vytisknout velikost písma VW pripravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

VW pripravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International Vienna Motor Symposium budúcnosť svojich motorov. Tešiť sa môžeme na preplňovaný dvanásťvalec s výkonom cez šesťsto koní, prípadne naopak na litrový trojvalec, ktorý však vyprodukuje 200 kW (272 k). Na svoje si prídu aj záujemcovia o diesel, chystá sa totiž nový, dvakrát preplňovaný a veľmi výkonný štvorvalec 2.0 TDI.

Zrejme tým najzaujímavejším je nový agregát 6.0 W12 TSI, ktorý zamieri do vrcholných modelov koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) pri 6000 ot./min a 900 Nm v rozmedzí od 1500 do 4500 ot./min. Očakáva sa, že tieto schopnosti postačia na zdolanie stokilometrovej rýchlosti za menej ako štyri sekundy a na maximálke cez 300 km/h.

Navyše by malo ísť zároveň o najekologickejšiu jednotku medzi dvanásťvalcom. Podľa normy NEDC vyprodukuje menej ako 250 gramov CO2 na kilometer jazdy. Motor dostane kombináciu priameho a nepriameho vstreku paliva, dvojité preplňovanie a systém deaktivácie valcov. A aby toho nebolo málo, nasadí Volkswagen aj systém uloženia motora, ktorý aktívne znižuje prenos vibrácií do karosérie.

Presným opakom k dvanásťvalcu je pripravovaný litrový trojvalec TSI vychádzajúci z radu EA211. Počíta sa s nasadením väčšieho turbodúchadla a elektrického kompresora. Výsledkom má byť výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm krútiaceho momentu.

Elektrické dúchadlo dostanú tiež naftové motory. Jedným z príkladov je jednotka 2.0 TDI osadená dvojicou turbodúchadiel, elektrickým dúchadlom a systémom vysokotlakového vstrekovania paliva. V takom prípade sa môžeme od motora 2.0 TDI dočkať výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu krútiaceho momentu 601 Nm.

Volkswagen vo Viedni zároveň predstavil aj nový rad motora 2.0 TDI určeného pre úžitkové vozidlá, ktorý už bude nasadený v novej generácii Transporteru / Multivanu. Táto jednotka je v priemere o 14% úspornejšia, používa recirkuláciu výfukových plynov, vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, variabilné sacie potrubie a samozrejme systém SCR. Rozsah výkonov je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

motor_1.JPGmotor_3.JPGmotor_4.JPGmotor_2.JPGmotor_5.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY