vytisknout velikost písma Vráti sa duch skupiny B? Autá WRC budú silnejšie, rýchlejšie a ľahšie

Vráti sa duch skupiny B? Autá WRC budú silnejšie, rýchlejšie a ľahšie

Asi sa nedá tvrdiť, že by boli preteky WRC nudné. Piloti idú na hrane možností a z niektorých záberov zo súťaží sa nejednému zatočí hlava. Napriek tomu sa majú vozidlá WRC od roku 2017 zrýchliť, čo má zdramatizovať súťaž a riadenie áut má byť ťažšie.

Zásadnou zmenou je úprava karosérie. Vozidlá WRC budú mať výrazný bodykit, rozšíria sa o 55 mm. Zväčší sa aj zadné krídlo, čo má zvýšiť prítlak a vrátia sa aktívne elektronické diferenciály. Súčasne sa má hmotnosť špeciálov znížiť o 25 kg.

Zásadné zmeny ale čakajú aj motory. Zostanú štvorvalce 1,6 l s preplňovaním, ale dôjde k rozšíreniu reštriktora z 34 na 36 mm, no maximálny plniaci tlak turba zostane na hodnote 2,5 baru. Výkon má ale aj tak vzrásť z 300 na asi 380 koní.

Monštrá skupiny B, ako boli zakázané, dosahovali samozrejme ešte väčších výkonov, ale nespomíname si, kedy by naposledy FIA prišla s radikálnou zmenou dizajnu pretekárskych áut smerom k vyššej rýchlosti a dramatickosti. Niečo podobné by bolo potrebné aj v súčasnej F1...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY