vytisknout velikost písma VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen usilovne vyvíja budúcu generáciu Passatu, ktorú chce ukázať svetu až na budúcom autosalóne vo Frankfurte.
VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen Passat B8 privezie v roku 2015 ľahšiu konštrukciu, vylepšené motory a väčší batožinový priestor. Píše to nemecký AutoBild, ktorý zverejnil aj niekoľko špionážnych fotografií kombi Passatu Variant

Po koncernových modeloch nižšej strednej triedy bude nový Volkswagen Passat B8 ďalším typom, ktorý vznikne na modulárnej platforme MQB. Modernejšia konštrukcia karosérie s vyšším podielom vysokopevnostných ocelí by mala priniesť hmotnostnú úsporu asi 80 kg

V porovnaní so súčasným Passatom dostane nová generácia dlhší rázvor a širší rozchod kolies. Vďaka tomu ponúkne viac priestoru pre cestujúcich aj ich batožinu. Podľa AutoBild bude mať kombi Passat Variant konečne väčší kufor než Golf Variant, aj keď iba o dva litre.

Zaujímavé novinky očakáva nemecký časopis pod kapotou budúceho Passatu. "Policajný" šesťvalec VR6 3,6 l údajne definitívne zmizne v prepadlisku dejín, nahradí ho najsilnejšia verzia preplňovaného zážihového štvorvalca 2.0 TSI konštrukčného radu EA888. V Audi S3 dosahuje tento motor výkon až 300 koní.

Najpopulárnejší fleetový motor Passatu, 2.0 TDI, ponúkne výkon v rozpätí 110 až 230 koní. Najvýkonnejšia verzia bude osadená dvojicou turbodúchadiel.

Volkswagen pracuje aj na vývoji novej 10-stupňové prevodovky DSG. AutoBild však nepovažuje za pravdepodobné, že by sa ju podarilo doviesť do produkčného štádia do jesene 2015, kedy má nový Passat zamieriť k zákazníkom.

Svetová premiéra Passatu B8 je očakávaná v septembri toho istého roku na autosalóne vo Frankfurte .

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY