vytisknout velikost písma VW pri Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

VW pri Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

Volkswagen si pre tohtoročný ročník stretnutia pri Wörthersee pripravil mnoho zaujímavých noviniek. Na stánku tejto automobilky je možnosť vidieť koncept GTE Sport, predsériové prevedenie priostreného GTI, študentské GTI, Volkswagen Golf R Variant s naftovým motorom a v neposlednom rade sa tu v európskej premiére predstavuje aj Scirocco GTS.

Volkswagen GTE Sport je asi najväčšou novinkou. Jedná sa o koncept naznačujúci podobu budúcich ostrých hatchbackov. Auto používa karosériu vyrobenú z kompozitov, hybridnú sústavu pracujúcu s trojiciach motorov a pohon všetkých kolies. Celkovo tento automobil ponúka výkon 295 kW (400 k) a maximálna rýchlosť činí 280 km/h. V čisto elektrickom režime najazdíte až päťdesiat kilometrov.

DB2015AL02570_small.JPGDB2015AL03398_small.JPGDB2015AL03400_small.JPG
Takto vyzerá budúcnosť. Má 400 koní, pohon všetkých kolies, tri motory a je to prirodzene hybrid. 

Kým GTE Sport je vízia ďalekej budúcnosti, GTI Clubsport je takmer hotová vec. Ako už sme písali skôr, jedná sa o ďalej posilnené GTI, ktoré dostane motor s výkonom 195 kW (265 k). Pri Wörthersee sa prezentuje ako koncept, ale Volkswagen už v oficiálnych materiáloch uvádza príchod sériovej verzie začiatkom budúceho roka. Bude to najsilnejšie GTI, aké sa kedy vyrábalo.

DB2015AL02563_small.JPGDB2015AL02564_small.JPGDB2015AL02566_small.JPG
GTI Clubsport je síce koncept, ale Volkswagen už potvrdil, že sa tento Golf s výkonom 265 koní bude vyrábať. 

O ďalšie GTI sa postarali nemeckí študenti. Svoje vozidlo pomenovali GTI Dark Shine a okrem upraveného dizajnu došlo aj na vylepšenie techniky. Ako základ poslúžilo GTI Performance, ktoré však dostalo výkon 290 kW (395 k) a vrchol krútiaceho momentu 487 Nm. Tento študentský Golf tak doplnil študentskú Škodu FUNstar.

11219052_885927408130120_30847696088113204_n.jpgDB2015AL02556_small.JPGDB2015AL02558_small.JPG
Myslíte si, že ide len o GTI s upraveným dizajnom? Omyl, študentské GTI má výkon 395 koní. 

Pri Wörthersee je ale možnosť vidieť ešte jeden študentský projekt, a síce Golf Variant Biturbo Edition. V tomto prípade sa jedná o výsledok práce štrnástich študentov zo Zwickau. Jednoducho povedané ide o Golf R Variant s naftovým motorom, ktorý sa sem presťahoval z vrcholného dieselového Passatu. Dvakrát preplňovaný dvojliter TDI ponúkne 176 kW (240 k) a 500 Nm. Prirodzene nemôže chýbať pohon všetkých kolies.

DB2015AL02560_small.JPG10448785_885927521463442_8213128776217125482_n.jpg11210399_885927474796780_1178178858808884511_n.jpgDB2015AL03423_small.JPGDB2015AL03426_small.JPGDB2015AL03427_small.JPGDB2015AL03429_small.JPGDB2015AL02568_small.JPGDB2015AL02569_small.JPGDB2015AL03436_small.JPGDB2015AL03441_small.JPGDB2015AL03462_small.JPGDB2015AL03446_small.JPGDB2015AL03449_small.JPGDB2015AL03454_small.JPGDB2015AL03457_small.JPGDB2015AL03461_small.JPGDB2015AL02565_small.JPGDB2015AL03399_small.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY