vytisknout velikost písma VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

Možnosti súčasnej generácie Volkswagenu Golf údajne nekončia pri verzii R. Kam až sa dá s týmto hatchbackom zájsť, to automobilka chcela ukázať na autosalóne v Pekingu pomocou konceptu Golf R 400. Ako názov napovedá, pod kapotou je motor s výkonom 400 koní, nechýba pohon všetkých kolies a v celku zaujímavá dynamika. Navyše sa objavili správy o tom, že Volkswagen toto auto naozaj pošle do výroby.

Golf R 400 používa dvojlitrový štvorvalec, ktorý dosahuje na maximálny výkon 400 koní pri 7200 ot./min. V rozmedzí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozícii krútiaci moment 450 Nm. V kombinácii s relatívne nízkou hmotnosťou (1420 kg) a pohonom 4Motion zvládne tento automobil stovku za 3,9 s, pričom maximálne sa rozbehne na 280 km/h, čo je hranica daná obmedzovačom.

Na rozdiel od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, rovnakú hodnotu potom nabrala na každej strane šírka. Vozidlo stojí na devätnásťpalcových kolesách. O patričnú stabilitu jazdy sa postará rad asistentov v čele so systémami EDS a XDS.

So zaujímavou správou súvisiacou s témou Golfu R 400 potom prišiel britský Car and Driver. Podľa neho totiž nezostane iba pri koncepte, ale v pláne je sériová výroba. Povedal to údajne šéf vývoja Heinz-Jakob Neusser. Ak sa tak stane, získa Volkswagen pre seba titul najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného dvojlitra na trhu. Ten aktuálne drží Mercedes, pričom výkon jeho motora dosahuje na 360 koní.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY