vytisknout velikost písma VW pripravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

VW pripravuje motory 1.0 TSI (272 k), 6.0 TSI (608 k) a 2.0 TDI (300 k)

Volkswagen naznačil na International Vienna Motor Symposium budúcnosť svojich motorov. Tešiť sa môžeme na preplňovaný dvanásťvalec s výkonom cez šesťsto koní, prípadne naopak na litrový trojvalec, ktorý však vyprodukuje 200 kW (272 k). Na svoje si prídu aj záujemcovia o diesel, chystá sa totiž nový, dvakrát preplňovaný a veľmi výkonný štvorvalec 2.0 TDI.

Zrejme tým najzaujímavejším je nový agregát 6.0 W12 TSI, ktorý zamieri do vrcholných modelov koncernu. Tento motor produkuje výkon 447 kW (608 k) pri 6000 ot./min a 900 Nm v rozmedzí od 1500 do 4500 ot./min. Očakáva sa, že tieto schopnosti postačia na zdolanie stokilometrovej rýchlosti za menej ako štyri sekundy a na maximálke cez 300 km/h.

Navyše by malo ísť zároveň o najekologickejšiu jednotku medzi dvanásťvalcom. Podľa normy NEDC vyprodukuje menej ako 250 gramov CO2 na kilometer jazdy. Motor dostane kombináciu priameho a nepriameho vstreku paliva, dvojité preplňovanie a systém deaktivácie valcov. A aby toho nebolo málo, nasadí Volkswagen aj systém uloženia motora, ktorý aktívne znižuje prenos vibrácií do karosérie.

Presným opakom k dvanásťvalcu je pripravovaný litrový trojvalec TSI vychádzajúci z radu EA211. Počíta sa s nasadením väčšieho turbodúchadla a elektrického kompresora. Výsledkom má byť výkon 200 kW (272 k) a 270 Nm krútiaceho momentu.

Elektrické dúchadlo dostanú tiež naftové motory. Jedným z príkladov je jednotka 2.0 TDI osadená dvojicou turbodúchadiel, elektrickým dúchadlom a systémom vysokotlakového vstrekovania paliva. V takom prípade sa môžeme od motora 2.0 TDI dočkať výkonu 221 kW (300 k) a vrcholu krútiaceho momentu 601 Nm.

Volkswagen vo Viedni zároveň predstavil aj nový rad motora 2.0 TDI určeného pre úžitkové vozidlá, ktorý už bude nasadený v novej generácii Transporteru / Multivanu. Táto jednotka je v priemere o 14% úspornejšia, používa recirkuláciu výfukových plynov, vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, variabilné sacie potrubie a samozrejme systém SCR. Rozsah výkonov je od 62 kw (84 k) do 150 kW (204 k).

motor_1.JPGmotor_3.JPGmotor_4.JPGmotor_2.JPGmotor_5.JPG

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY