vytisknout velikost písma VW Passat Alltrack priváža najmä viac pohodlia [prvé jazdné dojmy]

Súčasný Passat je bezpochyby podarené auto, ale hneď v niekoľkých testoch sa ukázalo, že má jeden problém: Podvozok je na normálnych slovenských cestách až príliš tuhý. A práve tento problém, zdá sa, definitívne rieši prevedenie Alltrack.
VW Passat Alltrack priváža najmä viac pohodlia [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, O poznanie komfortnejší
  2. Na dlhé cestovanie ideál, Kompletný zoznam výbavy
  3. VW Passat Alltrack: Fotogaléria

Rovnako ako v minulej generácii začal Volkswagen ponúkať aj v aktuálnom prevedení Passatu oplastovanú verzii Alltrack. Podľa oficiálnych informácií má ísť o crossover, ktorý prinesie svojmu majiteľovi možnosť vydať sa aj do terénu.

Ak je toto pravda, to nemôžem tak celkom povedať, pretože počas prvých kilometrov v okolí Mníchova som terén videl len z okna a nakoniec si ani nie som veľmi istý tým, nakoľko terénne výlety budúcich majiteľov zaujímajú. Ale iste viem jednu vec. Alltrack ponúka predovšetkým väčšie pohodlie pri normálnom cestovaní a to je oveľa dôležitejšie ako asistent pre zjazd prudkých svahov alebo ukazovateľ bočného náklonu.

Alltrack je v podstate len ďalšia výbava. Čo presne ponúka oproti ostatným verziám Passatu, to nájdete na konci článku v priloženej tabuľke. Na prvý pohľad spoznáte terénne strihaný Passat hlavne podľa iných nárazníkov, laminovaných blatníkov a prahov, diskov kolies a vyššieho podvozku. Ten sa zdvihol o 27,5 mm, takže celkovo ponúka 174 mm. Volkswagen potom pridal ešte kryt pod motor, ktorý bol v minulej generácii kovový, aktuálne prevedenie vsádza na ľahšiu plastovú verziu.

alltrack-2.jpgalltrack-11.jpgAj súčasný Alltrack vznikol podľa už toľkokrát použitého receptu. Auto má vyšší podvozok, dizajnové úpravy a plasty okolo karosérie. A aj v tomto prípade vyzerá výsledok prinajmenšom zaujímavo

Ak sa pýtate, prečo by ste si mali kupovať práve Alltrack, potom bude prvou odpoveďou vzhľad. Nie že by bol Alltrack na prvý pohľad nejako zásadne atraktívnejší ako klasická verzia, stále ide o auto predovšetkým triezve a konzervatívne, ale vďaka tej trošky plastového korenia je výsledné kombi predsa len o niečo zaujímavejšie. Ostatne recept, ktorý by sme mohli nazvať "pridaj trochu plastu", sa už skôr osvedčil v mnohých modelov mnohých automobiliek.

Interiér môžeme rovno preskočiť, pretože tam novinky nenájdete prakticky žiadne. Áno, Alltrack má trochu inak spracované dekory na palubnej doske a vo dverách, áno, na sedadlách nájdete iné čalúnenie a nápis Alltrack a ten rovnaký nápis obsahujú aj prahové lišty. Lenže tým sme zmeny vyčerpali.

alltrack-15.jpgalltrack-33.jpgalltrack-34.jpgalltrack-16.jpgalltrack-14.jpgalltrack-36.jpgalltrack-37.jpgInteriér veľa zmien nedostal. Iné sú lišty na palubovke a vo dverách, sem tam sa objavuje nápis Alltrack a sedadlá dostali nové čalúnenie

O niečo komfortnejší

Volkswagen Passat prešiel v našej redakcii už niekoľkými testami a vždy nešlo nespomenúť horší komfort ako v porovnaní s Mondeom, tak napríklad v porovnaní s novým Superbom. Či už mal Passat DCC alebo dorazil s klasickými tlmičmi, vždy bol automobil dosť tvrdý a pomalá jazda po meste predsa len nebola tak pohodlná, ako by sme očakávali.

Lenže ak môžem súdiť na základe niekoľkých desiatok kilometrov najazdených v rámci medzinárodnej prezentácie, potom sa tento problém zvýšeného Alltracku netýka. Auto je o niečo pohodlnejšie. Len pre doplnenie, v okolí Mníchova som vyskúšal dve verzie (2.0 TSI a 2.0 TDI 140 kW) a obe mali osemnásťpalcové disky aj tlmiče DCC. Tie sa štandardne dodávajú pre dvojliter TSI a vrcholný diesel s výkonom 176 kW (240 k).

Rovnako ako v iných verziách si aj tu môže vodič vybrať medzi jazdnými režimami Eco, Normal, Sport, Comfort alebo Individual. V režime Sport auto zvláda ostré nerovnosti so slušným nadhľadom, v režime Comfort sa karoséria zľahka hojdá, ale nejde o tak prehnanú vec, akú predvádza Superb. Je to presne tak akurát. A hlavne sa od podvozku nedostávajú do interiéru žiadne veľké rázy.

alltrack-28.jpgalltrack-27.jpgPrečo práve Alltrack? Hlavným dôvodom je väčší komfort. Na rozdiel od ostatných variantov Passatu nie je tento allroad tak tvrdý a vďaka tomu je jazda o poznanie pohodlnejšia

Takže ak sa pýtate, prečo práve Alltrack, tak druhou a tou hlavnou odpoveďou je podvozok. Ten je totiž v porovnaní s klasickým Passatom znateľne pohodlnejší.

Alltrack potom navyše ponúka ešte režim jazdy Offroad. Ten automaticky aktivuje asistenta pre zjazd prudkých svahov, upraví nastavenie ABS, zmení odozvu na plynový pedál, ak je v aute DCC, tak sa nastaví režim Comfort a automatická prevodovka posunie moment radenie ďalšej rýchlosti do vyššieho pásma otáčok. Využiť môžete aj "terénne ukazovatele", ktoré vám prezradia aktuálnu nadmorskú výšku alebo bočný náklon.

Ako už ale bolo povedané, na terén počas prvých testovacích kilometrov bohužiaľ nedošlo, takže sa tentokrát musíme uspokojiť len s informáciou, že v aute táto funkcia je. Dôležitejší ako režim Offroad je ale skutočnosť, že každý Alltrack má pohon všetkých kolies. Uvidíme, či časom nepríde aj prevedenie s pohonom prednej nápravy.

alltrack-31.jpgalltrack-32.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY