vytisknout velikost písma VW GTI Roadster: z virtuálneho sveta definitívne do reality

VW GTI Roadster: z virtuálneho sveta definitívne do reality

Toto auto sa pôvodne volalo "GTI Roadster, Vision Gran Turismo". Vzniklo ako virtuálny špeciál určený pre hru Gran Turismo 6. Lenže kvôli veľkému záujmu sa nakoniec Volkswagen rozhodol postaviť reálny automobil. Vzniklo tak najostrejšie GTI vôbec. Možno ho vidieť v týchto dňoch (kde inde ako) pri Wörthersee.

Dvojmiestny superšport dostal v skutku zaujímavý dizajn a tiež veľmi solídnu pohonnú jednotku. K dispozícii je dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec produkujúci 503 koní a 560 Nm. Ten spolupracuje so sedemstupňovým automatom DSG a pohonom všetkých kolies. Hmotnosť vozidla činí 1420 kg, na stovke je za 3,6 s a maximálne môžete uháňať s víchrom vo vlasoch rýchlosťou 309 km/h.

Volkswagen ale nie je jediný, kto svoj ​​koncept pre Gran Turismo 6 previedol do reality. Začiatkom tohto roku sa objavila správa, že vznikne päť exemplárov Mercedesu-Benz AMG Vision GT, ktoré dokonca zamieria do predaja. Dočkať by sme sa mali už tento rok. Cena jedného kusu by sa mala pohybovať okolo milióna eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY