vytisknout velikost písma VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

Od vypuknutia aféry Diesel Gate nebolo celkom jasné, či sa tajný softvér v riadiacich jednotkách motorov TDI nejako prejavoval aj pri homologizačných skúškach v EÚ a či ovplyvnil ich výsledok. Fakt, že automobilka bez veľkých rečí predostrela plánovanú zvolávaciu akciu aj na Európu, síce hovoril sám za seba, ale jasné vyhlásenie chýbalo. Istý prielom v tomto smere prinieslo včerajšie vypočutie britského šéfa VW pred tamojšími zákonodarcami.

"Ako tomu rozumiem (a nie som inžinier), systém recirkulácie plynov v motore ovplyvnil množstvo NOx produkované autami, ktoré sme predávali na britskom trhu. Tieto vozidlá majú samozrejme typové schválenie v celej Európe a schvaľovanie prebiehalo v Nemecku," povedal Paul Willis v Dolnej snemovni Spojeného kráľovstva.

"... Naše motory sa správali v testovacom režime inak ako v skutočnom svete. Preto musíme autá opraviť...", vyhlásil ďalej.

Je to prvýkrát, kedy predstaviteľ Volkswagenu verejne pripustil, že nedovolený softvér bol aktívny aj pri európskych homologizačných skúškach. Metodika EHK 83, ktorá sa na meranie emisií pri homologizácii používa, pritom detekciu prebiehajúcej skúšky zakazuje.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY