vytisknout velikost písma Vtip? Nie, iba testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Vtip? Nie, iba testovací prototyp crossoveru značky Rolls-Royce

Skrátený Rolls-Royce Phantom II na zdvihnutom podvozku a s tunerským krídlom nie je oneskorený aprílový žartík, ale testovací voz a prototyp chystaného prvého crossoveru tradičnej britskej značky stavajúcej luxusnej limuzíny.

P90178774.jpgP90178775.jpgP90178776.jpgLuxusný crossover Rolls-Royce už pomaly získava obrysy. Automobilka začala testovať prototyp, na ktorom skúša správanie nového podvozku, pohonu 4x4 a tiež ovládateľnosť s rôznou polohou ťažiska. Dizajn sa samozrejme do sériovej výroby úplne zmení.

Rolls-Royce chce na tomto prototype skúšať pohon všetkých kolies spolu s úplne novým aktívnym podvozkom, ktorý má vozu prepožičať nielen ovládateľnosť na ceste, ale aj solídnu priechodnosť terénom a tradičný komfort "ako na lietajúcom koberci".

Projekt crossoveru si však z modelu Phantom nevypožičia žiadny estetický prvok, toto je skutočne len nutná karosérie, ktorá obaľuje novú techniku. Rolls-Royce uvádza, že sa najprv zameria na ovládateľnosť a správanie vozidla s vyššou stavbou. Budú sa skúšať rôzne umiestnenia ťažiska a výsledky by mali značne ovplyvniť vzhľad a konštrukciu pripravovaného SUV.

Ďalšou fázou testovania bude zmena správania a akustiky na rôznych typoch povrchov, od hrubého asfaltu cez dlažbu po štrkovú cestu. Ohľadom pohonu ešte nič nevieme, ale Rolls-Royce by sa mal udržať klasického dvanásťvalca, aj keď napríklad hybridný pohon by u tohto SUV dával zmysel.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY