vytisknout velikost písma Vtip? Nie, iba testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Vtip? Nie, iba testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Skrátený Rolls-Royce Phantom II na zdvihnutom podvozku a s tunerským krídlom nie je oneskorený aprílový žartík, ale testovací voz a prototyp chystaného prvého crossoveru tradičnej britskej značky stavajúcej luxusnej limuzíny.

P90178774.jpgP90178775.jpgP90178776.jpgLuxusný crossover Rolls-Royce už pomaly získava obrysy. Automobilka začala testovať prototyp, na ktorom skúša správanie nového podvozku, pohonu 4x4 a tiež ovládateľnosť s rôznou polohou ťažiska. Dizajn sa samozrejme do sériovej výroby úplne zmení.

Rolls-Royce chce na tomto prototype skúšať pohon všetkých kolies spolu s úplne novým aktívnym podvozkom, ktorý má vozu prepožičať nielen ovládateľnosť na ceste, ale aj solídnu priechodnosť terénom a tradičný komfort "ako na lietajúcom koberci".

Projekt crossoveru si však z modelu Phantom nevypožičia žiadny estetický prvok, toto je skutočne len nutná karosérie, ktorá obaľuje novú techniku. Rolls-Royce uvádza, že sa najprv zameria na ovládateľnosť a správanie vozidla s vyššou stavbou. Budú sa skúšať rôzne umiestnenia ťažiska a výsledky by mali značne ovplyvniť vzhľad a konštrukciu pripravovaného SUV.

Ďalšou fázou testovania bude zmena správania a akustiky na rôznych typoch povrchov, od hrubého asfaltu cez dlažbu po štrkovú cestu. Ohľadom pohonu ešte nič nevieme, ale Rolls-Royce by sa mal udržať klasického dvanásťvalca, aj keď napríklad hybridný pohon by u tohto SUV dával zmysel.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY