vytisknout velikost písma VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

Od vypuknutia aféry Diesel Gate nebolo celkom jasné, či sa tajný softvér v riadiacich jednotkách motorov TDI nejako prejavoval aj pri homologizačných skúškach v EÚ a či ovplyvnil ich výsledok. Fakt, že automobilka bez veľkých rečí predostrela plánovanú zvolávaciu akciu aj na Európu, síce hovoril sám za seba, ale jasné vyhlásenie chýbalo. Istý prielom v tomto smere prinieslo včerajšie vypočutie britského šéfa VW pred tamojšími zákonodarcami.

"Ako tomu rozumiem (a nie som inžinier), systém recirkulácie plynov v motore ovplyvnil množstvo NOx produkované autami, ktoré sme predávali na britskom trhu. Tieto vozidlá majú samozrejme typové schválenie v celej Európe a schvaľovanie prebiehalo v Nemecku," povedal Paul Willis v Dolnej snemovni Spojeného kráľovstva.

"... Naše motory sa správali v testovacom režime inak ako v skutočnom svete. Preto musíme autá opraviť...", vyhlásil ďalej.

Je to prvýkrát, kedy predstaviteľ Volkswagenu verejne pripustil, že nedovolený softvér bol aktívny aj pri európskych homologizačných skúškach. Metodika EHK 83, ktorá sa na meranie emisií pri homologizácii používa, pritom detekciu prebiehajúcej skúšky zakazuje.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY