vytisknout velikost písma VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen usilovne vyvíja budúcu generáciu Passatu, ktorú chce ukázať svetu až na budúcom autosalóne vo Frankfurte.
VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen Passat B8 privezie v roku 2015 ľahšiu konštrukciu, vylepšené motory a väčší batožinový priestor. Píše to nemecký AutoBild, ktorý zverejnil aj niekoľko špionážnych fotografií kombi Passatu Variant

Po koncernových modeloch nižšej strednej triedy bude nový Volkswagen Passat B8 ďalším typom, ktorý vznikne na modulárnej platforme MQB. Modernejšia konštrukcia karosérie s vyšším podielom vysokopevnostných ocelí by mala priniesť hmotnostnú úsporu asi 80 kg

V porovnaní so súčasným Passatom dostane nová generácia dlhší rázvor a širší rozchod kolies. Vďaka tomu ponúkne viac priestoru pre cestujúcich aj ich batožinu. Podľa AutoBild bude mať kombi Passat Variant konečne väčší kufor než Golf Variant, aj keď iba o dva litre.

Zaujímavé novinky očakáva nemecký časopis pod kapotou budúceho Passatu. "Policajný" šesťvalec VR6 3,6 l údajne definitívne zmizne v prepadlisku dejín, nahradí ho najsilnejšia verzia preplňovaného zážihového štvorvalca 2.0 TSI konštrukčného radu EA888. V Audi S3 dosahuje tento motor výkon až 300 koní.

Najpopulárnejší fleetový motor Passatu, 2.0 TDI, ponúkne výkon v rozpätí 110 až 230 koní. Najvýkonnejšia verzia bude osadená dvojicou turbodúchadiel.

Volkswagen pracuje aj na vývoji novej 10-stupňové prevodovky DSG. AutoBild však nepovažuje za pravdepodobné, že by sa ju podarilo doviesť do produkčného štádia do jesene 2015, kedy má nový Passat zamieriť k zákazníkom.

Svetová premiéra Passatu B8 je očakávaná v septembri toho istého roku na autosalóne vo Frankfurte .

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY