vytisknout velikost písma VW Golf R Variant oficiálne predstavený. Do Európy dorazí na jar

VW Golf R Variant oficiálne predstavený. Do Európy dorazí na jar

O Volkswagene Golf R Variant sa špekulovalo dlhšiu dobu. Dnes je ale všetko definitívne, pretože automobilka túto verziu oficiálne predstavila. Mimochodom, je to vôbec prvýkrát v histórii, čo vrchol radu Golf prichádza aj s karosériou kombi.

Golf R s karosériou kombi sa líši oproti štandardnej verzii úplne rovnako, ako tomu je u základného hatchbacku. Iný je teda nárazník, difúzor, na aute sú dve dvojité koncovky výfuku, ostatné bicykle a tak ďalej. To isté potom platí aj o interiéri, kde nájdete športové sedadlá, logá R, čalúnenie Alcantarou a prípadne kožu.

O pohon sa stará dvojliter TSI s výkonom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Ani v tomto sa teda Variant od hatchbacku nelíši. Nechýba samozrejme pohon všetkých kolies a šesťstupňová prevodovka DSG. Stovku zvládne R Variant za 5,1 s, čo je o 0,2 s horší čas ako u hatchbacku. Maximálna rýchlosť dosahuje na 250 km/h, pričom samozrejme ide o číslo dané obmedzovačom.

Na európske trhy sa táto novinka dostane na jar budúceho roka.

golf_r_2.jpggolf_r_4.jpggolf_r_5.jpggolf_r_6.jpggolf_r_7.jpggolf_r_8.jpggolf_r_1.jpggolf_r_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY