vytisknout velikost písma VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen usilovne vyvíja budúcu generáciu Passatu, ktorú chce ukázať svetu až na budúcom autosalóne vo Frankfurte.
VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen Passat B8 privezie v roku 2015 ľahšiu konštrukciu, vylepšené motory a väčší batožinový priestor. Píše to nemecký AutoBild, ktorý zverejnil aj niekoľko špionážnych fotografií kombi Passatu Variant

Po koncernových modeloch nižšej strednej triedy bude nový Volkswagen Passat B8 ďalším typom, ktorý vznikne na modulárnej platforme MQB. Modernejšia konštrukcia karosérie s vyšším podielom vysokopevnostných ocelí by mala priniesť hmotnostnú úsporu asi 80 kg

V porovnaní so súčasným Passatom dostane nová generácia dlhší rázvor a širší rozchod kolies. Vďaka tomu ponúkne viac priestoru pre cestujúcich aj ich batožinu. Podľa AutoBild bude mať kombi Passat Variant konečne väčší kufor než Golf Variant, aj keď iba o dva litre.

Zaujímavé novinky očakáva nemecký časopis pod kapotou budúceho Passatu. "Policajný" šesťvalec VR6 3,6 l údajne definitívne zmizne v prepadlisku dejín, nahradí ho najsilnejšia verzia preplňovaného zážihového štvorvalca 2.0 TSI konštrukčného radu EA888. V Audi S3 dosahuje tento motor výkon až 300 koní.

Najpopulárnejší fleetový motor Passatu, 2.0 TDI, ponúkne výkon v rozpätí 110 až 230 koní. Najvýkonnejšia verzia bude osadená dvojicou turbodúchadiel.

Volkswagen pracuje aj na vývoji novej 10-stupňové prevodovky DSG. AutoBild však nepovažuje za pravdepodobné, že by sa ju podarilo doviesť do produkčného štádia do jesene 2015, kedy má nový Passat zamieriť k zákazníkom.

Svetová premiéra Passatu B8 je očakávaná v septembri toho istého roku na autosalóne vo Frankfurte .

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY