vytisknout velikost písma VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

Od vypuknutia aféry Diesel Gate nebolo celkom jasné, či sa tajný softvér v riadiacich jednotkách motorov TDI nejako prejavoval aj pri homologizačných skúškach v EÚ a či ovplyvnil ich výsledok. Fakt, že automobilka bez veľkých rečí predostrela plánovanú zvolávaciu akciu aj na Európu, síce hovoril sám za seba, ale jasné vyhlásenie chýbalo. Istý prielom v tomto smere prinieslo včerajšie vypočutie britského šéfa VW pred tamojšími zákonodarcami.

"Ako tomu rozumiem (a nie som inžinier), systém recirkulácie plynov v motore ovplyvnil množstvo NOx produkované autami, ktoré sme predávali na britskom trhu. Tieto vozidlá majú samozrejme typové schválenie v celej Európe a schvaľovanie prebiehalo v Nemecku," povedal Paul Willis v Dolnej snemovni Spojeného kráľovstva.

"... Naše motory sa správali v testovacom režime inak ako v skutočnom svete. Preto musíme autá opraviť...", vyhlásil ďalej.

Je to prvýkrát, kedy predstaviteľ Volkswagenu verejne pripustil, že nedovolený softvér bol aktívny aj pri európskych homologizačných skúškach. Metodika EHK 83, ktorá sa na meranie emisií pri homologizácii používa, pritom detekciu prebiehajúcej skúšky zakazuje.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY