vytisknout velikost písma VW chce konkurovať Mini. Dočkáme sa modelov odvodených od Beetlu

VW chce konkurovať Mini. Dočkáme sa modelov odvodených od Beetlu

Nebude to dlho trvať a na trhu sa objavia úplne nové modely z dielne automobilky Volkswagen. Tá totiž chce po vzore Mini alebo radu Fiatu 500 vytvoriť niekoľko noviniek odkazujúcich na slávneho chrobáka. Tešiť sa máme na MPV, kupé a samozrejme crossover. Podľa zdrojov nemeckého Auto Bildu príde prvý takýto automobil v roku 2019.

Hoci by sa tento nápad mohol zdať na prvý pohľad trochu zvláštne, Volkswagen nezačína "z ničoho". Všetky tri spomínané automobily sme v nedávnej minulosti už videli ako koncepty. Konkrétne ako prvý sa predstavil na ženevskom autosalóne 2011 so štúdiou Bulli. Tá ponúkla priestor pre šesť osôb, elektrický pohon a dizajn odkazujúci na legendárny Bus.

Aj Beetle v prevedení kupé sme si mohli prehliadnuť. Pod názvom E-Bugster sa ostrý chrobák ukázal na autosalóne v Detroite začiatkom roka 2012. V rodine chrobákov by toto mal byť najrýchlejší model s motorom s výkonom okolo 300 koní. Mimochodom v tom istom roku sa na autosalóne v Pekingu ukázal E-Bugster tiež ako dvojmiestny roadster.

A konečne aktuálne toľko obľúbený crossover, ktorý by v budúcnosti mohol konkurovať napríklad Mini Countryman/Pacemanu. Z celej trojice ide o najmladšiu záležitosť. Volkswagen ju predstavil začiatkom tohto roka ako Beetle Dune Concept. Očakáva sa ako pohon dvoch kolies, tak aj pohon 4x4.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY