vytisknout velikost písma VW Golf GTE je ostrý hatchback so spotrebou 1,5 l/100 km

Najväčšia európska automobilka predstaví na autosalóne v Ženeve sériový plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE. Prvé fotografie a informácie ale uvoľnila na zverejnenie už dnes.
VW Golf GTE je ostrý hatchback so spotrebou 1,5 l/100 km

"Hot hatch" s hybridným pohonom a dobíjaním zo zásuvky? Práve tým chce byť nový Volkswagen Golf GTE, ktorý koncern predstaví na autosalóne v Ženeve.

Cez dvesto koní a hneď tri spojky

Hnací reťazec nového plug-in hybridu tvorí zážihový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 150 koní a v skrini prevodovky uložený synchrónny elektromotor s výkonom 102 k. Celá sústava dosahuje kombinovaného výkonu 204 koní a krútiaceho momentu 350 Nm. Hnaciu silu prenáša na predné kolesá špeciálna prevodovka DSG s trojicou spojok.

Volkswagen Golf GTE hires-6.JPGVolkswagen Golf GTE hires-7.JPG
Golf GTE má podobu športovej štylizácie ako modely GTI a GTD

Oficiálne údaje o dynamike jazdy naznačujú, že Golf GTE sa neradí po bok modelov Golf GTI a Golf GTD neprávom. Najvyššia rýchlosť 217 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h za 7,6 s sú v zásade porovnateľné s GTD (230 km/h, 7,5 s).

GTE má pritom značný hmotnostný handicap. Kvôli stodvadsaťkilovej lithium-ion batérii s kapacitou 8,8 kWh váži 1524 kg. Batéria mu ale umožňuje niečo, čo GTI ani GTD nikdy vedieť nemôžu - prejsť až 50 km v bezemisnom, čisto elektrickom režime.

V ňom dokáže Golf GTE vyvinúť rýchlosť cez 130 km/h. Potom sa ale dojazd na elektrinu dramaticky skráti.

Spotreba a emisie z ríše snov

Prítomnosť batérie umožňuje wolfsburgskému plug-in hybridu absolvovať certifikačný test spotreby s doslova neuveriteľnými výsledkami. Ako pri všetkých podobných autách aj tu hodnoty 1,5 l/100 km a 35 g CO2 na km poukazujú skôr na nedostatky meracieho cyklu než na reálnu prevádzkovú spotrebu.

Nabíjanie batérie trvá podľa Volkswagenu 3,5 hodiny z bežnej zásuvky. Špeciálna závesná rýchlonabíjačka na stenu skráti čas o hodinu.

Volkswagen Golf GTE hires-1.JPGVolkswagen Golf GTE hires-10.JPG
V správnom rychlom Golfe nesmú chýbať kárované sedadlá

VW Golf GTE dostane v štandardnej výbave LED svetlá, ukazovateľ využitia energie a športové sedačky so štýlovým károvaným čalúnením po vzore GTI. Dekoračná lišta na maske má namiesto červenej modrú farbu.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY