vytisknout velikost písma Výdrž podľa AutoBildu: Skvelá Mazda CX-5, prepadlo Subaru aj Audi

Dôkladný test odolnosti nemeckého AutoBildu na 100 000 km nedopadol pre niektoré prestížne modely práve najlepšie.
Výdrž podľa AutoBildu: Skvelá Mazda CX-5, prepadlo Subaru aj Audi
Zoznam kapitol
  1. Spoľahlivosť po 100 000 km podľa AutoBildu
  2. Fotogaléria: Štatistika spoľahlivosti

Nemecký AutoBild vydal súhrnnú štatistiku svojich dlhodobých testov odolnosti nových áut na 100 000 km, uskutočnených v rokoch 2014 až 2015. Ukázalo sa, že nie všetky autá vedia splniť svoje sľuby a niektoré naozaj sklamali. Iné ale naopak prekvapili napríklad vzhľadom k svojej cene a celkovému očakávaniu.

19 Subaru XV.jpg18 Audi Q3.jpg17 Chevrolet Orlando.jpg
Subaru XV 2.0D, Audi Q3 2.0 TDI quattro a Chevrolet Orlando 2.0 TD sú najviac problémové modely. V Subaru odišla spojka a motor bol na pokraji smrti, Audi zlyhal EGR ventil aj váha vzduchu a Chevroletu sa rozbila prevodovka

Ako AutoBild hodnotil? Vedľa rozobratia auta do poslednej skrutky po prejdení 100 000 km a zhodnotenia opotrebenia sa zameral aj na funkciu auta, jazdu, dynamiku, spotrebu a samozrejme sledoval závady počas používania a prácu servisu.

Mechanickým poruchám pohonu sa prikladá samozrejme najväčší význam. Autá potom zbierali za jednotlivé prehrešky trestné body. AutoBildu neunikli ani také detaily, ako že do Volkswagenu Golf tečie.

A ako to dopadlo? S hanbou odchádza Subaru XV 2.0D aj Audi Q3 2.0 TDI. Tieto crossovery dostali známky 4-. Povesť Audi zachránil ale model A6 2.0 TDI Avant, ktorý naopak z 19 hodnotených áut dopadol vôbec najlepšie. Aj tak ho ale mohla poraziť Mazda CX-5, keby nebolo lajdáckej práce jej servisu.

Zaujímavé je aj druhé miesto Fordu Focus s trojvalcom 1.0 EcoBoost a piate miesto hatchbacku Kia ceed 1.6 GDI, ktorú trápil len systém stop-štart. Vozidlá Škoda sa tentoraz testu nezúčastnili. Podrobnejšie hodnotenie nájdete v priloženej fotogalérii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY