vytisknout velikost písma VW chystá desaťstupňový automat ako nástupcu šesťstupňového DSG

VW chystá desaťstupňový automat ako nástupcu šesťstupňového DSG

Vienna Motor Symposium sa stalo dejiskom premiéry nového trojlitrového šesťvalca TDI (218 a 272 koní), no to zo strany koncernu VW nebolo všetko. Podľa britského Autocaru tiež na rovnakej akcii povedal šéf vývoja Hans-Jakob Neusser pár slov o pripravovanej desaťstupňovej prevodovke DSG a dvakrát preplňovanom dvojlitrovom TDI.

Desaťstupňový automat bude dvojspojkový, je pripravovaný ako na priečnu, tak aj na pozdĺžnu zástavbu a zvládne preniesť až 500 Nm. V rámci zníženia spotreby o pätnásť percent do roku 2020 je údajne nová prevodovka koncipovaná ako nástupca súčasného šesťstupňového DSG používaného u výkonnejších modelov.

Šéf vývoja potom tiež potvrdil príchod dvakrát preplňovaného štvorvalca 2.0 TDI s výkonom 240 koní. Ten sa predstaví v novej generácii Volkswagenu Passat. Oficiálna premiéra prebehne v Paríži, klasické postupné odhaľovanie ale začne už veľmi skoro.

dsg.JPG
Zdroj: Autocar

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY