vytisknout velikost písma Vráti sa duch skupiny B? Autá WRC budú silnejšie, rýchlejšie a ľahšie

Vráti sa duch skupiny B? Autá WRC budú silnejšie, rýchlejšie a ľahšie

Asi sa nedá tvrdiť, že by boli preteky WRC nudné. Piloti idú na hrane možností a z niektorých záberov zo súťaží sa nejednému zatočí hlava. Napriek tomu sa majú vozidlá WRC od roku 2017 zrýchliť, čo má zdramatizovať súťaž a riadenie áut má byť ťažšie.

Zásadnou zmenou je úprava karosérie. Vozidlá WRC budú mať výrazný bodykit, rozšíria sa o 55 mm. Zväčší sa aj zadné krídlo, čo má zvýšiť prítlak a vrátia sa aktívne elektronické diferenciály. Súčasne sa má hmotnosť špeciálov znížiť o 25 kg.

Zásadné zmeny ale čakajú aj motory. Zostanú štvorvalce 1,6 l s preplňovaním, ale dôjde k rozšíreniu reštriktora z 34 na 36 mm, no maximálny plniaci tlak turba zostane na hodnote 2,5 baru. Výkon má ale aj tak vzrásť z 300 na asi 380 koní.

Monštrá skupiny B, ako boli zakázané, dosahovali samozrejme ešte väčších výkonov, ale nespomíname si, kedy by naposledy FIA prišla s radikálnou zmenou dizajnu pretekárskych áut smerom k vyššej rýchlosti a dramatickosti. Niečo podobné by bolo potrebné aj v súčasnej F1...

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY