vytisknout velikost písma VW bude do roku 2018 predávať v Číne desať ekologických modelov

VW bude do roku 2018 predávať v Číne desať ekologických modelov

Koncern Volkswagen má v pláne posilniť svoje postavenie na čínskom trhu. Niet divu, generuje mu totiž veľmi zaujímavé predajné čísla. A pretože tamojšia vláda podporuje elektromobily a plug-in hybridy, môžu sa čínski zákazníci tešiť na prísun hneď desiatich nových ekologických modelov. Tie sa v Číne postupne objavia počas nasledujúcich štyroch rokov.

Pred časom do Číny dorazila hybridná Panamera, ktorú v priebehu tohto roka doplní ešte elektrický up! a elektrický Golf. Budúci rok príde Audi A3 E-Tron a opäť Golf, tentoraz však v prevedení GTE, čo je plug-in hybrid. Všetci spomenutí sa budú dovážať z Nemecka.

V roku 2016 ponuku ekologických modelov rozšíri plug-in hybridný variant modelu Audi A6 a úplne nový sedan strednej triedy je určený výhradne pre Čínu. Ten veľmi pravdepodobne vzíde z konceptu NMC predstavenom v Pekingu. A aby si na svoje prišli aj majetní zákazníci, plánuje sa aj model Bentley v prevedení plug-in hybrid. Tým neoficiálne informácie končia.

Volkswagen predal v Číne minulý rok 3,27 milióna automobilov, tento rok by rád pokoril hranicu 3,5 milióna. Ak sa pýtate, prečo nie sú v pláne žiadne klasické hybridy, potom je dôvodom podpora vlády. Tá sa totiž na klasické hybridy nevzťahuje. Naopak záujemcovia o elektrické auto dostanú v prepočte zhruba 6 tisíc eur, v prípade plug-in hybridu to je približne 3 300 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY