ale v palete motorizácií pre triedu S prakticky nezostal kameň na kameni. Zmizol z nej vznetový štvorvalec. Rolu základnej motorizácie preberá šesťvalec so známym označením S 350d ale úplne novou konštrukciou (OM656). Už nie je vidlicový, ale radový. Dosahuje výkon 210 kW a krútiaci moment 600 Nm. Výkonnejšie prevedenie rovnakého agregátu sa volá S 400D. Má 250 kW a 700 Nm. Oba varianty možno kombinovať s pohonom všetkých kolies.

Aj benzínové šesťvalce sú teraz radové, z úplne novej konštrukčného radu M256. A pozor, je tu jeden chyták. S 500 už neoznačuje vidlicový osemvalec, ale vrcholnú verziu šesťvalca. Vďaka prechodu na 48V elektroinštaláciu mohli konštruktéri osadiť motor elektrickým kompresorom, aký prvýkrát použilo Audi v agregáte 4.0 TDI v modeli SQ7. Ak sa nemýlime, má kombinácia zážihového motora a elektrického kompresora v triede S premiéru. K výkonu spaľovacie jednotky pridá "elektrické turbo" ďalších 16 kW.

sclass_48.jpgsclass_53.jpg

Osemvalec v ponuke zostal, ale premenoval sa na S 560. Aj on je nový, jedná sa o dvoma turbodúchadlami preplňovaný štvorliter, konštrukčne príbuzný s už známymi jednotkami AMG. Pre triedu S dostal 345 kW a 700 Nm.

Naďalej bude pochopiteľne možno objednávať športové S 63 AMG, rovnako ako dvanásťvalce S 600 a S 65. Tie sa ale na Slovensku predávajú len výnimočne, najžiadanejšie sú na zámorských trhoch. Na slovenskom trhu, kde pre elektrifikovaná autá neplatia špeciálne úľavy, bude stáť trochu bokom záujmu aj plug-in hybrid S 560E. Je to prvý Mercedes, ktorý využíva tretiu generáciu plug-in hybridnej sústavy. V čisto elektrickom režime prejde až 50 km.

Paletu základných motorizácií vrátane cien uvádzame pre prehľadnosť v tabuľke:

Model Výkon (kW) Krútiaci moment (N.m) Cena (EUR vč. DPH)
S 450 270 500 94 799
S 450 4Matic 270 500 97 599
S 500 320 520 103 599
S 560 345 700 108 599
S 560 4Matic 345 700 112 299
S 350d 210 600 89 399
S 350d 4Matic 210 600 92 999
S 400d 250 700 95 699
S 400d 4Matic 250 700 99 399

Nielen v luxusnej triede však dnešného zákazníka zaujímajú hlavne technológie, prinajmenšom podľa názoru automobiliek. Trieda S zatiaľ nedokáže ponúknuť autonómne riadenie úrovne 3 ako Audi, ale v rámci modernizácie dostala vylepšenú sústavu kamier a radarov spolu so zdokonaleným softvérom. Adaptívny tempomat dokáže spomaľovať do zákrut podľa údajov z navigácie a v kolóne sa znovu sám rozbehne po zastavení dlhom až 30 sekund.

Zajímavosťou je adaptívny podvozok Magic Body Control s funkciou nakláňania do zákrut. Ak si hovoríte, že do zákrut sa nakláňajú všetky autá a cieľom semiaktivního odpruženia a tlmenie je tomu zamedziť, vedzte, že funkcia Curve nakláňa karosériu na opačnú stranu, ako na motorke. A to až do uhla 2,65 stupňa. Výsledkom by malo byť zmenšenie síl pôsobiacich na telá cestujúcich a tým aj vyšší cestovný komfort.

A aby sme nezabudli na dizajn. Maska dostala dvojité lamely, zmenil sa vzhľad predných svetlometov a zadných svetiel a oba nárazníky sú úhľadnejšie než predtým. Koncovky výfukov sú pri zážihových motorizáciach funkčné obe, pri dieseloch je pravá len atrapa. Za pravým zadným kolesom sa totiž schováva nádrž na aditívum AdBlue.

sclass_33.jpg

Štandardná výbava sa líši podľa motorizácie. Už pri základných modeloch ale obsahuje napríklad zadnú kameru, spätné zrkadlá s ochranou proti oslneniu alebo nepriame osvetlenie interiéru (s až 64 farebnými odtieňmi). Mercedes ponúka aj rôzne zvýhodnené sady výbavy na želanie. Z nich asi najzaujímavejšia je sada Premium. Obsahuje súbor jazdných asistentov, vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá s pamäťou polohy, panoramatické strešné okno, 360° sústavu kamier, servodovieranie dverí, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a bezkľúčové odomykanie. Výška príplatku za túto sadu činí na slovenskom trhu príjemných 0 eur.

Bude zaujímavé sledovať, ako sa pomer síl v prestížnom segmente zmení, až budú mať na trhu svoj najnovší model všetci traja hlavní rivali.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY