vytisknout velikost písma VW Golf Variant: Automobilka oslavuje dva milióny vyrobených kusov

VW Golf Variant: Automobilka oslavuje dva milióny vyrobených kusov

Volkswagen oslavuje dva milióny vyrobených exemplárov modelu Golf Variant. Golf s karosériou kombi a číslom 2 000 000 zišiel z výrobnej linky v mestečku Zwickau jedenásteho augusta. Konkrétne išlo o biely Variant osadený výbavou Highline, motorom 1.4 TSI (110 kW, 150 k) a exteriérovým paketom R-line.

Kombi odvodené od modelu Golf sa prvýkrát objavilo v roku 1993, pričom išlo o tretiu generáciu tohto úspešného hatchbacku. Prevedenie Variant sa postupne vyrábalo vo Wolfsburgu, Osnabrücku, Bratislave a v mexickom meste Puebla.

Súčasné kombi vychádzajúce zo siedmej generácie Golfu začalo schádzať z výrobnej linky v Zwickau v máji minulého roka. Od budúceho roka bude súbežne s touto továrňou vyrábať Golf Variant aj mexický závod. V Zwickau potom pre zmenu od októbra tohto roku odštartuje výroba novej generácie VW Passat.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY