vytisknout velikost písma VW chystá desaťstupňový automat ako nástupcu šesťstupňového DSG

VW chystá desaťstupňový automat ako nástupcu šesťstupňového DSG

Vienna Motor Symposium sa stalo dejiskom premiéry nového trojlitrového šesťvalca TDI (218 a 272 koní), no to zo strany koncernu VW nebolo všetko. Podľa britského Autocaru tiež na rovnakej akcii povedal šéf vývoja Hans-Jakob Neusser pár slov o pripravovanej desaťstupňovej prevodovke DSG a dvakrát preplňovanom dvojlitrovom TDI.

Desaťstupňový automat bude dvojspojkový, je pripravovaný ako na priečnu, tak aj na pozdĺžnu zástavbu a zvládne preniesť až 500 Nm. V rámci zníženia spotreby o pätnásť percent do roku 2020 je údajne nová prevodovka koncipovaná ako nástupca súčasného šesťstupňového DSG používaného u výkonnejších modelov.

Šéf vývoja potom tiež potvrdil príchod dvakrát preplňovaného štvorvalca 2.0 TDI s výkonom 240 koní. Ten sa predstaví v novej generácii Volkswagenu Passat. Oficiálna premiéra prebehne v Paríži, klasické postupné odhaľovanie ale začne už veľmi skoro.

dsg.JPG
Zdroj: Autocar

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY