vytisknout velikost písma VW chystá ostrejšie GTI Clubsport. Bude to súper pre Mégane RS Trophy

VW chystá ostrejšie GTI Clubsport. Bude to súper pre Mégane RS Trophy

Kto má záujem o športový Golf, ten si môže vyberať už zo štyroch variantov. Okrem štandardného GTI tu je aj ostrejšie prevedenie Performance, nedávno predstavená verzia Clubsport a vrcholná štvorkolka R. Skoro by sa chcelo povedať, že už je tých verzií dosť na to, aby si vybral úplne každý, lenže Volkswagen má v pláne ešte piate prevedenie, ktoré môže byť pokojne to najzaujímavejšie.

So správou prišiel britský Autocar. Podľa neho Volkswagen chystá odľahčený Golf GTI Clubsport, ktorý bude mať podstatne slabšie odhlučnenie a dokonca nebude mať ani zadné sedačky. Okrem nižšej hmotnosti sa bude pridávať aj výkon, ktorý dosiahne približne na 300 koní. Ostrý Clubsport má osloviť záujemcov o potešenie z jazdy, respektíve chce ukradnúť zákazníkov kupujúcich dlhoročný, ale stále neuveriteľne dobrý Renault Mégane RS Trophy.

Projekt odľahčeného Volkswagenu Golf GTI Clubsport zatiaľ ešte nedostal zelenú, pretože sa automobilka predovšetkým musí zaoberať emisiami v dieselových motoroch, ale úplne vylúčený nie je. Špekulanti odhadujú, že by sa takýto Golf mohol ukázať minimálne ako koncept pri tohtoročnom Wörthersee.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY