vytisknout velikost písma VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

Možnosti súčasnej generácie Volkswagenu Golf údajne nekončia pri verzii R. Kam až sa dá s týmto hatchbackom zájsť, to automobilka chcela ukázať na autosalóne v Pekingu pomocou konceptu Golf R 400. Ako názov napovedá, pod kapotou je motor s výkonom 400 koní, nechýba pohon všetkých kolies a v celku zaujímavá dynamika. Navyše sa objavili správy o tom, že Volkswagen toto auto naozaj pošle do výroby.

Golf R 400 používa dvojlitrový štvorvalec, ktorý dosahuje na maximálny výkon 400 koní pri 7200 ot./min. V rozmedzí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozícii krútiaci moment 450 Nm. V kombinácii s relatívne nízkou hmotnosťou (1420 kg) a pohonom 4Motion zvládne tento automobil stovku za 3,9 s, pričom maximálne sa rozbehne na 280 km/h, čo je hranica daná obmedzovačom.

Na rozdiel od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, rovnakú hodnotu potom nabrala na každej strane šírka. Vozidlo stojí na devätnásťpalcových kolesách. O patričnú stabilitu jazdy sa postará rad asistentov v čele so systémami EDS a XDS.

So zaujímavou správou súvisiacou s témou Golfu R 400 potom prišiel britský Car and Driver. Podľa neho totiž nezostane iba pri koncepte, ale v pláne je sériová výroba. Povedal to údajne šéf vývoja Heinz-Jakob Neusser. Ak sa tak stane, získa Volkswagen pre seba titul najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného dvojlitra na trhu. Ten aktuálne drží Mercedes, pričom výkon jeho motora dosahuje na 360 koní.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY