vytisknout velikost písma VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skúška výkonu aj skutočnej hmotnosti

Ďalší diel z našej série meraní výkonu na brzde patrí novej generácii Volkswagenu Passat. A keď už sme v tom meraní, rovno sme auto vzali aj na váhu, nech ukáže, či na tom je so svojou hmotnosťou aj v plnej výbave naozaj lepšie ako nedávno toľko spomínaný Ford Mondeo.
VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skúška výkonu aj skutočnej hmotnosti
Zoznam kapitol
  1. VW Passat na brzde: Koncernové sklamanie
  2. Volkswagen Passat na váhe: A ako je to s tou hmotnosťou?

Kto čítal článok o príprave tohto testu, ten už vie, že sa jedná o Passat Variant B8 osadený najslabším naftovým dvojlitrom disponujúcim výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Maximálny výkon by mal byť podľa oficiálnych tabuliek dostupný v rozmedzí od 3500 do 4000 ot./min, vrchol krútiaceho momentu má vodič k dispozícii podľa údajov automobilky od 1750 do 3000 ot./min. Motor s objemom 1968 cm3 využíva samozrejme vstrekovanie Common Rail a štvorventilovú techniku.

Passat Variant dorazil do testu v kombinácii s automatickou šesťstupňovou prevodovkou DSG a na brzdu zamieril v čase, keď počítadlo najazdených kilometrov ukazovalo necelých päť tisíc. Nie je to veľa, no na meranie už sme vzali aj autá s menším nájazdom a ukázalo sa, že aj tie môžu ponúkať vyšší výkon, než aký udáva výrobca.

passat_4.JPGpassat_3.JPGpassat_1.JPG
Testovaný Passat dorazil do našej redakcie v čase, kedy mal najazdených zhruba 4600 kilometrov. Než zamieril na brzdu, prešli sme s ním približne 200 km.

Než sa pozrieme na to, ako Passat dopadol, pripomeňme nedávne meranie nového Fordu Mondeo ako priameho konkurenta. Jeho naftový dvojliter mal disponovať parametrami 132 kW (180 k) a 400 Nm, namerali sme mu ale 177,55 koní a 401 Nm.

Koncernové sklamanie

Možno si spomeniete na záver merania Fordu Mondeo, kde sme predpovedali, že Passat určite vykáže na brzde vyšší výkon, než aký udáva výrobca. U koncernových áut sme si na toto už zvykli.

Napríklad Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 132 kW vykázala 188,9 koní namiesto 184 koní, Octavia Combi 4x4 2.0 TDI 110 kW dokonca mala namiesto 150 koní plných 164 koní a to v čase, keď auto nabehlo iba 2700 km. O benzínových koncernových motoroch platí to isté, čo ukázalo napríklad meranie Golfu 1.2 TSI. Že majú všeobecne koncernové motory bežne vyšší ako udávaný výkon, to nakoniec potvrdili aj kolegovia z Dieselpower, ktorým sa na brzde striedajú autá ako na bežiacom páse.

Očakávania teda boli na mieste, ale ako asi už tušíte, Passat ich tak úplne nenaplnil. Teda aspoň pokiaľ sa budeme baviť o maximálnom výkone. Ten sa ani pri opakovaných meraniach na udávaných 150 koní nedostal. Namerané maximum má hodnotu 147,74 koní v 3759 ot./min. Takže sa nedostavil ani sľubovaný najvyšší výkon dostupný od 3500 do 4000 ot./min. Ako ukazuje graf, v tomto rozmedzí krivka plochá nie je.

IMG_9696xxxxxxxxxxxx_Edited.JPGIMG_9712xxxxx_Edited (1).JPG
Passat osadený motorom 2.0 TDI 110 kW (150 k) vykázal na brzde 147,74 koní. Octavia Combi 4x4 s rovnakým motorom na rovnakej brzde vyprodukovala 164 koní. 

Krútiaci moment sa tesne prehupol cez udávaných 340 Nm (konkrétne 340,44 Nm), avšak ani tu celkom nesedí rozmedzie otáčok. Na vrchol sa krivka krútiaceho momentu dostala pri 2557 ot./min a túto hodnotu držia iba ďalších zhruba 200 ot./min, potom už začína klesať. Tesne pod 340 Nm sa motor pozrie pri dvoch tisícoch.

Nedá sa povedať, že by naftový štvorvalec vo Volkswagene Passat prepadol, napriek tomu nás ale sklamal. Rovnako ako Ford Mondeo zaostal aj tento motor tesne za sľubovaným maximom.

A čo ukázala váha? To sa dozviete v nasledujúcej kapitole.

vw_passat_graf.jpg

IMG_9683xxxxxxxxxxx_Edited.JPGIMG_9721xxxxxxxx_Edited (1).JPGpassat_5.JPGpassat_2.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY