vytisknout velikost písma VW Touareg: nová tvár, modernejšia technika a vstrekovanie močoviny

VW Touareg: nová tvár, modernejšia technika a vstrekovanie močoviny

Pre autosalón v Pekingu si Volkswagen pripravil niekoľko premiér, pričom jednou z tých najdôležitejších je modernizácia modelu Touareg. Ten po novom prichádza s prepracovaným dizajnom, bohatšou výbavou, lepšími materiálmi v interiéri, menili sa aj farby karosérie, dizajn diskov kolies a konečne aj šesťvalec TDI dostal vstrekovanie močoviny, aby bolo možné splniť normu Euro 6. Na trhu sa predstaví vylepšený Touareg v lete.

Touareg sa teší veľmi slušnej obľube. Volkswagen hlási iba za minulý rok viac ako 70 000 predaných exemplárov. Facelift by mal túto skutočnosť ešte ďalej podporiť. Okrem na prvý pohľad viditeľných noviniek došlo tiež k úprave techniky.

Automobilka sľubuje vylepšený základný podvozok používajúci klasické pružiny. Ten by mal byť pohodlnejší a mal by tiež ponúkať lepšie reakcie na riadenie. Zmeny sa dotkli aj adaptívneho tempomatu. Touareg teraz vie automaticky jazdiť v dopravnej kolóne.

V Európe sa bude modernizovaný Touareg ponúkať s motormi V6 TDI, V8 TDI a vo verzii Hybrid. Slabší šesťvalec ponúkne výkon 204 k, silnejší variant 258 k, čo znamená nárast 13 koní. Osemvalec zostal na svojom, stále dáva k dispozícii 340 koní.

Naftové šesťvalce dostali v rámci modernizácie systém vstrekovania močoviny, ktorý im pomáha plniť emisné limity Euro 6. Vďaka rôznym čiastkovým úpravám sľubuje VW zníženie spotreby až o šesť percent. U slabšieho dieselu klesla tabuľková hodnota zo siedmich litrov na 6,6 l/100 km, silnejší variant pôvodne spotreboval 7,2 l/100 km, po facelifte to je taktiež o štyri desatiny menej.

Koncom leta potom rovno dorazí spolu s faceliftom aj nový paket R-Line.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY