vytisknout velikost písma VW Golf BlueMotion TSI ide s litrovým trojvalcom až 204 km/h

VW Golf BlueMotion TSI ide s litrovým trojvalcom až 204 km/h

Volkswagen obohatil ponuku modelu Golf o vyhotovenie TSI BlueMotion. Nová verzia má pod kapotou litrový benzínový trojvalec, ktorý si v kombinovanom cykle povie iba o 4,3 l/100 km, ale zároveň je automobil schopný ísť až 204 km/h. Okrem základného hatchbacku si budete môcť zaobstarať túto novinku aj v kombinácii s karosériou kombi aj modelom Golf Sportsvan.

Preplňovaný trojvalec má objem 999 cm3 a výkon 85 kW (115 koní). Automobilka ale vo svojej tlačovej správe vyzdvihuje predovšetkým krútiaci moment, ktorý vrcholí na hodnote 200 Nm, čo je vzhľadom k iba litrovému objemu naozaj zaujímavé číslo. Benzínový trojvalcový Golf vyprodukuje 99 gramov emisií CO2 na kilometer jazdy a v kombinovanom cykle si povie o 4,3 l/100 km.

Kto vymení základný šesťstupňový manuál za sedemstupňový automat, ten bude mať spotrebu horšiu o 0,2 l/100 km. To isté platí aj o Golfe Variant osadenom touto technikou, Sportsvan TSI BlueMotion si potom vystačí s prídelom 4,5 l/100 km pri manuále a 4,6 l/100 km v prípade DSG.

Záujemcovia môžu vyberať medzi výbavami Trendline a Comfortline. Vždy dostanete klimatizáciu, sedem airbagov, systém XDS, nižší podvozok, pätnásťpalcové kolesá BlueMotion alebo upravený predný nárazník. Cena na nemeckom trhu štartuje čiastkou 20 450 eur.

vw_golf_03.JPGvw_golf_04.JPGvw_golf_05.JPGvw_golf_07.JPGvw_golf_08.JPGvw_golf_09.JPGvw_golf_10.JPGvw_golf_13.JPGvw_golf_14.JPGvw_golf_15.JPGvw_golf_16.JPGvw_golf_17.JPGvw_golf_18.JPGvw_golf_19.JPGvw_golf_11.JPGvw_golf_12.JPGvw_golf_01.JPGvw_golf_02.JPGvw_golf_06.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY