vytisknout velikost písma Volvo zastavuje predaj sedemmiestneho XC90. Dôvodom sú airbagy

Volvo zastavuje predaj sedemmiestneho XC90. Dôvodom sú airbagy

Zvolávacie akcie sa nevyhýbajú žiadnej automobilke a výnimkou nie je ani Volvo. To aktuálne odporúča svojim dealerom neodovzdávať žiadnu sedemmiestnu verziu novej XC90 kvôli problémom s airbagmi určenými práve pre tretí rad sedadiel. U nich v prípade nehody hrozí nesprávne nafúknutie a teda nesprávna ochrana zadných cestujúcich.

So správou prišli kolegovia z Autoblog.com, ktorým túto informáciu potvrdil hovorca Volva s tým, že sa problém týka všetkých vyrobených exemplárov XC90 vybavených tretím radom sedadiel. Dôvodom však nie sú airbagy ako také, ale obloženie interiéru, ktoré zabránia plnému nafúknutie vakov a tie tak neponúknu takú ochranu, akú majú.

Volvo už kvôli tomu údajne rozoslalo svojim dílerom výzvu, aby sedemmiestne XC90 neposkytli zákazníkom a nechali ich u seba do tej doby, kým sa problém nevyrieši. Autá, ktoré už odovzdané boli, budú pozvané v rámci zvolávacej akcie do servisu, ako to už v takýchto prípadoch bežne chodí.

Švédska automobilka zároveň zdôrazňuje, že nejde o zvolávaciu akciu, ktorá by súvisela s airbagmi Takato a že táto závada neznamená pre jazdu ako takú žiadne riziko. Koľkých vozidiel sa problém týka, to zatiaľ nebolo stanovené. Mimochodom do našej redakcie by nová XC90 mala doraziť na budúci týždeň, tak snáď nebude testovací exemplár odvolaný do servisu.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY