vytisknout velikost písma VW pri Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

VW pri Wörthersee: Golf GTE Sport, ostré GTI, GTI Dark Shine a Golf R TDI

Volkswagen si pre tohtoročný ročník stretnutia pri Wörthersee pripravil mnoho zaujímavých noviniek. Na stánku tejto automobilky je možnosť vidieť koncept GTE Sport, predsériové prevedenie priostreného GTI, študentské GTI, Volkswagen Golf R Variant s naftovým motorom a v neposlednom rade sa tu v európskej premiére predstavuje aj Scirocco GTS.

Volkswagen GTE Sport je asi najväčšou novinkou. Jedná sa o koncept naznačujúci podobu budúcich ostrých hatchbackov. Auto používa karosériu vyrobenú z kompozitov, hybridnú sústavu pracujúcu s trojiciach motorov a pohon všetkých kolies. Celkovo tento automobil ponúka výkon 295 kW (400 k) a maximálna rýchlosť činí 280 km/h. V čisto elektrickom režime najazdíte až päťdesiat kilometrov.

DB2015AL02570_small.JPGDB2015AL03398_small.JPGDB2015AL03400_small.JPG
Takto vyzerá budúcnosť. Má 400 koní, pohon všetkých kolies, tri motory a je to prirodzene hybrid. 

Kým GTE Sport je vízia ďalekej budúcnosti, GTI Clubsport je takmer hotová vec. Ako už sme písali skôr, jedná sa o ďalej posilnené GTI, ktoré dostane motor s výkonom 195 kW (265 k). Pri Wörthersee sa prezentuje ako koncept, ale Volkswagen už v oficiálnych materiáloch uvádza príchod sériovej verzie začiatkom budúceho roka. Bude to najsilnejšie GTI, aké sa kedy vyrábalo.

DB2015AL02563_small.JPGDB2015AL02564_small.JPGDB2015AL02566_small.JPG
GTI Clubsport je síce koncept, ale Volkswagen už potvrdil, že sa tento Golf s výkonom 265 koní bude vyrábať. 

O ďalšie GTI sa postarali nemeckí študenti. Svoje vozidlo pomenovali GTI Dark Shine a okrem upraveného dizajnu došlo aj na vylepšenie techniky. Ako základ poslúžilo GTI Performance, ktoré však dostalo výkon 290 kW (395 k) a vrchol krútiaceho momentu 487 Nm. Tento študentský Golf tak doplnil študentskú Škodu FUNstar.

11219052_885927408130120_30847696088113204_n.jpgDB2015AL02556_small.JPGDB2015AL02558_small.JPG
Myslíte si, že ide len o GTI s upraveným dizajnom? Omyl, študentské GTI má výkon 395 koní. 

Pri Wörthersee je ale možnosť vidieť ešte jeden študentský projekt, a síce Golf Variant Biturbo Edition. V tomto prípade sa jedná o výsledok práce štrnástich študentov zo Zwickau. Jednoducho povedané ide o Golf R Variant s naftovým motorom, ktorý sa sem presťahoval z vrcholného dieselového Passatu. Dvakrát preplňovaný dvojliter TDI ponúkne 176 kW (240 k) a 500 Nm. Prirodzene nemôže chýbať pohon všetkých kolies.

DB2015AL02560_small.JPG10448785_885927521463442_8213128776217125482_n.jpg11210399_885927474796780_1178178858808884511_n.jpgDB2015AL03423_small.JPGDB2015AL03426_small.JPGDB2015AL03427_small.JPGDB2015AL03429_small.JPGDB2015AL02568_small.JPGDB2015AL02569_small.JPGDB2015AL03436_small.JPGDB2015AL03441_small.JPGDB2015AL03462_small.JPGDB2015AL03446_small.JPGDB2015AL03449_small.JPGDB2015AL03454_small.JPGDB2015AL03457_small.JPGDB2015AL03461_small.JPGDB2015AL02565_small.JPGDB2015AL03399_small.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY