vytisknout velikost písma VW chystá desaťstupňový automat ako nástupcu šesťstupňového DSG

VW chystá desaťstupňový automat ako nástupcu šesťstupňového DSG

Vienna Motor Symposium sa stalo dejiskom premiéry nového trojlitrového šesťvalca TDI (218 a 272 koní), no to zo strany koncernu VW nebolo všetko. Podľa britského Autocaru tiež na rovnakej akcii povedal šéf vývoja Hans-Jakob Neusser pár slov o pripravovanej desaťstupňovej prevodovke DSG a dvakrát preplňovanom dvojlitrovom TDI.

Desaťstupňový automat bude dvojspojkový, je pripravovaný ako na priečnu, tak aj na pozdĺžnu zástavbu a zvládne preniesť až 500 Nm. V rámci zníženia spotreby o pätnásť percent do roku 2020 je údajne nová prevodovka koncipovaná ako nástupca súčasného šesťstupňového DSG používaného u výkonnejších modelov.

Šéf vývoja potom tiež potvrdil príchod dvakrát preplňovaného štvorvalca 2.0 TDI s výkonom 240 koní. Ten sa predstaví v novej generácii Volkswagenu Passat. Oficiálna premiéra prebehne v Paríži, klasické postupné odhaľovanie ale začne už veľmi skoro.

dsg.JPG
Zdroj: Autocar

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY