vytisknout velikost písma VW Golf R400 potvrdený do výroby: príde už tento rok s výkonom 420 koní

Najrýchlejší produkčný Golf by sa mal volať R420. Voz sa predstaví už v septembri vo Frankfurte, do predaja príde najneskôr na začiatku roka 2016.
VW Golf R400 potvrdený do výroby: príde už tento rok s výkonom 420 koní

Volkswagen prvýkrát oficiálne potvrdil, že bude vyrábať "supergolf", ktorý sa bude voľne inšpirovať v koncepte Golf R400. Britskému magazínu Car to povedal šéf vývoja motorov koncernu VW Heinz-Jakob Neusser. Voz sa predstaví už v septembri vo Frankfurte, do predaja príde najneskôr na začiatku roka 2016 a dostane viac výkonu než spomínaný koncept.

vw golf r400 (1).jpgvw golf r400 (2).jpgvw golf r400 (3).jpgKoncept VW Golf R400 mal manuál, ale v produkčnom aute možno nebude. Za to motor 2.0 TSI zo seba vymačkne až 420 koní. A to prosím v úplne sériovej podobe. Nečakajte brutálne krídla ani extrémistický interiér

Najrýchlejší produkčný Golf by sa mal volať R420, čo napovedá výkon 420 konských síl, teda 309 kW, aby sme dodržali pravidlá jednotiek SI. Koncept R400 ponúkal 295 kW (400 k) v 7200 ot./min. a 450 Nm v rozmedzí 2400 až 6000 ot./min. Stovku zvládol za 3,9 s a rozbehol sa na 280 km/h.

Tieto vskutku dychberúci parametre bude produkovať zásadne prepracovaný motor 2.0 TSI, ktorý dostane zosilnené piesty, kované ojnice a kľukový hriadeľ a novú úpravu vnútorného povrchu valcov pre zníženie trenia. Nový bude aj systém preplňovania a Volkswagen zrejme nasadí dvojité sekvenčné preplňovanie.

Silu bude prenášať na ceste nielen šesťstupňová dvojspojková prevodovka DSG, ale tiež upravený systém pohonu všetkých kolies Haldex, ktorý má viac preferovať zadnú nápravu. Dizajn bude ale pomerne usadnutý, aj keď trochu výraznejší ako v prípade "slabého" Golfu R.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY