vytisknout velikost písma Vráti sa duch skupiny B? Autá WRC budú silnejšie, rýchlejšie a ľahšie

Vráti sa duch skupiny B? Autá WRC budú silnejšie, rýchlejšie a ľahšie

Asi sa nedá tvrdiť, že by boli preteky WRC nudné. Piloti idú na hrane možností a z niektorých záberov zo súťaží sa nejednému zatočí hlava. Napriek tomu sa majú vozidlá WRC od roku 2017 zrýchliť, čo má zdramatizovať súťaž a riadenie áut má byť ťažšie.

Zásadnou zmenou je úprava karosérie. Vozidlá WRC budú mať výrazný bodykit, rozšíria sa o 55 mm. Zväčší sa aj zadné krídlo, čo má zvýšiť prítlak a vrátia sa aktívne elektronické diferenciály. Súčasne sa má hmotnosť špeciálov znížiť o 25 kg.

Zásadné zmeny ale čakajú aj motory. Zostanú štvorvalce 1,6 l s preplňovaním, ale dôjde k rozšíreniu reštriktora z 34 na 36 mm, no maximálny plniaci tlak turba zostane na hodnote 2,5 baru. Výkon má ale aj tak vzrásť z 300 na asi 380 koní.

Monštrá skupiny B, ako boli zakázané, dosahovali samozrejme ešte väčších výkonov, ale nespomíname si, kedy by naposledy FIA prišla s radikálnou zmenou dizajnu pretekárskych áut smerom k vyššej rýchlosti a dramatickosti. Niečo podobné by bolo potrebné aj v súčasnej F1...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY