vytisknout velikost písma VW e-Golf podrobnejšie, na nových fotkách a na videu

VW e-Golf podrobnejšie, na nových fotkách a na videu

O ambicióznych plánoch skupiny Volkswagen na elektrifikáciu a hybridizácii svojho sortimentu sme referovali už včera. To ale ešte neboli známe parametre elektromobilu VW e-Golf, ktoré automobilka zverejnila až dodatočne.

Predbežné údaje o motore sa ukázali byť správne, elektrický Golf skutočne dostane elektromotor s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Zvládne s ním ale viac, než naznačovali pôvodné informácie. Zrýchlenie 0-100 km/h má trvať 10,4 s, čo je oproti predtým uvádzanému "pod dvanásť sekúnd" značné a v prevádzke citeľné lepšie. Najvyššia rýchlosť bude obmedzená na 140 km/h.

Volkswagen e-Golf by samozrejme vedel ísť aj rýchlejšie, ale nie moc dlho. Lithium-ion akumulátor s kapacitou 24,2 kWh sľubuje dojazd 190 km, avšak za ideálnych podmienok a s využitím úsporného režimu Eco +. Ten podľa potreby reguluje výkon motora a prídel elektriny spotrebičom, najmä klimatizácie.

K nabitiu na 80% prostredníctvom rýchlonabíjačky by mala stačiť polhodina, pre úplné nabitie z bežnej rozvodnej siete budete musieť nechať stáť e-Golf pri zásuvke celú noc. Limitujúcim faktorom pre elektromobily je skrátka aktuálny stav technického vývoja akumulátorov a bez zásadného prelomu v tejto oblasti sa väčšieho dojazdu alebo kratšieho nabíjania len tak nedočkáme.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY