vytisknout velikost písma VW Golf R Variant oficiálne predstavený. Do Európy dorazí na jar

VW Golf R Variant oficiálne predstavený. Do Európy dorazí na jar

O Volkswagene Golf R Variant sa špekulovalo dlhšiu dobu. Dnes je ale všetko definitívne, pretože automobilka túto verziu oficiálne predstavila. Mimochodom, je to vôbec prvýkrát v histórii, čo vrchol radu Golf prichádza aj s karosériou kombi.

Golf R s karosériou kombi sa líši oproti štandardnej verzii úplne rovnako, ako tomu je u základného hatchbacku. Iný je teda nárazník, difúzor, na aute sú dve dvojité koncovky výfuku, ostatné bicykle a tak ďalej. To isté potom platí aj o interiéri, kde nájdete športové sedadlá, logá R, čalúnenie Alcantarou a prípadne kožu.

O pohon sa stará dvojliter TSI s výkonom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Ani v tomto sa teda Variant od hatchbacku nelíši. Nechýba samozrejme pohon všetkých kolies a šesťstupňová prevodovka DSG. Stovku zvládne R Variant za 5,1 s, čo je o 0,2 s horší čas ako u hatchbacku. Maximálna rýchlosť dosahuje na 250 km/h, pričom samozrejme ide o číslo dané obmedzovačom.

Na európske trhy sa táto novinka dostane na jar budúceho roka.

golf_r_2.jpggolf_r_4.jpggolf_r_5.jpggolf_r_6.jpggolf_r_7.jpggolf_r_8.jpggolf_r_1.jpggolf_r_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY