vytisknout velikost písma VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

Možnosti súčasnej generácie Volkswagenu Golf údajne nekončia pri verzii R. Kam až sa dá s týmto hatchbackom zájsť, to automobilka chcela ukázať na autosalóne v Pekingu pomocou konceptu Golf R 400. Ako názov napovedá, pod kapotou je motor s výkonom 400 koní, nechýba pohon všetkých kolies a v celku zaujímavá dynamika. Navyše sa objavili správy o tom, že Volkswagen toto auto naozaj pošle do výroby.

Golf R 400 používa dvojlitrový štvorvalec, ktorý dosahuje na maximálny výkon 400 koní pri 7200 ot./min. V rozmedzí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozícii krútiaci moment 450 Nm. V kombinácii s relatívne nízkou hmotnosťou (1420 kg) a pohonom 4Motion zvládne tento automobil stovku za 3,9 s, pričom maximálne sa rozbehne na 280 km/h, čo je hranica daná obmedzovačom.

Na rozdiel od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, rovnakú hodnotu potom nabrala na každej strane šírka. Vozidlo stojí na devätnásťpalcových kolesách. O patričnú stabilitu jazdy sa postará rad asistentov v čele so systémami EDS a XDS.

So zaujímavou správou súvisiacou s témou Golfu R 400 potom prišiel britský Car and Driver. Podľa neho totiž nezostane iba pri koncepte, ale v pláne je sériová výroba. Povedal to údajne šéf vývoja Heinz-Jakob Neusser. Ak sa tak stane, získa Volkswagen pre seba titul najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného dvojlitra na trhu. Ten aktuálne drží Mercedes, pričom výkon jeho motora dosahuje na 360 koní.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY