vytisknout velikost písma VW pripravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

VW pripravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International Vienna Motor Symposium budúcnosť svojich motorov. Tešiť sa môžeme na preplňovaný dvanásťvalec s výkonom cez šesťsto koní, prípadne naopak na litrový trojvalec, ktorý však vyprodukuje 200 kW (272 k). Na svoje si prídu aj záujemcovia o diesel, chystá sa totiž nový, dvakrát preplňovaný a veľmi výkonný štvorvalec 2.0 TDI.

Zrejme tým najzaujímavejším je nový agregát 6.0 W12 TSI, ktorý zamieri do vrcholných modelov koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) pri 6000 ot./min a 900 Nm v rozmedzí od 1500 do 4500 ot./min. Očakáva sa, že tieto schopnosti postačia na zdolanie stokilometrovej rýchlosti za menej ako štyri sekundy a na maximálke cez 300 km/h.

Navyše by malo ísť zároveň o najekologickejšiu jednotku medzi dvanásťvalcom. Podľa normy NEDC vyprodukuje menej ako 250 gramov CO2 na kilometer jazdy. Motor dostane kombináciu priameho a nepriameho vstreku paliva, dvojité preplňovanie a systém deaktivácie valcov. A aby toho nebolo málo, nasadí Volkswagen aj systém uloženia motora, ktorý aktívne znižuje prenos vibrácií do karosérie.

Presným opakom k dvanásťvalcu je pripravovaný litrový trojvalec TSI vychádzajúci z radu EA211. Počíta sa s nasadením väčšieho turbodúchadla a elektrického kompresora. Výsledkom má byť výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm krútiaceho momentu.

Elektrické dúchadlo dostanú tiež naftové motory. Jedným z príkladov je jednotka 2.0 TDI osadená dvojicou turbodúchadiel, elektrickým dúchadlom a systémom vysokotlakového vstrekovania paliva. V takom prípade sa môžeme od motora 2.0 TDI dočkať výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu krútiaceho momentu 601 Nm.

Volkswagen vo Viedni zároveň predstavil aj nový rad motora 2.0 TDI určeného pre úžitkové vozidlá, ktorý už bude nasadený v novej generácii Transporteru / Multivanu. Táto jednotka je v priemere o 14% úspornejšia, používa recirkuláciu výfukových plynov, vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, variabilné sacie potrubie a samozrejme systém SCR. Rozsah výkonov je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

motor_1.JPGmotor_3.JPGmotor_4.JPGmotor_2.JPGmotor_5.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY