vytisknout velikost písma VW GTI Roadster: z virtuálneho sveta definitívne do reality

VW GTI Roadster: z virtuálneho sveta definitívne do reality

Toto auto sa pôvodne volalo "GTI Roadster, Vision Gran Turismo". Vzniklo ako virtuálny špeciál určený pre hru Gran Turismo 6. Lenže kvôli veľkému záujmu sa nakoniec Volkswagen rozhodol postaviť reálny automobil. Vzniklo tak najostrejšie GTI vôbec. Možno ho vidieť v týchto dňoch (kde inde ako) pri Wörthersee.

Dvojmiestny superšport dostal v skutku zaujímavý dizajn a tiež veľmi solídnu pohonnú jednotku. K dispozícii je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec produkujúci 503 koní a 560 Nm. Ten spolupracuje so sedemstupňovým automatom DSG a pohonom všetkých kolies. Hmotnosť vozidla činí 1420 kg, na stovke je za 3,6 s a maximálne môžete uháňať s víchrom vo vlasoch rýchlosťou 309 km/h.

Volkswagen ale nie je jediný, kto svoj ​​koncept pre Gran Turismo 6 previedol do reality. Začiatkom tohto roku sa objavila správa, že vznikne päť exemplárov Mercedesu-Benz AMG Vision GT, ktoré dokonca zamieria do predaja. Dočkať by sme sa mali už tento rok. Cena jedného kusu by sa mala pohybovať okolo milióna eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY