vytisknout velikost písma VW má v pláne ľahký športiak s motorom Ducati. Volá sa XL Šport

VW má v pláne ľahký športiak s motorom Ducati. Volá sa XL Šport

Koncern Volkswagen zahŕňa už nejakú dobu okrem radu rôznych automobiliek tiež taliansku spoločnosť Ducati. Na prezentácii vo Frankfurte si predstavitelia výrobcu známych motoriek pochvaľovali spoluprácu s Audi, vyzerá to ale, že tým to neskončí. Samotný Ferdinand Piëch naznačil vo Viedni svoje plány do budúcnosti, na ktorých konci by mohol stáť sakramentsky zaujímavý automobil určený pre záujemcov o zábavu za volantom.

Predseda dozornej rady sa nechal inšpirovať záujmom, aký vyvolala Alfa Romeo 4C a rád by, aby Volkswagen mal vo svojej ponuke tiež podobný automobil. Ten by mohol byť postavený na základoch konceptu XL1, pričom pohon by dostal na starosť motor pôvodom od Ducati. To znie veľmi sľubne, ale tým dobré správy nekončia.

Konkrétne ide o motor Ducati Panigale V2, čo je tisícdvestovka, ktorá bude naladená na 190 koní a 123,7 Nm. Maximálny výkon je dostupný pri 10750 ot./Min, krútiaci moment vrcholí na 9000 ot./Min. Hmotnosť auta navyše nepresahuje 800 kg. Na svete už je tiež prvá snímka toho, ako by takéto športové XL1 mohol vyzerať. Škoda, že sa tejto novinky v blízkej budúcnosti zrejme nedočkáme.

xl_sport.jpg
Foto: Autorevue.at

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY