vytisknout velikost písma VW v Detroite: Predĺžený Tiguan a elektrický autobus

Volkswagen predstavil svoje dve hlavné novinky detroitského autosalónu. Koncept I.D. Buzz je elektromobil odkazujúci na legendárny T1 Bus. Vďaka novej platforme sa máme tešiť obrovský priestor vo vnútri. Dva elektromotory ponúknu dohromady výkon 275 kW. Počíta sa ale aj so slabším variantom osadeným iba jedným elektromotorom. Chýbať nebude ani autonómne riadenie. Druhou novinkou je predĺžený Tiguan Allspace.
VW v Detroite: Predĺžený Tiguan a elektrický autobus

Volkswagen oficiálne predstavil svoje hlavné novinky detroitského autosalónu. Na stánku nemeckej automobilky máme možnosť vidieť elektrický koncept I.D. Buzz a sedemmiestny predĺžený Tiguan Allspace.

Koncept I.D. Buzz je druhá štúdia vychádzajúca z novej platformy MEB. Tú prvú sme videli minulý rok na jesennom autosalóne v Paríži. Ako samotný názov napovedá (a ako ste si určite všimli na fotkách), detroitská novinka predstavuje modernú reinkarnáciu legendárneho VW T1 Bus. Oproti nemu ale ponúkne elektrický pohon, neporovnateľne lepšiu dynamiku a možnosť autonómneho riadenia.

vw_detroit_18-696x337.jpg

Volkswagen Bus budúcnosti je dlhý 4943 mm, široký 1976 mm a vysoký 1963 mm. Je teda takmer rovnako široký a vysoký ako aktuálny Multivan, pričom v porovnaní s týmto modelom je o zhruba 6 cm kratší. Rázvor náprav novej štúdie ponúkne 3300 mm, čo znamená, že je o 30 cm dlhší oproti Multivanu. Zároveň sú tu dvakufre.

Automobilka počíta s nasadením elektromotora pre každú nápravu. Celkový výkon systému má byť 275 kW, čo bude stačiť k akcelerácii 0-100 km/h za menej ako šesť sekúnd. Najvyššia rýchlosť však nepresiahne 160 km.

Chystá sa ale aj slabší variant. Jeho jediný elektromotor, umiestnený vzadu, bude dosahovať výkon 200 kW. Silnejšia verzia dostane akumulátory s kapacitou 111 kWh, v prípade tej slabšej to bude 83 kWh. Volkswagen I.D. Buzz má na jedno nabitie prejsť až 600 km.

Tešiť sa môžeme aj na nebývalú mieru pohodlia. Okrem absolútne tichého pohonu nasadí Volkswagen napríklad vzduchové odpruženie zadnej nápravy či adaptívne tlmiče. Všetko ďalej podčiarkne autonómne riadenie I.D. Pilot. Mimochodom, I.D. Buzz dostal nový stĺpik riadenia, ktorý pri jazde v autonómnom režime odpojí volant, aby sa vám v interiéri sám neotáčal.

vw_detroit_04-696x465.jpg

Druhou novinkou je Volkswagen Tiguan Allspace, o ktorom sme písali už skôr. Ide o Tiguan s predĺženým rázvorom náprav, ktorý môže mať až sedemmiestny interiér. Presne povedané sa rázvor natiahol o 11 cm a celková dĺžka narástla o 22 cm. Americkí zákazníci dostanú jediný motor: 2.0 TSI s výkonom 137 kW (186 k). Vyberať ale budú medzi predokolkou a štvorkolkou. Variant s pohonom prednej nápravy dostane vždy sedemmiestny interiér, pri štvorkolkách sa bude dodávať tretí rad na želanie.

Predĺžený Tiguan zamieri aj do Európy, takmer určite ho uvidíme na jarnom autosalóne v Ženeve. Krátko na to sa tu začne aj predávať. Čo sa elektrického konceptu týka, tam Volkswagen počíta s uvedením prvého sériového elektromobilu vychádzajúceho z nového základu v roku 2020. Do roku 2025 má byť na trhu aj sériové prevedenie systému autonómneho riadenia. Tou dobou už chce Volkswagen predávať milión elektromobilov ročne.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY