vytisknout velikost písma VW Golf R400 potvrdený do výroby: príde už tento rok s výkonom 420 koní

Najrýchlejší produkčný Golf by sa mal volať R420. Voz sa predstaví už v septembri vo Frankfurte, do predaja príde najneskôr na začiatku roka 2016.
VW Golf R400 potvrdený do výroby: príde už tento rok s výkonom 420 koní

Volkswagen prvýkrát oficiálne potvrdil, že bude vyrábať "supergolf", ktorý sa bude voľne inšpirovať v koncepte Golf R400. Britskému magazínu Car to povedal šéf vývoja motorov koncernu VW Heinz-Jakob Neusser. Voz sa predstaví už v septembri vo Frankfurte, do predaja príde najneskôr na začiatku roka 2016 a dostane viac výkonu než spomínaný koncept.

vw golf r400 (1).jpgvw golf r400 (2).jpgvw golf r400 (3).jpgKoncept VW Golf R400 mal manuál, ale v produkčnom aute možno nebude. Za to motor 2.0 TSI zo seba vymačkne až 420 koní. A to prosím v úplne sériovej podobe. Nečakajte brutálne krídla ani extrémistický interiér

Najrýchlejší produkčný Golf by sa mal volať R420, čo napovedá výkon 420 konských síl, teda 309 kW, aby sme dodržali pravidlá jednotiek SI. Koncept R400 ponúkal 295 kW (400 k) v 7200 ot./min. a 450 Nm v rozmedzí 2400 až 6000 ot./min. Stovku zvládol za 3,9 s a rozbehol sa na 280 km/h.

Tieto vskutku dychberúci parametre bude produkovať zásadne prepracovaný motor 2.0 TSI, ktorý dostane zosilnené piesty, kované ojnice a kľukový hriadeľ a novú úpravu vnútorného povrchu valcov pre zníženie trenia. Nový bude aj systém preplňovania a Volkswagen zrejme nasadí dvojité sekvenčné preplňovanie.

Silu bude prenášať na ceste nielen šesťstupňová dvojspojková prevodovka DSG, ale tiež upravený systém pohonu všetkých kolies Haldex, ktorý má viac preferovať zadnú nápravu. Dizajn bude ale pomerne usadnutý, aj keď trochu výraznejší ako v prípade "slabého" Golfu R.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY