vytisknout velikost písma VW Golf GTE je ostrý hatchback so spotrebou 1,5 l/100 km

Najväčšia európska automobilka predstaví na autosalóne v Ženeve sériový plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE. Prvé fotografie a informácie ale uvoľnila na zverejnenie už dnes.
VW Golf GTE je ostrý hatchback so spotrebou 1,5 l/100 km

"Hot hatch" s hybridným pohonom a dobíjaním zo zásuvky? Práve tým chce byť nový Volkswagen Golf GTE, ktorý koncern predstaví na autosalóne v Ženeve.

Cez dvesto koní a hneď tri spojky

Hnací reťazec nového plug-in hybridu tvorí zážihový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 150 koní a v skrini prevodovky uložený synchrónny elektromotor s výkonom 102 k. Celá sústava dosahuje kombinovaného výkonu 204 koní a krútiaceho momentu 350 Nm. Hnaciu silu prenáša na predné kolesá špeciálna prevodovka DSG s trojicou spojok.

Volkswagen Golf GTE hires-6.JPGVolkswagen Golf GTE hires-7.JPG
Golf GTE má podobu športovej štylizácie ako modely GTI a GTD

Oficiálne údaje o dynamike jazdy naznačujú, že Golf GTE sa neradí po bok modelov Golf GTI a Golf GTD neprávom. Najvyššia rýchlosť 217 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h za 7,6 s sú v zásade porovnateľné s GTD (230 km/h, 7,5 s).

GTE má pritom značný hmotnostný handicap. Kvôli stodvadsaťkilovej lithium-ion batérii s kapacitou 8,8 kWh váži 1524 kg. Batéria mu ale umožňuje niečo, čo GTI ani GTD nikdy vedieť nemôžu - prejsť až 50 km v bezemisnom, čisto elektrickom režime.

V ňom dokáže Golf GTE vyvinúť rýchlosť cez 130 km/h. Potom sa ale dojazd na elektrinu dramaticky skráti.

Spotreba a emisie z ríše snov

Prítomnosť batérie umožňuje wolfsburgskému plug-in hybridu absolvovať certifikačný test spotreby s doslova neuveriteľnými výsledkami. Ako pri všetkých podobných autách aj tu hodnoty 1,5 l/100 km a 35 g CO2 na km poukazujú skôr na nedostatky meracieho cyklu než na reálnu prevádzkovú spotrebu.

Nabíjanie batérie trvá podľa Volkswagenu 3,5 hodiny z bežnej zásuvky. Špeciálna závesná rýchlonabíjačka na stenu skráti čas o hodinu.

Volkswagen Golf GTE hires-1.JPGVolkswagen Golf GTE hires-10.JPG
V správnom rychlom Golfe nesmú chýbať kárované sedadlá

VW Golf GTE dostane v štandardnej výbave LED svetlá, ukazovateľ využitia energie a športové sedačky so štýlovým károvaným čalúnením po vzore GTI. Dekoračná lišta na maske má namiesto červenej modrú farbu.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY