vytisknout velikost písma VW má v pláne ľahký športiak s motorom Ducati. Volá sa XL Šport

VW má v pláne ľahký športiak s motorom Ducati. Volá sa XL Šport

Koncern Volkswagen zahŕňa už nejakú dobu okrem radu rôznych automobiliek tiež taliansku spoločnosť Ducati. Na prezentácii vo Frankfurte si predstavitelia výrobcu známych motoriek pochvaľovali spoluprácu s Audi, vyzerá to ale, že tým to neskončí. Samotný Ferdinand Piëch naznačil vo Viedni svoje plány do budúcnosti, na ktorých konci by mohol stáť sakramentsky zaujímavý automobil určený pre záujemcov o zábavu za volantom.

Predseda dozornej rady sa nechal inšpirovať záujmom, aký vyvolala Alfa Romeo 4C a rád by, aby Volkswagen mal vo svojej ponuke tiež podobný automobil. Ten by mohol byť postavený na základoch konceptu XL1, pričom pohon by dostal na starosť motor pôvodom od Ducati. To znie veľmi sľubne, ale tým dobré správy nekončia.

Konkrétne ide o motor Ducati Panigale V2, čo je tisícdvestovka, ktorá bude naladená na 190 koní a 123,7 Nm. Maximálny výkon je dostupný pri 10750 ot./Min, krútiaci moment vrcholí na 9000 ot./Min. Hmotnosť auta navyše nepresahuje 800 kg. Na svete už je tiež prvá snímka toho, ako by takéto športové XL1 mohol vyzerať. Škoda, že sa tejto novinky v blízkej budúcnosti zrejme nedočkáme.

xl_sport.jpg
Foto: Autorevue.at

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY