vytisknout velikost písma VW Golf GTE je ostrý hatchback so spotrebou 1,5 l/100 km

Najväčšia európska automobilka predstaví na autosalóne v Ženeve sériový plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE. Prvé fotografie a informácie ale uvoľnila na zverejnenie už dnes.
VW Golf GTE je ostrý hatchback so spotrebou 1,5 l/100 km

"Hot hatch" s hybridným pohonom a dobíjaním zo zásuvky? Práve tým chce byť nový Volkswagen Golf GTE, ktorý koncern predstaví na autosalóne v Ženeve.

Cez dvesto koní a hneď tri spojky

Hnací reťazec nového plug-in hybridu tvorí zážihový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 150 koní a v skrini prevodovky uložený synchrónny elektromotor s výkonom 102 k. Celá sústava dosahuje kombinovaného výkonu 204 koní a krútiaceho momentu 350 Nm. Hnaciu silu prenáša na predné kolesá špeciálna prevodovka DSG s trojicou spojok.

Volkswagen Golf GTE hires-6.JPGVolkswagen Golf GTE hires-7.JPG
Golf GTE má podobu športovej štylizácie ako modely GTI a GTD

Oficiálne údaje o dynamike jazdy naznačujú, že Golf GTE sa neradí po bok modelov Golf GTI a Golf GTD neprávom. Najvyššia rýchlosť 217 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h za 7,6 s sú v zásade porovnateľné s GTD (230 km/h, 7,5 s).

GTE má pritom značný hmotnostný handicap. Kvôli stodvadsaťkilovej lithium-ion batérii s kapacitou 8,8 kWh váži 1524 kg. Batéria mu ale umožňuje niečo, čo GTI ani GTD nikdy vedieť nemôžu - prejsť až 50 km v bezemisnom, čisto elektrickom režime.

V ňom dokáže Golf GTE vyvinúť rýchlosť cez 130 km/h. Potom sa ale dojazd na elektrinu dramaticky skráti.

Spotreba a emisie z ríše snov

Prítomnosť batérie umožňuje wolfsburgskému plug-in hybridu absolvovať certifikačný test spotreby s doslova neuveriteľnými výsledkami. Ako pri všetkých podobných autách aj tu hodnoty 1,5 l/100 km a 35 g CO2 na km poukazujú skôr na nedostatky meracieho cyklu než na reálnu prevádzkovú spotrebu.

Nabíjanie batérie trvá podľa Volkswagenu 3,5 hodiny z bežnej zásuvky. Špeciálna závesná rýchlonabíjačka na stenu skráti čas o hodinu.

Volkswagen Golf GTE hires-1.JPGVolkswagen Golf GTE hires-10.JPG
V správnom rychlom Golfe nesmú chýbať kárované sedadlá

VW Golf GTE dostane v štandardnej výbave LED svetlá, ukazovateľ využitia energie a športové sedačky so štýlovým károvaným čalúnením po vzore GTI. Dekoračná lišta na maske má namiesto červenej modrú farbu.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY