vytisknout velikost písma VW Golf TDI predviedol v bežnej prevádzke spotrebu 2,92 l/100 km

VW Golf TDI predviedol v bežnej prevádzke spotrebu 2,92 l/100 km

Volkswagen Golf TDI BlueMotion dosiahol v reálnej prevádzke priemernej spotreby 2,92 l/100 km. Výsledok je o to úctihodnejší, že nebol dosiahnutý na krátkom úseku, ale na trase dlhej celých 1602 km.

Z Nantes v západnom Francúzsku vyrazil voz cez Paríž, Antverpy, Brémy a Hamburg až do dánskej Kodane. Trasu prešiel za 20 hodín a 45 minút čistého jazdného času, čo znamená priemernú rýchlosť asi 77 km/h. Za volantom sa pritom striedali vodiči z programu Volkswagen Driving Experience.

Nádrž zapečatil už v Nantes inšpektor spoločnosti Dekra, ktorý dohliadal na regulárny priebeh testu. Na konci cesty sa do nej vošlo 46,92 l motorovej nafty.

Golf TDI Bluemotion je najúspornejšiou sériovo vyrábanou verziou aktuálneho Golfu. Poháňa ju motor 1.6 TDI s výkonom 110 koní, ktorý v takzvanom novom európskom jazdnom cykle vykazuje kombinovanú spotrebu 3,2 l/100 km.

Akcia s trochu krkolomným názvom "Think Blue. Eco Ride" mala za cieľ propagovať výcvik úspornej jazdy, ktorý Volkswagen v niektorých krajinách ponúka.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY