vytisknout velikost písma VW Touareg: nová tvár, modernejšia technika a vstrekovanie močoviny

VW Touareg: nová tvár, modernejšia technika a vstrekovanie močoviny

Pre autosalón v Pekingu si Volkswagen pripravil niekoľko premiér, pričom jednou z tých najdôležitejších je modernizácia modelu Touareg. Ten po novom prichádza s prepracovaným dizajnom, bohatšou výbavou, lepšími materiálmi v interiéri, menili sa aj farby karosérie, dizajn diskov kolies a konečne aj šesťvalec TDI dostal vstrekovanie močoviny, aby bolo možné splniť normu Euro 6. Na trhu sa predstaví vylepšený Touareg v lete.

Touareg sa teší veľmi slušnej obľube. Volkswagen hlási iba za minulý rok viac ako 70 000 predaných exemplárov. Facelift by mal túto skutočnosť ešte ďalej podporiť. Okrem na prvý pohľad viditeľných noviniek došlo tiež k úprave techniky.

Automobilka sľubuje vylepšený základný podvozok používajúci klasické pružiny. Ten by mal byť pohodlnejší a mal by tiež ponúkať lepšie reakcie na riadenie. Zmeny sa dotkli aj adaptívneho tempomatu. Touareg teraz vie automaticky jazdiť v dopravnej kolóne.

V Európe sa bude modernizovaný Touareg ponúkať s motormi V6 TDI, V8 TDI a vo verzii Hybrid. Slabší šesťvalec ponúkne výkon 204 k, silnejší variant 258 k, čo znamená nárast 13 koní. Osemvalec zostal na svojom, stále dáva k dispozícii 340 koní.

Naftové šesťvalce dostali v rámci modernizácie systém vstrekovania močoviny, ktorý im pomáha plniť emisné limity Euro 6. Vďaka rôznym čiastkovým úpravám sľubuje VW zníženie spotreby až o šesť percent. U slabšieho dieselu klesla tabuľková hodnota zo siedmich litrov na 6,6 l/100 km, silnejší variant pôvodne spotreboval 7,2 l/100 km, po facelifte to je taktiež o štyri desatiny menej.

Koncom leta potom rovno dorazí spolu s faceliftom aj nový paket R-Line.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY