vytisknout velikost písma VW má v pláne ľahký športiak s motorom Ducati. Volá sa XL Šport

VW má v pláne ľahký športiak s motorom Ducati. Volá sa XL Šport

Koncern Volkswagen zahŕňa už nejakú dobu okrem radu rôznych automobiliek tiež taliansku spoločnosť Ducati. Na prezentácii vo Frankfurte si predstavitelia výrobcu známych motoriek pochvaľovali spoluprácu s Audi, vyzerá to ale, že tým to neskončí. Samotný Ferdinand Piëch naznačil vo Viedni svoje plány do budúcnosti, na ktorých konci by mohol stáť sakramentsky zaujímavý automobil určený pre záujemcov o zábavu za volantom.

Predseda dozornej rady sa nechal inšpirovať záujmom, aký vyvolala Alfa Romeo 4C a rád by, aby Volkswagen mal vo svojej ponuke tiež podobný automobil. Ten by mohol byť postavený na základoch konceptu XL1, pričom pohon by dostal na starosť motor pôvodom od Ducati. To znie veľmi sľubne, ale tým dobré správy nekončia.

Konkrétne ide o motor Ducati Panigale V2, čo je tisícdvestovka, ktorá bude naladená na 190 koní a 123,7 Nm. Maximálny výkon je dostupný pri 10750 ot./Min, krútiaci moment vrcholí na 9000 ot./Min. Hmotnosť auta navyše nepresahuje 800 kg. Na svete už je tiež prvá snímka toho, ako by takéto športové XL1 mohol vyzerať. Škoda, že sa tejto novinky v blízkej budúcnosti zrejme nedočkáme.

xl_sport.jpg
Foto: Autorevue.at

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY