vytisknout velikost písma VW pri Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

VW pri Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

Volkswagen si pre tohtoročný ročník stretnutia pri Wörthersee pripravil mnoho zaujímavých noviniek. Na stánku tejto automobilky je možnosť vidieť koncept GTE Sport, predsériové prevedenie priostreného GTI, študentské GTI, Volkswagen Golf R Variant s naftovým motorom a v neposlednom rade sa tu v európskej premiére predstavuje aj Scirocco GTS.

Volkswagen GTE Sport je asi najväčšou novinkou. Jedná sa o koncept naznačujúci podobu budúcich ostrých hatchbackov. Auto používa karosériu vyrobenú z kompozitov, hybridnú sústavu pracujúcu s trojiciach motorov a pohon všetkých kolies. Celkovo tento automobil ponúka výkon 295 kW (400 k) a maximálna rýchlosť činí 280 km/h. V čisto elektrickom režime najazdíte až päťdesiat kilometrov.

DB2015AL02570_small.JPGDB2015AL03398_small.JPGDB2015AL03400_small.JPG
Takto vyzerá budúcnosť. Má 400 koní, pohon všetkých kolies, tri motory a je to prirodzene hybrid. 

Kým GTE Sport je vízia ďalekej budúcnosti, GTI Clubsport je takmer hotová vec. Ako už sme písali skôr, jedná sa o ďalej posilnené GTI, ktoré dostane motor s výkonom 195 kW (265 k). Pri Wörthersee sa prezentuje ako koncept, ale Volkswagen už v oficiálnych materiáloch uvádza príchod sériovej verzie začiatkom budúceho roka. Bude to najsilnejšie GTI, aké sa kedy vyrábalo.

DB2015AL02563_small.JPGDB2015AL02564_small.JPGDB2015AL02566_small.JPG
GTI Clubsport je síce koncept, ale Volkswagen už potvrdil, že sa tento Golf s výkonom 265 koní bude vyrábať. 

O ďalšie GTI sa postarali nemeckí študenti. Svoje vozidlo pomenovali GTI Dark Shine a okrem upraveného dizajnu došlo aj na vylepšenie techniky. Ako základ poslúžilo GTI Performance, ktoré však dostalo výkon 290 kW (395 k) a vrchol krútiaceho momentu 487 Nm. Tento študentský Golf tak doplnil študentskú Škodu FUNstar.

11219052_885927408130120_30847696088113204_n.jpgDB2015AL02556_small.JPGDB2015AL02558_small.JPG
Myslíte si, že ide len o GTI s upraveným dizajnom? Omyl, študentské GTI má výkon 395 koní. 

Pri Wörthersee je ale možnosť vidieť ešte jeden študentský projekt, a síce Golf Variant Biturbo Edition. V tomto prípade sa jedná o výsledok práce štrnástich študentov zo Zwickau. Jednoducho povedané ide o Golf R Variant s naftovým motorom, ktorý sa sem presťahoval z vrcholného dieselového Passatu. Dvakrát preplňovaný dvojliter TDI ponúkne 176 kW (240 k) a 500 Nm. Prirodzene nemôže chýbať pohon všetkých kolies.

DB2015AL02560_small.JPG10448785_885927521463442_8213128776217125482_n.jpg11210399_885927474796780_1178178858808884511_n.jpgDB2015AL03423_small.JPGDB2015AL03426_small.JPGDB2015AL03427_small.JPGDB2015AL03429_small.JPGDB2015AL02568_small.JPGDB2015AL02569_small.JPGDB2015AL03436_small.JPGDB2015AL03441_small.JPGDB2015AL03462_small.JPGDB2015AL03446_small.JPGDB2015AL03449_small.JPGDB2015AL03454_small.JPGDB2015AL03457_small.JPGDB2015AL03461_small.JPGDB2015AL02565_small.JPGDB2015AL03399_small.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY