vytisknout velikost písma VW Touareg: nová tvár, modernejšia technika a vstrekovanie močoviny

VW Touareg: nová tvár, modernejšia technika a vstrekovanie močoviny

Pre autosalón v Pekingu si Volkswagen pripravil niekoľko premiér, pričom jednou z tých najdôležitejších je modernizácia modelu Touareg. Ten po novom prichádza s prepracovaným dizajnom, bohatšou výbavou, lepšími materiálmi v interiéri, menili sa aj farby karosérie, dizajn diskov kolies a konečne aj šesťvalec TDI dostal vstrekovanie močoviny, aby bolo možné splniť normu Euro 6. Na trhu sa predstaví vylepšený Touareg v lete.

Touareg sa teší veľmi slušnej obľube. Volkswagen hlási iba za minulý rok viac ako 70 000 predaných exemplárov. Facelift by mal túto skutočnosť ešte ďalej podporiť. Okrem na prvý pohľad viditeľných noviniek došlo tiež k úprave techniky.

Automobilka sľubuje vylepšený základný podvozok používajúci klasické pružiny. Ten by mal byť pohodlnejší a mal by tiež ponúkať lepšie reakcie na riadenie. Zmeny sa dotkli aj adaptívneho tempomatu. Touareg teraz vie automaticky jazdiť v dopravnej kolóne.

V Európe sa bude modernizovaný Touareg ponúkať s motormi V6 TDI, V8 TDI a vo verzii Hybrid. Slabší šesťvalec ponúkne výkon 204 k, silnejší variant 258 k, čo znamená nárast 13 koní. Osemvalec zostal na svojom, stále dáva k dispozícii 340 koní.

Naftové šesťvalce dostali v rámci modernizácie systém vstrekovania močoviny, ktorý im pomáha plniť emisné limity Euro 6. Vďaka rôznym čiastkovým úpravám sľubuje VW zníženie spotreby až o šesť percent. U slabšieho dieselu klesla tabuľková hodnota zo siedmich litrov na 6,6 l/100 km, silnejší variant pôvodne spotreboval 7,2 l/100 km, po facelifte to je taktiež o štyri desatiny menej.

Koncom leta potom rovno dorazí spolu s faceliftom aj nový paket R-Line.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY