vytisknout velikost písma VW Golf BlueMotion TSI ide s litrovým trojvalcom až 204 km/h

VW Golf BlueMotion TSI ide s litrovým trojvalcom až 204 km/h

Volkswagen obohatil ponuku modelu Golf o vyhotovenie TSI BlueMotion. Nová verzia má pod kapotou litrový benzínový trojvalec, ktorý si v kombinovanom cykle povie iba o 4,3 l/100 km, ale zároveň je automobil schopný ísť až 204 km/h. Okrem základného hatchbacku si budete môcť zaobstarať túto novinku aj v kombinácii s karosériou kombi aj modelom Golf Sportsvan.

Preplňovaný trojvalec má objem 999 cm3 a výkon 85 kW (115 koní). Automobilka ale vo svojej tlačovej správe vyzdvihuje predovšetkým krútiaci moment, ktorý vrcholí na hodnote 200 Nm, čo je vzhľadom k iba litrovému objemu naozaj zaujímavé číslo. Benzínový trojvalcový Golf vyprodukuje 99 gramov emisií CO2 na kilometer jazdy a v kombinovanom cykle si povie o 4,3 l/100 km.

Kto vymení základný šesťstupňový manuál za sedemstupňový automat, ten bude mať spotrebu horšiu o 0,2 l/100 km. To isté platí aj o Golfe Variant osadenom touto technikou, Sportsvan TSI BlueMotion si potom vystačí s prídelom 4,5 l/100 km pri manuále a 4,6 l/100 km v prípade DSG.

Záujemcovia môžu vyberať medzi výbavami Trendline a Comfortline. Vždy dostanete klimatizáciu, sedem airbagov, systém XDS, nižší podvozok, pätnásťpalcové kolesá BlueMotion alebo upravený predný nárazník. Cena na nemeckom trhu štartuje čiastkou 20 450 eur.

vw_golf_03.JPGvw_golf_04.JPGvw_golf_05.JPGvw_golf_07.JPGvw_golf_08.JPGvw_golf_09.JPGvw_golf_10.JPGvw_golf_13.JPGvw_golf_14.JPGvw_golf_15.JPGvw_golf_16.JPGvw_golf_17.JPGvw_golf_18.JPGvw_golf_19.JPGvw_golf_11.JPGvw_golf_12.JPGvw_golf_01.JPGvw_golf_02.JPGvw_golf_06.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY