vytisknout velikost písma VW e-Golf podrobnejšie, na nových fotkách a na videu

VW e-Golf podrobnejšie, na nových fotkách a na videu

O ambicióznych plánoch skupiny Volkswagen na elektrifikáciu a hybridizácii svojho sortimentu sme referovali už včera. To ale ešte neboli známe parametre elektromobilu VW e-Golf, ktoré automobilka zverejnila až dodatočne.

Predbežné údaje o motore sa ukázali byť správne, elektrický Golf skutočne dostane elektromotor s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Zvládne s ním ale viac, než naznačovali pôvodné informácie. Zrýchlenie 0-100 km/h má trvať 10,4 s, čo je oproti predtým uvádzanému "pod dvanásť sekúnd" značné a v prevádzke citeľné lepšie. Najvyššia rýchlosť bude obmedzená na 140 km/h.

Volkswagen e-Golf by samozrejme vedel ísť aj rýchlejšie, ale nie moc dlho. Lithium-ion akumulátor s kapacitou 24,2 kWh sľubuje dojazd 190 km, avšak za ideálnych podmienok a s využitím úsporného režimu Eco +. Ten podľa potreby reguluje výkon motora a prídel elektriny spotrebičom, najmä klimatizácie.

K nabitiu na 80% prostredníctvom rýchlonabíjačky by mala stačiť polhodina, pre úplné nabitie z bežnej rozvodnej siete budete musieť nechať stáť e-Golf pri zásuvke celú noc. Limitujúcim faktorom pre elektromobily je skrátka aktuálny stav technického vývoja akumulátorov a bez zásadného prelomu v tejto oblasti sa väčšieho dojazdu alebo kratšieho nabíjania len tak nedočkáme.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY