vytisknout velikost písma Výdrž podľa AutoBildu: Skvelá Mazda CX-5, prepadlo Subaru aj Audi

Dôkladný test odolnosti nemeckého AutoBildu na 100 000 km nedopadol pre niektoré prestížne modely práve najlepšie.
Výdrž podľa AutoBildu: Skvelá Mazda CX-5, prepadlo Subaru aj Audi
Zoznam kapitol
  1. Spoľahlivosť po 100 000 km podľa AutoBildu
  2. Fotogaléria: Štatistika spoľahlivosti

Nemecký AutoBild vydal súhrnnú štatistiku svojich dlhodobých testov odolnosti nových áut na 100 000 km, uskutočnených v rokoch 2014 až 2015. Ukázalo sa, že nie všetky autá vedia splniť svoje sľuby a niektoré naozaj sklamali. Iné ale naopak prekvapili napríklad vzhľadom k svojej cene a celkovému očakávaniu.

19 Subaru XV.jpg18 Audi Q3.jpg17 Chevrolet Orlando.jpg
Subaru XV 2.0D, Audi Q3 2.0 TDI quattro a Chevrolet Orlando 2.0 TD sú najviac problémové modely. V Subaru odišla spojka a motor bol na pokraji smrti, Audi zlyhal EGR ventil aj váha vzduchu a Chevroletu sa rozbila prevodovka

Ako AutoBild hodnotil? Vedľa rozobratia auta do poslednej skrutky po prejdení 100 000 km a zhodnotenia opotrebenia sa zameral aj na funkciu auta, jazdu, dynamiku, spotrebu a samozrejme sledoval závady počas používania a prácu servisu.

Mechanickým poruchám pohonu sa prikladá samozrejme najväčší význam. Autá potom zbierali za jednotlivé prehrešky trestné body. AutoBildu neunikli ani také detaily, ako že do Volkswagenu Golf tečie.

A ako to dopadlo? S hanbou odchádza Subaru XV 2.0D aj Audi Q3 2.0 TDI. Tieto crossovery dostali známky 4-. Povesť Audi zachránil ale model A6 2.0 TDI Avant, ktorý naopak z 19 hodnotených áut dopadol vôbec najlepšie. Aj tak ho ale mohla poraziť Mazda CX-5, keby nebolo lajdáckej práce jej servisu.

Zaujímavé je aj druhé miesto Fordu Focus s trojvalcom 1.0 EcoBoost a piate miesto hatchbacku Kia ceed 1.6 GDI, ktorú trápil len systém stop-štart. Vozidlá Škoda sa tentoraz testu nezúčastnili. Podrobnejšie hodnotenie nájdete v priloženej fotogalérii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY