vytisknout velikost písma VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

Možnosti súčasnej generácie Volkswagenu Golf údajne nekončia pri verzii R. Kam až sa dá s týmto hatchbackom zájsť, to automobilka chcela ukázať na autosalóne v Pekingu pomocou konceptu Golf R 400. Ako názov napovedá, pod kapotou je motor s výkonom 400 koní, nechýba pohon všetkých kolies a v celku zaujímavá dynamika. Navyše sa objavili správy o tom, že Volkswagen toto auto naozaj pošle do výroby.

Golf R 400 používa dvojlitrový štvorvalec, ktorý dosahuje na maximálny výkon 400 koní pri 7200 ot./min. V rozmedzí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozícii krútiaci moment 450 Nm. V kombinácii s relatívne nízkou hmotnosťou (1420 kg) a pohonom 4Motion zvládne tento automobil stovku za 3,9 s, pričom maximálne sa rozbehne na 280 km/h, čo je hranica daná obmedzovačom.

Na rozdiel od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, rovnakú hodnotu potom nabrala na každej strane šírka. Vozidlo stojí na devätnásťpalcových kolesách. O patričnú stabilitu jazdy sa postará rad asistentov v čele so systémami EDS a XDS.

So zaujímavou správou súvisiacou s témou Golfu R 400 potom prišiel britský Car and Driver. Podľa neho totiž nezostane iba pri koncepte, ale v pláne je sériová výroba. Povedal to údajne šéf vývoja Heinz-Jakob Neusser. Ak sa tak stane, získa Volkswagen pre seba titul najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného dvojlitra na trhu. Ten aktuálne drží Mercedes, pričom výkon jeho motora dosahuje na 360 koní.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY