vytisknout velikost písma VW Tiguan GTE Active Concept: Ekológia na terénny spôsob

VW Tiguan GTE Active Concept: Ekológia na terénny spôsob

Na veľtrhu CES bolo vidieť elektromobil BUDD-e, ďalšie zaujímavé auto pre ekológov predstaví Volkswagen na autosalóne v Detroite, kde ukáže koncept Tiguan GTE Active.

Prevedenie GTE Active znamená terénne ladenú variantu nového Tiguanu, ktorý sa má v Amerike začať predávať v predĺženom a hlavne sedemmiestnom prevedení budúci rok. Dizajnéri nasadili kompletne oplastovanú karosériu, terénne pneumatiky, zväčšená bola aj svetlá výška a na strechu dostal Tiguan prídavné svetlá. Výsledok vyzerá veľmi dobre.

Tým hlavným je ale pre Volkswagen v súčasnej situácii fakt, že ide o hybrid, respektíve o plug-in hybrid. Prevedenie GTE kombinuje motor 1.4 TSI a dvojicu elektromotorov, pričom celkový výkon systému je 165 kW (225 k). Samozrejme tento automobil vie jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Batérie vystačia na prejdenie 32 km. Hybrid ako taký sme si ale mohli pozrieť už na autosalóne vo Frankfurte.

vw_gte_01.jpgvw_gte_02.jpgvw_gte_03.jpgvw_gte_04.jpgvw_gte_06.jpgvw_gte_07.jpgvw_gte_08.jpgvw_gte_09.jpgvw_gte_05.jpgvw_gte_10.jpgvw_gte_11.jpgvw_gte_12.jpgvw_gte_13.jpgvw_gte_14.jpgvw_gte_15.jpgvw_gte_16.jpgvw_gte_17.jpgvw_gte_18.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY