vytisknout velikost písma VW e-Golf podrobnejšie, na nových fotkách a na videu

VW e-Golf podrobnejšie, na nových fotkách a na videu

O ambicióznych plánoch skupiny Volkswagen na elektrifikáciu a hybridizácii svojho sortimentu sme referovali už včera. To ale ešte neboli známe parametre elektromobilu VW e-Golf, ktoré automobilka zverejnila až dodatočne.

Predbežné údaje o motore sa ukázali byť správne, elektrický Golf skutočne dostane elektromotor s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Zvládne s ním ale viac, než naznačovali pôvodné informácie. Zrýchlenie 0-100 km/h má trvať 10,4 s, čo je oproti predtým uvádzanému "pod dvanásť sekúnd" značné a v prevádzke citeľné lepšie. Najvyššia rýchlosť bude obmedzená na 140 km/h.

Volkswagen e-Golf by samozrejme vedel ísť aj rýchlejšie, ale nie moc dlho. Lithium-ion akumulátor s kapacitou 24,2 kWh sľubuje dojazd 190 km, avšak za ideálnych podmienok a s využitím úsporného režimu Eco +. Ten podľa potreby reguluje výkon motora a prídel elektriny spotrebičom, najmä klimatizácie.

K nabitiu na 80% prostredníctvom rýchlonabíjačky by mala stačiť polhodina, pre úplné nabitie z bežnej rozvodnej siete budete musieť nechať stáť e-Golf pri zásuvke celú noc. Limitujúcim faktorom pre elektromobily je skrátka aktuálny stav technického vývoja akumulátorov a bez zásadného prelomu v tejto oblasti sa väčšieho dojazdu alebo kratšieho nabíjania len tak nedočkáme.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY