vytisknout velikost písma VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

VW prvýkrát priznal, že tajný softvér ovplyvnil aj európsku homologizáciu

Od vypuknutia aféry Diesel Gate nebolo celkom jasné, či sa tajný softvér v riadiacich jednotkách motorov TDI nejako prejavoval aj pri homologizačných skúškach v EÚ a či ovplyvnil ich výsledok. Fakt, že automobilka bez veľkých rečí predostrela plánovanú zvolávaciu akciu aj na Európu, síce hovoril sám za seba, ale jasné vyhlásenie chýbalo. Istý prielom v tomto smere prinieslo včerajšie vypočutie britského šéfa VW pred tamojšími zákonodarcami.

"Ako tomu rozumiem (a nie som inžinier), systém recirkulácie plynov v motore ovplyvnil množstvo NOx produkované autami, ktoré sme predávali na britskom trhu. Tieto vozidlá majú samozrejme typové schválenie v celej Európe a schvaľovanie prebiehalo v Nemecku," povedal Paul Willis v Dolnej snemovni Spojeného kráľovstva.

"... Naše motory sa správali v testovacom režime inak ako v skutočnom svete. Preto musíme autá opraviť...", vyhlásil ďalej.

Je to prvýkrát, kedy predstaviteľ Volkswagenu verejne pripustil, že nedovolený softvér bol aktívny aj pri európskych homologizačných skúškach. Metodika EHK 83, ktorá sa na meranie emisií pri homologizácii používa, pritom detekciu prebiehajúcej skúšky zakazuje.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY