vytisknout velikost písma VW Touareg: vstrekovanie močoviny a dve lamely navyše [prvé jazdné dojmy]

Touareg prešiel decentným faceliftom. Novinky nie sú nijako zásadné, výsledok je ale napriek tomu lepší. A navyše úspornejší. Teda ak budeme veriť tabuľkám.
VW Touareg: vstrekovanie močoviny a dve lamely navyše [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Novinky trochu podrobnejšie, Interiér rovnaký. Skoro...
  2. V hlavnej úlohe emisie, Na trhu od októbra
  3. Fotogaléria: Volkswagen Touareg Facelift
  4. Oficiálna fotogaléria: Volkswagen Touareg po facelifte

Volkswagen Touareg dorazil v roku 2002, pričom prvá generácia vydržala na trhu celých osem rokov. Za tú dobu bolo predaných približne 475 000 exemplárov. Druhá generácia prišla v roku 2010 a za necelé štyri roky zvládla osloviť už 300 000 zákazníkov. Tak ako snáď každá automobilka, aj Volkswagen hlási plány na ďalšie zvyšovanie predajov. Pomôcť by v tom mal decentný facelift. Takže: Čo je nové?

Výpočet noviniek by sa dal vziať veľmi rýchlo. Touareg dostal upravenú masku chladiča, nové nárazníky, nejakú tú farbu karosérie navyše, vnútri lepšie materiály, upravený základný podvozok s oceľovými pružinami a predovšetkým vstrekovanie močoviny pre naftový šesťvalec. Celkovo bolo dosiahnutých limitov daných normou Euro 6 a tým pádom bol hlavný cieľ tohto faceliftu splnený.

_DSC0357.JPGstary_touareg.jpg
Vľavo nový R-Line, vpravo ten starý. Iný je nárazník alebo maska chladiča so štyrmi lamelami. 

Novinky trochu podrobnejšie

Noviniek ale predsa len nájdeme viac. Na prvý pohľad ich ľahko prehliadnete, no svoj ​​význam majú. Touareg vyzerá lepšie, respektíve hodnotnejšie. Maska chladiča dostala dve chrómové lamely naviac, takže ich teraz nesie celkom štyri. Upravený je tiež predný nárazník, ktorý namiesto pôvodnej koncepcie v tvare písmena V dostal tvar písmena A. Vzadu tiež nájdeme upravený nárazník, pri pohľade zboku prezradia facelift nové disky kolies.

Touareg taktiež dostal päť nových odtieňov farieb karosérie a kombinovať ho môžete s paketom Chrome & Style. Výsledok pôsobí možno trochu americky (čo asi nebude náhoda), ale stále platí, že vyzerá modernizovaný Touareg lepšie ako pred faceliftom.

Automobilka tiež rovno predstavila paket R-Line. Musím povedať, že naživo som mal trochu problém R-Line rozoznať. Pri pohľade spredu sa líšia v podstate len lesklo čiernymi mriežkami a logom R-Line, zboku zaujmú rozšírené prahy a ostatné kolesá. Vyberať môžete v rozmedzí od devätnástich palcov do 21". Vzadu nechýba difúzor a výrazné koncovky výfuku.

_DSC0294.JPG_DSC0302.JPG

Aby sme boli úplní, pridajme ešte jeden detail. Štandardom pre šesťvalcové TDI je zadný strešný spojler, ktorý má ďalej znižovať aerodynamický odpor. Pri ostatných motorizáciach ale toto v štandarde nenájdete, spojler získate iba za príplatok v rámci paketu R-Line. Volkswagen evidentne u základného TDI znižoval tabuľkové emisie, kde sa dalo.

Interiér rovnaký. Skoro...

Odhaliť facelift v interiéri dá za nevhodnej konfigurácie snáď ešte väčšiu prácu, ale o to pôsobí výsledok lepšie. Touareg dostal prepracované otočné ovládače. Tie majú hliníkové vrúbkovanie (niečo ako prezentovalo Volvo pri svojej XC90). Je to absolútny detail, no efekt je stopercentný. Automobilka sa snažila vtlačiť Touaregu trochu tej prémiovosti, takže prišla na rad napríklad aj zmena podsvietenia prístrojov aj odtieňa ambientného osvetlenia. V oboch prípadoch ide o bielu.

Ak sa vám dostane do rúk lepšie vybavené prevedenie, pocítite novinky výraznejšie. Touareg má ponuku dekorov aj čalúnenie bohatšie o niekoľko ďalších možností. Siahnuť môžete napríklad po jednom z dvoch druhov dreva, respektíve po rade koženého čalúnenia v rôznych odtieňoch. Pre naozaj náročných je pripravená koža Nappa alebo kombinácia čalúnenia Alcantara / koža.

874A8713.jpg874A8763.jpg
Interiér používa nové materiály a detaily v podobe prepracovaných otočných ovládačov. Výsledok pôsobí o niečo hodnotnejšie.

Za novým Touaregom sme vyrazili do Mníchova. Všetko, s čím sme sa mohli zviesť, bolo v týchto lepších výbavách. Touareg mám vo svojej pamäti zafixovaný ako schopné auto (na ceste aj v teréne), ktoré však ctilo názov automobilky. Pôsobilo lacnejším dojmom, a to napríklad aj v poslednej testovanej verzii R-Line osadenej osemvalcovým dieselom. Presne toto sa zmenilo asi najviac a tiež to môžeme považovať za naozaj tú najdôležitejšiu novinku faceliftu. Vnútri pôsobí Touareg hodnotnejšie.

Do výbavy potom pribudli tiež ďalšie prvky typu vyhrievania volantu alebo navigácia prepojená s internetom, čo dáva možnosť používať Google Earth, Google View alebo vyhľadávať cez internet body záujmu. Touareg NAVCO ponúka automatické brzdenie po kolízii, adaptívny tempomat schopný úplne zastaviť a následne sa rozbehnúť alebo vyraďovanie na neutrál pri ustálenej jazde. 

_DSC0316.JPG_DSC0318.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY