vytisknout velikost písma VW Polo 4 dostalo od Wimmer RST 420 koní

VW Polo 4 dostalo od Wimmer RST 420 koní

Sériová verzia limitovaného Volkswagenu Polo R ponúkla na takto malý automobil určite dostatočný výkon 162 kW (220 koní), lenže rovnako ako pri všetkých ostatných vozidlách, aj tu sa nájde niekto, kto vám bude tvrdiť, že to je málo. V tomto konkrétnom prípade ide o spoločnosť Wimmer Rennsporttechnik, ktorá predstavila pomerne brutálnu úpravu.

855257678.jpg859170602.jpg861071165.jpg

Na jej konci stojí to rovnaké Polo s maximom 309 kW (420 koní). Základom skoro dvojnásobného výkonu dvojlitrového benzínového motora je nové turbo, nechýba ale ani nerezový výfuk, iný softvér riadiacej jednotky, došlo aj na väčší medzichladič a menilo sa tiež napríklad vysokotlakové čerpadlo.

Malé Polo ponúkne okrem ohromujúceho výkonu aj krútiaci moment 480 Nm. Ak sa vám predstava takto výkonnej "nákupné tašky" pozdáva, budete potrebovať zhruba 10 000 eur a nejaké to Polo R. Vzhľadom na to, že bolo vyrobených len 2 500 exemplárov, bude zrejme tým zásadným problémom práve automobil ako taký.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY