vytisknout velikost písma VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skúška výkonu aj skutočnej hmotnosti

Ďalší diel z našej série meraní výkonu na brzde patrí novej generácii Volkswagenu Passat. A keď už sme v tom meraní, rovno sme auto vzali aj na váhu, nech ukáže, či na tom je so svojou hmotnosťou aj v plnej výbave naozaj lepšie ako nedávno toľko spomínaný Ford Mondeo.
VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skúška výkonu aj skutočnej hmotnosti
Zoznam kapitol
  1. VW Passat na brzde: Koncernové sklamanie
  2. Volkswagen Passat na váhe: A ako je to s tou hmotnosťou?

Kto čítal článok o príprave tohto testu, ten už vie, že sa jedná o Passat Variant B8 osadený najslabším naftovým dvojlitrom disponujúcim výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Maximálny výkon by mal byť podľa oficiálnych tabuliek dostupný v rozmedzí od 3500 do 4000 ot./min, vrchol krútiaceho momentu má vodič k dispozícii podľa údajov automobilky od 1750 do 3000 ot./min. Motor s objemom 1968 cm3 využíva samozrejme vstrekovanie Common Rail a štvorventilovú techniku.

Passat Variant dorazil do testu v kombinácii s automatickou šesťstupňovou prevodovkou DSG a na brzdu zamieril v čase, keď počítadlo najazdených kilometrov ukazovalo necelých päť tisíc. Nie je to veľa, no na meranie už sme vzali aj autá s menším nájazdom a ukázalo sa, že aj tie môžu ponúkať vyšší výkon, než aký udáva výrobca.

passat_4.JPGpassat_3.JPGpassat_1.JPG
Testovaný Passat dorazil do našej redakcie v čase, kedy mal najazdených zhruba 4600 kilometrov. Než zamieril na brzdu, prešli sme s ním približne 200 km.

Než sa pozrieme na to, ako Passat dopadol, pripomeňme nedávne meranie nového Fordu Mondeo ako priameho konkurenta. Jeho naftový dvojliter mal disponovať parametrami 132 kW (180 k) a 400 Nm, namerali sme mu ale 177,55 koní a 401 Nm.

Koncernové sklamanie

Možno si spomeniete na záver merania Fordu Mondeo, kde sme predpovedali, že Passat určite vykáže na brzde vyšší výkon, než aký udáva výrobca. U koncernových áut sme si na toto už zvykli.

Napríklad Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 132 kW vykázala 188,9 koní namiesto 184 koní, Octavia Combi 4x4 2.0 TDI 110 kW dokonca mala namiesto 150 koní plných 164 koní a to v čase, keď auto nabehlo iba 2700 km. O benzínových koncernových motoroch platí to isté, čo ukázalo napríklad meranie Golfu 1.2 TSI. Že majú všeobecne koncernové motory bežne vyšší ako udávaný výkon, to nakoniec potvrdili aj kolegovia z Dieselpower, ktorým sa na brzde striedajú autá ako na bežiacom páse.

Očakávania teda boli na mieste, ale ako asi už tušíte, Passat ich tak úplne nenaplnil. Teda aspoň pokiaľ sa budeme baviť o maximálnom výkone. Ten sa ani pri opakovaných meraniach na udávaných 150 koní nedostal. Namerané maximum má hodnotu 147,74 koní v 3759 ot./min. Takže sa nedostavil ani sľubovaný najvyšší výkon dostupný od 3500 do 4000 ot./min. Ako ukazuje graf, v tomto rozmedzí krivka plochá nie je.

IMG_9696xxxxxxxxxxxx_Edited.JPGIMG_9712xxxxx_Edited (1).JPG
Passat osadený motorom 2.0 TDI 110 kW (150 k) vykázal na brzde 147,74 koní. Octavia Combi 4x4 s rovnakým motorom na rovnakej brzde vyprodukovala 164 koní. 

Krútiaci moment sa tesne prehupol cez udávaných 340 Nm (konkrétne 340,44 Nm), avšak ani tu celkom nesedí rozmedzie otáčok. Na vrchol sa krivka krútiaceho momentu dostala pri 2557 ot./min a túto hodnotu držia iba ďalších zhruba 200 ot./min, potom už začína klesať. Tesne pod 340 Nm sa motor pozrie pri dvoch tisícoch.

Nedá sa povedať, že by naftový štvorvalec vo Volkswagene Passat prepadol, napriek tomu nás ale sklamal. Rovnako ako Ford Mondeo zaostal aj tento motor tesne za sľubovaným maximom.

A čo ukázala váha? To sa dozviete v nasledujúcej kapitole.

vw_passat_graf.jpg

IMG_9683xxxxxxxxxxx_Edited.JPGIMG_9721xxxxxxxx_Edited (1).JPGpassat_5.JPGpassat_2.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY