vytisknout velikost písma VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

Od vypuknutia aféry Diesel Gate nebolo celkom jasné, či sa tajný softvér v riadiacich jednotkách motorov TDI nejako prejavoval aj pri homologizačných skúškach v EÚ a či ovplyvnil ich výsledok. Fakt, že automobilka bez veľkých rečí predostrela plánovanú zvolávaciu akciu aj na Európu, síce hovoril sám za seba, ale jasné vyhlásenie chýbalo. Istý prielom v tomto smere prinieslo včerajšie vypočutie britského šéfa VW pred tamojšími zákonodarcami.

"Ako tomu rozumiem (a nie som inžinier), systém recirkulácie plynov v motore ovplyvnil množstvo NOx produkované autami, ktoré sme predávali na britskom trhu. Tieto vozidlá majú samozrejme typové schválenie v celej Európe a schvaľovanie prebiehalo v Nemecku," povedal Paul Willis v Dolnej snemovni Spojeného kráľovstva.

"... Naše motory sa správali v testovacom režime inak ako v skutočnom svete. Preto musíme autá opraviť...", vyhlásil ďalej.

Je to prvýkrát, kedy predstaviteľ Volkswagenu verejne pripustil, že nedovolený softvér bol aktívny aj pri európskych homologizačných skúškach. Metodika EHK 83, ktorá sa na meranie emisií pri homologizácii používa, pritom detekciu prebiehajúcej skúšky zakazuje.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY