vytisknout velikost písma VW Golf R Variant oficiálne predstavený. Do Európy dorazí na jar

VW Golf R Variant oficiálne predstavený. Do Európy dorazí na jar

O Volkswagene Golf R Variant sa špekulovalo dlhšiu dobu. Dnes je ale všetko definitívne, pretože automobilka túto verziu oficiálne predstavila. Mimochodom, je to vôbec prvýkrát v histórii, čo vrchol radu Golf prichádza aj s karosériou kombi.

Golf R s karosériou kombi sa líši oproti štandardnej verzii úplne rovnako, ako tomu je u základného hatchbacku. Iný je teda nárazník, difúzor, na aute sú dve dvojité koncovky výfuku, ostatné bicykle a tak ďalej. To isté potom platí aj o interiéri, kde nájdete športové sedadlá, logá R, čalúnenie Alcantarou a prípadne kožu.

O pohon sa stará dvojliter TSI s výkonom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Ani v tomto sa teda Variant od hatchbacku nelíši. Nechýba samozrejme pohon všetkých kolies a šesťstupňová prevodovka DSG. Stovku zvládne R Variant za 5,1 s, čo je o 0,2 s horší čas ako u hatchbacku. Maximálna rýchlosť dosahuje na 250 km/h, pričom samozrejme ide o číslo dané obmedzovačom.

Na európske trhy sa táto novinka dostane na jar budúceho roka.

golf_r_2.jpggolf_r_4.jpggolf_r_5.jpggolf_r_6.jpggolf_r_7.jpggolf_r_8.jpggolf_r_1.jpggolf_r_3.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY