vytisknout velikost písma VW Golf mieri na pretekárske okruhy. V ostrom štarte sa predstaví už tento víkend

VW Golf mieri na pretekárske okruhy. V ostrom štarte sa predstaví už tento víkend

Volkswagen rozširuje svoje športové aktivity. Okrem seriálu WRC budeme môcť vídať špeciály nemeckého koncernu aj na pretekárskych okruhoch v rámci TCR International Series. Stať by sa tak malo budúcu sezónu, no už tento víkend sa prvé dva exempláre upraveného Golfu ukážu v ostrom štarte na Red Bull Ringu.

Volkswagen Golf R TCR používa dvojlitrový benzínový motor TSI naladený na 243 kW (330 koní) a 410 Nm. Ten spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou DSG a poháňa len kolesá prednej nápravy.

Auto má podvozok rozšírený o 40 cm, stojí na osemnásťpalcových kolesách a nechýbajú ani potrebné úpravy aerodynamiky. V interiéri potom nenájdeme nič iné ako volant, športovú sedačku a bezpečnostnú klietku.

Ostrý súťažný štart čaká na nový Golf R TCR už tento víkend. V rámci prípravy automobilu nasadí tím Engstler do zostávajúcich pretekov sezóny dva exempláre. Mimochodom, s vývojom údajne pomáhali aj ľudia od Seatu, ktorý má okruhový špeciál už dlhšiu dobu.

golfrr_2.jpggolfrr_3.jpggolfrr_4.jpggolfrr_1.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY