vytisknout velikost písma VW pripravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

VW pripravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International Vienna Motor Symposium budúcnosť svojich motorov. Tešiť sa môžeme na preplňovaný dvanásťvalec s výkonom cez šesťsto koní, prípadne naopak na litrový trojvalec, ktorý však vyprodukuje 200 kW (272 k). Na svoje si prídu aj záujemcovia o diesel, chystá sa totiž nový, dvakrát preplňovaný a veľmi výkonný štvorvalec 2.0 TDI.

Zrejme tým najzaujímavejším je nový agregát 6.0 W12 TSI, ktorý zamieri do vrcholných modelov koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) pri 6000 ot./min a 900 Nm v rozmedzí od 1500 do 4500 ot./min. Očakáva sa, že tieto schopnosti postačia na zdolanie stokilometrovej rýchlosti za menej ako štyri sekundy a na maximálke cez 300 km/h.

Navyše by malo ísť zároveň o najekologickejšiu jednotku medzi dvanásťvalcom. Podľa normy NEDC vyprodukuje menej ako 250 gramov CO2 na kilometer jazdy. Motor dostane kombináciu priameho a nepriameho vstreku paliva, dvojité preplňovanie a systém deaktivácie valcov. A aby toho nebolo málo, nasadí Volkswagen aj systém uloženia motora, ktorý aktívne znižuje prenos vibrácií do karosérie.

Presným opakom k dvanásťvalcu je pripravovaný litrový trojvalec TSI vychádzajúci z radu EA211. Počíta sa s nasadením väčšieho turbodúchadla a elektrického kompresora. Výsledkom má byť výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm krútiaceho momentu.

Elektrické dúchadlo dostanú tiež naftové motory. Jedným z príkladov je jednotka 2.0 TDI osadená dvojicou turbodúchadiel, elektrickým dúchadlom a systémom vysokotlakového vstrekovania paliva. V takom prípade sa môžeme od motora 2.0 TDI dočkať výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu krútiaceho momentu 601 Nm.

Volkswagen vo Viedni zároveň predstavil aj nový rad motora 2.0 TDI určeného pre úžitkové vozidlá, ktorý už bude nasadený v novej generácii Transporteru / Multivanu. Táto jednotka je v priemere o 14% úspornejšia, používa recirkuláciu výfukových plynov, vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, variabilné sacie potrubie a samozrejme systém SCR. Rozsah výkonov je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

motor_1.JPGmotor_3.JPGmotor_4.JPGmotor_2.JPGmotor_5.JPG

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY