vytisknout velikost písma Vráti sa duch skupiny B? Autá WRC budú silnejšie, rýchlejšie a ľahšie

Vráti sa duch skupiny B? Autá WRC budú silnejšie, rýchlejšie a ľahšie

Asi sa nedá tvrdiť, že by boli preteky WRC nudné. Piloti idú na hrane možností a z niektorých záberov zo súťaží sa nejednému zatočí hlava. Napriek tomu sa majú vozidlá WRC od roku 2017 zrýchliť, čo má zdramatizovať súťaž a riadenie áut má byť ťažšie.

Zásadnou zmenou je úprava karosérie. Vozidlá WRC budú mať výrazný bodykit, rozšíria sa o 55 mm. Zväčší sa aj zadné krídlo, čo má zvýšiť prítlak a vrátia sa aktívne elektronické diferenciály. Súčasne sa má hmotnosť špeciálov znížiť o 25 kg.

Zásadné zmeny ale čakajú aj motory. Zostanú štvorvalce 1,6 l s preplňovaním, ale dôjde k rozšíreniu reštriktora z 34 na 36 mm, no maximálny plniaci tlak turba zostane na hodnote 2,5 baru. Výkon má ale aj tak vzrásť z 300 na asi 380 koní.

Monštrá skupiny B, ako boli zakázané, dosahovali samozrejme ešte väčších výkonov, ale nespomíname si, kedy by naposledy FIA prišla s radikálnou zmenou dizajnu pretekárskych áut smerom k vyššej rýchlosti a dramatickosti. Niečo podobné by bolo potrebné aj v súčasnej F1...

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY