vytisknout velikost písma VW Golf Sportsvan: prvýkrát za volantom zmenšeného Touranu

Po hatchbacku a kombi dorazí začiatkom júna na slovenský trh tretia karosárska varianta modelu Golf. Volá sa Sportsvan, nastupuje na miesto modelu Plus a je bez akéhokoľvek preháňania veľmi podarená.
VW Golf Sportsvan: prvýkrát za volantom zmenšeného Touranu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Čísla, Interiér pre vysokých
  2. Starý známý?, Náprava rovnaká ako v hatchbacku
  3. Záver, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Príbeh Volkswagenu Golf Sportsvan začal trochu prekvapivo na autosalóne vo Frankfurte, kde sme si toto auto mohli prvýkrát prehliadnuť. Lenže automobilka ho vtedy z nejakého dôvodu prezentovala ako koncept, hoci bolo od pohľadu jasné, že už sa v ňom prakticky nič meniť nebude.

Koncom roka sa potom objavila len tak mimochodom správa o vstupe na trh. Onen koncept sa zrazu začal predávať v Nemecku. Za pár mesiacov bol predstavený aj slovenský cenník. Oficiálny vstup na Slovensko je naplánovaný presne na začiatok júna.

Golf SV nastupuje na miesto starého modelu Golf Plus. Meno je možno trochu zvláštne, športové toto auto skutočne nie je. Ak sa tiež pýtate, prečo Volkswagen zmenil názov auta, potom môžem ponúknuť jednoduchú odpoveď. Táto novinka totiž chce zaujať nových zákazníkov. Osloviť by mala mladých kupujúcich, predovšetkým potom mladé rodiny. Možno práve toto bude dôvod, prečo sa stretávame so Sportsvanom. A z rovnakého dôvodu potom zaručene VW začal ponúkať do tohto auta aj rad elektronických vychytávok vrátane napríklad možnosti inštalovať Wi-Fi hotspot.

sportsvan_03.JPGsportsvan_08.JPG
Ďalšia varianta odvodená od modelu Golf chce byť športová aj svojim dizajnom. Zariadiť by to mali predovšetkým ostré linky na karosérii.

Čísla

Novinka je v porovnaní so svojim predchodcom priestrannejšia. A to výrazne. Vnútri nájdete viac priestoru úplne vo všetkých ohľadoch. Základom je opäť platforma MQB, ktorá priniesla väčší rázvor. Hodnota 2685 mm predstavuje nárast o 107 mm v porovnaní s Plusom, v porovnaní s hatchbackom aj kombíkom je to o päťdesiat milimetrov viac.

Celková dĺžka má hodnotu 4338 mm. Sportsvan prerástol Plus o 134 mm. Zároveň bol o dvadsať milimetrov skrátený predný previs, zatiaľ čo ten zadný sa zväčšil o 47 mm. Základný Golf je kratší o 83 mm, zatiaľ čo kombi je dlhšie o viac než dvadsať centimetrov.

Na šírku potom Sportsvan pribral oproti Plus 48 mm, výška zostala takmer identická. Ak sa pozrieme na aktuálne modely Golf, je Sportsvan o 126 mm vyšší ako hatchback.

sportsvan_23.JPGsportsvan_24.JPG
Hlavnými rozdielmi oproti Golfu Variant je predĺžený rázvor náprav a podstatne väčšia výška. V interiéri je to cítiť.

Interiér pre vysokých

Všetky rozmerové novinky mierili k jednému cieľu. Sportsvan sa mal stať priestrannejším. Tento cieľ bol splnený na sto percent. Interiér sa natiahol (čo sa pozdĺžneho priestoru týka) o 33 mm. Viac miesta je ako pre kolená vzadu sediacich osôb tak aj pre hlavu, a to v oboch radoch. Vodič a spolujazdec majú k dispozícii o desať milimetrov viac, vzadu sa zväčšilo miesto na hlavu dokonca o 32 mm.

Volkswagen v oficiálnych materiáloch píše, že sa za 190 cm vysokého vodiča bez problémov posadia rovnako vysoký cestujúci. Nie sú to len marketingové rozprávky. Taká je realita. Dôvodom je okrem väčšieho rázvoru tiež zadná delená lavica posuvná v rozsahu osemnástich centimetrov. Golf Plus vedel zadné sedadlá posúvať iba o šestnásť centimetrov.

Základný údaj batožinového priestoru činí 500 litrov. Sluší sa ale doplniť, že sa toto číslo týka situácie, keď je sedadlo posunuté o päť centimetrov vpred. Teda kedy nie je celkom vzadu. Ak ho odsunieme úplne dopredu, dostaneme 590 litrov.

sportsvan_53.JPGsportsvan_55.JPG
Dizajn interiéru už poznáme, ponukou priestoru ale dokáže Sportsvan prekvapiť. Predovšetkým vzadu je ponuka miesta nadpriemerná.

Batožinový priestor navyše dostal nákladovú hranu nižšiu o 13 mm (nachádza sa v úrovni 652 mm) a chýbať nemôže ani falošné dno. To možno umiestniť do hornej polohy, kedy bude kufor zarovnaný v jednej rovine s nákladovou hranou a prípadne so sklopenými operadlami. Alternatívou je dolná poloha. Rozdiel je dvanásť centimetrov. Pre úplnosť ale musím spomenúť, že sa to týka verzie bez rezervy.

Inak je kufor dobre prístupný a pravidelný. Krycie plato môžete uložiť pod podlahu, využiť možno tiež napríklad odnímateľné boky (ako to ukazoval Seat u svojho Leonu), alebo sklopiť operadlo delené na tri časti v pomere 40/20/40. Vznikne takmer ideálne rovná plocha. Za príplatok môžete zaobstarať sklopné operadlo spolujazdca. Potom by ste mali dostať do auta predmet dlhý až 2542 mm. Maximálny objem činí v prípade Golfu SV 1520 litrov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY