vytisknout velikost písma VW pri Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

VW pri Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

Volkswagen si pre tohtoročný ročník stretnutia pri Wörthersee pripravil mnoho zaujímavých noviniek. Na stánku tejto automobilky je možnosť vidieť koncept GTE Sport, predsériové prevedenie priostreného GTI, študentské GTI, Volkswagen Golf R Variant s naftovým motorom a v neposlednom rade sa tu v európskej premiére predstavuje aj Scirocco GTS.

Volkswagen GTE Sport je asi najväčšou novinkou. Jedná sa o koncept naznačujúci podobu budúcich ostrých hatchbackov. Auto používa karosériu vyrobenú z kompozitov, hybridnú sústavu pracujúcu s trojiciach motorov a pohon všetkých kolies. Celkovo tento automobil ponúka výkon 295 kW (400 k) a maximálna rýchlosť činí 280 km/h. V čisto elektrickom režime najazdíte až päťdesiat kilometrov.

DB2015AL02570_small.JPGDB2015AL03398_small.JPGDB2015AL03400_small.JPG
Takto vyzerá budúcnosť. Má 400 koní, pohon všetkých kolies, tri motory a je to prirodzene hybrid. 

Kým GTE Sport je vízia ďalekej budúcnosti, GTI Clubsport je takmer hotová vec. Ako už sme písali skôr, jedná sa o ďalej posilnené GTI, ktoré dostane motor s výkonom 195 kW (265 k). Pri Wörthersee sa prezentuje ako koncept, ale Volkswagen už v oficiálnych materiáloch uvádza príchod sériovej verzie začiatkom budúceho roka. Bude to najsilnejšie GTI, aké sa kedy vyrábalo.

DB2015AL02563_small.JPGDB2015AL02564_small.JPGDB2015AL02566_small.JPG
GTI Clubsport je síce koncept, ale Volkswagen už potvrdil, že sa tento Golf s výkonom 265 koní bude vyrábať. 

O ďalšie GTI sa postarali nemeckí študenti. Svoje vozidlo pomenovali GTI Dark Shine a okrem upraveného dizajnu došlo aj na vylepšenie techniky. Ako základ poslúžilo GTI Performance, ktoré však dostalo výkon 290 kW (395 k) a vrchol krútiaceho momentu 487 Nm. Tento študentský Golf tak doplnil študentskú Škodu FUNstar.

11219052_885927408130120_30847696088113204_n.jpgDB2015AL02556_small.JPGDB2015AL02558_small.JPG
Myslíte si, že ide len o GTI s upraveným dizajnom? Omyl, študentské GTI má výkon 395 koní. 

Pri Wörthersee je ale možnosť vidieť ešte jeden študentský projekt, a síce Golf Variant Biturbo Edition. V tomto prípade sa jedná o výsledok práce štrnástich študentov zo Zwickau. Jednoducho povedané ide o Golf R Variant s naftovým motorom, ktorý sa sem presťahoval z vrcholného dieselového Passatu. Dvakrát preplňovaný dvojliter TDI ponúkne 176 kW (240 k) a 500 Nm. Prirodzene nemôže chýbať pohon všetkých kolies.

DB2015AL02560_small.JPG10448785_885927521463442_8213128776217125482_n.jpg11210399_885927474796780_1178178858808884511_n.jpgDB2015AL03423_small.JPGDB2015AL03426_small.JPGDB2015AL03427_small.JPGDB2015AL03429_small.JPGDB2015AL02568_small.JPGDB2015AL02569_small.JPGDB2015AL03436_small.JPGDB2015AL03441_small.JPGDB2015AL03462_small.JPGDB2015AL03446_small.JPGDB2015AL03449_small.JPGDB2015AL03454_small.JPGDB2015AL03457_small.JPGDB2015AL03461_small.JPGDB2015AL02565_small.JPGDB2015AL03399_small.JPG

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY