vytisknout velikost písma VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

VW chce titul najsilnejšieho dvojlitra na trhu. Golf R 400 pôjde do výroby

Možnosti súčasnej generácie Volkswagenu Golf údajne nekončia pri verzii R. Kam až sa dá s týmto hatchbackom zájsť, to automobilka chcela ukázať na autosalóne v Pekingu pomocou konceptu Golf R 400. Ako názov napovedá, pod kapotou je motor s výkonom 400 koní, nechýba pohon všetkých kolies a v celku zaujímavá dynamika. Navyše sa objavili správy o tom, že Volkswagen toto auto naozaj pošle do výroby.

Golf R 400 používa dvojlitrový štvorvalec, ktorý dosahuje na maximálny výkon 400 koní pri 7200 ot./min. V rozmedzí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozícii krútiaci moment 450 Nm. V kombinácii s relatívne nízkou hmotnosťou (1420 kg) a pohonom 4Motion zvládne tento automobil stovku za 3,9 s, pričom maximálne sa rozbehne na 280 km/h, čo je hranica daná obmedzovačom.

Na rozdiel od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, rovnakú hodnotu potom nabrala na každej strane šírka. Vozidlo stojí na devätnásťpalcových kolesách. O patričnú stabilitu jazdy sa postará rad asistentov v čele so systémami EDS a XDS.

So zaujímavou správou súvisiacou s témou Golfu R 400 potom prišiel britský Car and Driver. Podľa neho totiž nezostane iba pri koncepte, ale v pláne je sériová výroba. Povedal to údajne šéf vývoja Heinz-Jakob Neusser. Ak sa tak stane, získa Volkswagen pre seba titul najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného dvojlitra na trhu. Ten aktuálne drží Mercedes, pričom výkon jeho motora dosahuje na 360 koní.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY