vytisknout velikost písma VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen usilovne vyvíja budúcu generáciu Passatu, ktorú chce ukázať svetu až na budúcom autosalóne vo Frankfurte.
VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen Passat B8 privezie v roku 2015 ľahšiu konštrukciu, vylepšené motory a väčší batožinový priestor. Píše to nemecký AutoBild, ktorý zverejnil aj niekoľko špionážnych fotografií kombi Passatu Variant

Po koncernových modeloch nižšej strednej triedy bude nový Volkswagen Passat B8 ďalším typom, ktorý vznikne na modulárnej platforme MQB. Modernejšia konštrukcia karosérie s vyšším podielom vysokopevnostných ocelí by mala priniesť hmotnostnú úsporu asi 80 kg

V porovnaní so súčasným Passatom dostane nová generácia dlhší rázvor a širší rozchod kolies. Vďaka tomu ponúkne viac priestoru pre cestujúcich aj ich batožinu. Podľa AutoBild bude mať kombi Passat Variant konečne väčší kufor než Golf Variant, aj keď iba o dva litre.

Zaujímavé novinky očakáva nemecký časopis pod kapotou budúceho Passatu. "Policajný" šesťvalec VR6 3,6 l údajne definitívne zmizne v prepadlisku dejín, nahradí ho najsilnejšia verzia preplňovaného zážihového štvorvalca 2.0 TSI konštrukčného radu EA888. V Audi S3 dosahuje tento motor výkon až 300 koní.

Najpopulárnejší fleetový motor Passatu, 2.0 TDI, ponúkne výkon v rozpätí 110 až 230 koní. Najvýkonnejšia verzia bude osadená dvojicou turbodúchadiel.

Volkswagen pracuje aj na vývoji novej 10-stupňové prevodovky DSG. AutoBild však nepovažuje za pravdepodobné, že by sa ju podarilo doviesť do produkčného štádia do jesene 2015, kedy má nový Passat zamieriť k zákazníkom.

Svetová premiéra Passatu B8 je očakávaná v septembri toho istého roku na autosalóne vo Frankfurte .

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY