vytisknout velikost písma VW Touareg: nová tvár, modernejšia technika a vstrekovanie močoviny

VW Touareg: nová tvár, modernejšia technika a vstrekovanie močoviny

Pre autosalón v Pekingu si Volkswagen pripravil niekoľko premiér, pričom jednou z tých najdôležitejších je modernizácia modelu Touareg. Ten po novom prichádza s prepracovaným dizajnom, bohatšou výbavou, lepšími materiálmi v interiéri, menili sa aj farby karosérie, dizajn diskov kolies a konečne aj šesťvalec TDI dostal vstrekovanie močoviny, aby bolo možné splniť normu Euro 6. Na trhu sa predstaví vylepšený Touareg v lete.

Touareg sa teší veľmi slušnej obľube. Volkswagen hlási iba za minulý rok viac ako 70 000 predaných exemplárov. Facelift by mal túto skutočnosť ešte ďalej podporiť. Okrem na prvý pohľad viditeľných noviniek došlo tiež k úprave techniky.

Automobilka sľubuje vylepšený základný podvozok používajúci klasické pružiny. Ten by mal byť pohodlnejší a mal by tiež ponúkať lepšie reakcie na riadenie. Zmeny sa dotkli aj adaptívneho tempomatu. Touareg teraz vie automaticky jazdiť v dopravnej kolóne.

V Európe sa bude modernizovaný Touareg ponúkať s motormi V6 TDI, V8 TDI a vo verzii Hybrid. Slabší šesťvalec ponúkne výkon 204 k, silnejší variant 258 k, čo znamená nárast 13 koní. Osemvalec zostal na svojom, stále dáva k dispozícii 340 koní.

Naftové šesťvalce dostali v rámci modernizácie systém vstrekovania močoviny, ktorý im pomáha plniť emisné limity Euro 6. Vďaka rôznym čiastkovým úpravám sľubuje VW zníženie spotreby až o šesť percent. U slabšieho dieselu klesla tabuľková hodnota zo siedmich litrov na 6,6 l/100 km, silnejší variant pôvodne spotreboval 7,2 l/100 km, po facelifte to je taktiež o štyri desatiny menej.

Koncom leta potom rovno dorazí spolu s faceliftom aj nový paket R-Line.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY