vytisknout velikost písma VW chce konkurovať Mini. Dočkáme sa modelov odvodených od Beetlu

VW chce konkurovať Mini. Dočkáme sa modelov odvodených od Beetlu

Nebude to dlho trvať a na trhu sa objavia úplne nové modely z dielne automobilky Volkswagen. Tá totiž chce po vzore Mini alebo radu Fiatu 500 vytvoriť niekoľko noviniek odkazujúcich na slávneho chrobáka. Tešiť sa máme na MPV, kupé a samozrejme crossover. Podľa zdrojov nemeckého Auto Bildu príde prvý takýto automobil v roku 2019.

Hoci by sa tento nápad mohol zdať na prvý pohľad trochu zvláštne, Volkswagen nezačína "z ničoho". Všetky tri spomínané automobily sme v nedávnej minulosti už videli ako koncepty. Konkrétne ako prvý sa predstavil na ženevskom autosalóne 2011 so štúdiou Bulli. Tá ponúkla priestor pre šesť osôb, elektrický pohon a dizajn odkazujúci na legendárny Bus.

Aj Beetle v prevedení kupé sme si mohli prehliadnuť. Pod názvom E-Bugster sa ostrý chrobák ukázal na autosalóne v Detroite začiatkom roka 2012. V rodine chrobákov by toto mal byť najrýchlejší model s motorom s výkonom okolo 300 koní. Mimochodom v tom istom roku sa na autosalóne v Pekingu ukázal E-Bugster tiež ako dvojmiestny roadster.

A konečne aktuálne toľko obľúbený crossover, ktorý by v budúcnosti mohol konkurovať napríklad Mini Countryman/Pacemanu. Z celej trojice ide o najmladšiu záležitosť. Volkswagen ju predstavil začiatkom tohto roka ako Beetle Dune Concept. Očakáva sa ako pohon dvoch kolies, tak aj pohon 4x4.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY