vytisknout velikost písma VW e-Golf podrobnejšie, na nových fotkách a na videu

VW e-Golf podrobnejšie, na nových fotkách a na videu

O ambicióznych plánoch skupiny Volkswagen na elektrifikáciu a hybridizácii svojho sortimentu sme referovali už včera. To ale ešte neboli známe parametre elektromobilu VW e-Golf, ktoré automobilka zverejnila až dodatočne.

Predbežné údaje o motore sa ukázali byť správne, elektrický Golf skutočne dostane elektromotor s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Zvládne s ním ale viac, než naznačovali pôvodné informácie. Zrýchlenie 0-100 km/h má trvať 10,4 s, čo je oproti predtým uvádzanému "pod dvanásť sekúnd" značné a v prevádzke citeľné lepšie. Najvyššia rýchlosť bude obmedzená na 140 km/h.

Volkswagen e-Golf by samozrejme vedel ísť aj rýchlejšie, ale nie moc dlho. Lithium-ion akumulátor s kapacitou 24,2 kWh sľubuje dojazd 190 km, avšak za ideálnych podmienok a s využitím úsporného režimu Eco +. Ten podľa potreby reguluje výkon motora a prídel elektriny spotrebičom, najmä klimatizácie.

K nabitiu na 80% prostredníctvom rýchlonabíjačky by mala stačiť polhodina, pre úplné nabitie z bežnej rozvodnej siete budete musieť nechať stáť e-Golf pri zásuvke celú noc. Limitujúcim faktorom pre elektromobily je skrátka aktuálny stav technického vývoja akumulátorov a bez zásadného prelomu v tejto oblasti sa väčšieho dojazdu alebo kratšieho nabíjania len tak nedočkáme.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY