vytisknout velikost písma VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen usilovne vyvíja budúcu generáciu Passatu, ktorú chce ukázať svetu až na budúcom autosalóne vo Frankfurte.
VW Passat B8 je za rohom; dostane 2.0 TDI bi-turbo a možno aj 10° DSG

Volkswagen Passat B8 privezie v roku 2015 ľahšiu konštrukciu, vylepšené motory a väčší batožinový priestor. Píše to nemecký AutoBild, ktorý zverejnil aj niekoľko špionážnych fotografií kombi Passatu Variant

Po koncernových modeloch nižšej strednej triedy bude nový Volkswagen Passat B8 ďalším typom, ktorý vznikne na modulárnej platforme MQB. Modernejšia konštrukcia karosérie s vyšším podielom vysokopevnostných ocelí by mala priniesť hmotnostnú úsporu asi 80 kg

V porovnaní so súčasným Passatom dostane nová generácia dlhší rázvor a širší rozchod kolies. Vďaka tomu ponúkne viac priestoru pre cestujúcich aj ich batožinu. Podľa AutoBild bude mať kombi Passat Variant konečne väčší kufor než Golf Variant, aj keď iba o dva litre.

Zaujímavé novinky očakáva nemecký časopis pod kapotou budúceho Passatu. "Policajný" šesťvalec VR6 3,6 l údajne definitívne zmizne v prepadlisku dejín, nahradí ho najsilnejšia verzia preplňovaného zážihového štvorvalca 2.0 TSI konštrukčného radu EA888. V Audi S3 dosahuje tento motor výkon až 300 koní.

Najpopulárnejší fleetový motor Passatu, 2.0 TDI, ponúkne výkon v rozpätí 110 až 230 koní. Najvýkonnejšia verzia bude osadená dvojicou turbodúchadiel.

Volkswagen pracuje aj na vývoji novej 10-stupňové prevodovky DSG. AutoBild však nepovažuje za pravdepodobné, že by sa ju podarilo doviesť do produkčného štádia do jesene 2015, kedy má nový Passat zamieriť k zákazníkom.

Svetová premiéra Passatu B8 je očakávaná v septembri toho istého roku na autosalóne vo Frankfurte .

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY