vytisknout velikost písma VW Touareg: vstrekovanie močoviny a dve lamely navyše [prvé jazdné dojmy]

Touareg prešiel decentným faceliftom. Novinky nie sú nijako zásadné, výsledok je ale napriek tomu lepší. A navyše úspornejší. Teda ak budeme veriť tabuľkám.
VW Touareg: vstrekovanie močoviny a dve lamely navyše [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Novinky trochu podrobnejšie, Interiér rovnaký. Skoro...
  2. V hlavnej úlohe emisie, Na trhu od októbra
  3. Fotogaléria: Volkswagen Touareg Facelift
  4. Oficiálna fotogaléria: Volkswagen Touareg po facelifte

Volkswagen Touareg dorazil v roku 2002, pričom prvá generácia vydržala na trhu celých osem rokov. Za tú dobu bolo predaných približne 475 000 exemplárov. Druhá generácia prišla v roku 2010 a za necelé štyri roky zvládla osloviť už 300 000 zákazníkov. Tak ako snáď každá automobilka, aj Volkswagen hlási plány na ďalšie zvyšovanie predajov. Pomôcť by v tom mal decentný facelift. Takže: Čo je nové?

Výpočet noviniek by sa dal vziať veľmi rýchlo. Touareg dostal upravenú masku chladiča, nové nárazníky, nejakú tú farbu karosérie navyše, vnútri lepšie materiály, upravený základný podvozok s oceľovými pružinami a predovšetkým vstrekovanie močoviny pre naftový šesťvalec. Celkovo bolo dosiahnutých limitov daných normou Euro 6 a tým pádom bol hlavný cieľ tohto faceliftu splnený.

_DSC0357.JPGstary_touareg.jpg
Vľavo nový R-Line, vpravo ten starý. Iný je nárazník alebo maska chladiča so štyrmi lamelami. 

Novinky trochu podrobnejšie

Noviniek ale predsa len nájdeme viac. Na prvý pohľad ich ľahko prehliadnete, no svoj ​​význam majú. Touareg vyzerá lepšie, respektíve hodnotnejšie. Maska chladiča dostala dve chrómové lamely naviac, takže ich teraz nesie celkom štyri. Upravený je tiež predný nárazník, ktorý namiesto pôvodnej koncepcie v tvare písmena V dostal tvar písmena A. Vzadu tiež nájdeme upravený nárazník, pri pohľade zboku prezradia facelift nové disky kolies.

Touareg taktiež dostal päť nových odtieňov farieb karosérie a kombinovať ho môžete s paketom Chrome & Style. Výsledok pôsobí možno trochu americky (čo asi nebude náhoda), ale stále platí, že vyzerá modernizovaný Touareg lepšie ako pred faceliftom.

Automobilka tiež rovno predstavila paket R-Line. Musím povedať, že naživo som mal trochu problém R-Line rozoznať. Pri pohľade spredu sa líšia v podstate len lesklo čiernymi mriežkami a logom R-Line, zboku zaujmú rozšírené prahy a ostatné kolesá. Vyberať môžete v rozmedzí od devätnástich palcov do 21". Vzadu nechýba difúzor a výrazné koncovky výfuku.

_DSC0294.JPG_DSC0302.JPG

Aby sme boli úplní, pridajme ešte jeden detail. Štandardom pre šesťvalcové TDI je zadný strešný spojler, ktorý má ďalej znižovať aerodynamický odpor. Pri ostatných motorizáciach ale toto v štandarde nenájdete, spojler získate iba za príplatok v rámci paketu R-Line. Volkswagen evidentne u základného TDI znižoval tabuľkové emisie, kde sa dalo.

Interiér rovnaký. Skoro...

Odhaliť facelift v interiéri dá za nevhodnej konfigurácie snáď ešte väčšiu prácu, ale o to pôsobí výsledok lepšie. Touareg dostal prepracované otočné ovládače. Tie majú hliníkové vrúbkovanie (niečo ako prezentovalo Volvo pri svojej XC90). Je to absolútny detail, no efekt je stopercentný. Automobilka sa snažila vtlačiť Touaregu trochu tej prémiovosti, takže prišla na rad napríklad aj zmena podsvietenia prístrojov aj odtieňa ambientného osvetlenia. V oboch prípadoch ide o bielu.

Ak sa vám dostane do rúk lepšie vybavené prevedenie, pocítite novinky výraznejšie. Touareg má ponuku dekorov aj čalúnenie bohatšie o niekoľko ďalších možností. Siahnuť môžete napríklad po jednom z dvoch druhov dreva, respektíve po rade koženého čalúnenia v rôznych odtieňoch. Pre naozaj náročných je pripravená koža Nappa alebo kombinácia čalúnenia Alcantara / koža.

874A8713.jpg874A8763.jpg
Interiér používa nové materiály a detaily v podobe prepracovaných otočných ovládačov. Výsledok pôsobí o niečo hodnotnejšie.

Za novým Touaregom sme vyrazili do Mníchova. Všetko, s čím sme sa mohli zviesť, bolo v týchto lepších výbavách. Touareg mám vo svojej pamäti zafixovaný ako schopné auto (na ceste aj v teréne), ktoré však ctilo názov automobilky. Pôsobilo lacnejším dojmom, a to napríklad aj v poslednej testovanej verzii R-Line osadenej osemvalcovým dieselom. Presne toto sa zmenilo asi najviac a tiež to môžeme považovať za naozaj tú najdôležitejšiu novinku faceliftu. Vnútri pôsobí Touareg hodnotnejšie.

Do výbavy potom pribudli tiež ďalšie prvky typu vyhrievania volantu alebo navigácia prepojená s internetom, čo dáva možnosť používať Google Earth, Google View alebo vyhľadávať cez internet body záujmu. Touareg NAVCO ponúka automatické brzdenie po kolízii, adaptívny tempomat schopný úplne zastaviť a následne sa rozbehnúť alebo vyraďovanie na neutrál pri ustálenej jazde. 

_DSC0316.JPG_DSC0318.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY