vytisknout velikost písma Volvo zastavuje predaj sedemmiestneho XC90. Dôvodom sú airbagy

Volvo zastavuje predaj sedemmiestneho XC90. Dôvodom sú airbagy

Zvolávacie akcie sa nevyhýbajú žiadnej automobilke a výnimkou nie je ani Volvo. To aktuálne odporúča svojim dealerom neodovzdávať žiadnu sedemmiestnu verziu novej XC90 kvôli problémom s airbagmi určenými práve pre tretí rad sedadiel. U nich v prípade nehody hrozí nesprávne nafúknutie a teda nesprávna ochrana zadných cestujúcich.

So správou prišli kolegovia z Autoblog.com, ktorým túto informáciu potvrdil hovorca Volva s tým, že sa problém týka všetkých vyrobených exemplárov XC90 vybavených tretím radom sedadiel. Dôvodom však nie sú airbagy ako také, ale obloženie interiéru, ktoré zabránia plnému nafúknutie vakov a tie tak neponúknu takú ochranu, akú majú.

Volvo už kvôli tomu údajne rozoslalo svojim dílerom výzvu, aby sedemmiestne XC90 neposkytli zákazníkom a nechali ich u seba do tej doby, kým sa problém nevyrieši. Autá, ktoré už odovzdané boli, budú pozvané v rámci zvolávacej akcie do servisu, ako to už v takýchto prípadoch bežne chodí.

Švédska automobilka zároveň zdôrazňuje, že nejde o zvolávaciu akciu, ktorá by súvisela s airbagmi Takato a že táto závada neznamená pre jazdu ako takú žiadne riziko. Koľkých vozidiel sa problém týka, to zatiaľ nebolo stanovené. Mimochodom do našej redakcie by nová XC90 mala doraziť na budúci týždeň, tak snáď nebude testovací exemplár odvolaný do servisu.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY