vytisknout velikost písma Volvo zastavuje predaj sedemmiestneho XC90. Dôvodom sú airbagy

Volvo zastavuje predaj sedemmiestneho XC90. Dôvodom sú airbagy

Zvolávacie akcie sa nevyhýbajú žiadnej automobilke a výnimkou nie je ani Volvo. To aktuálne odporúča svojim dealerom neodovzdávať žiadnu sedemmiestnu verziu novej XC90 kvôli problémom s airbagmi určenými práve pre tretí rad sedadiel. U nich v prípade nehody hrozí nesprávne nafúknutie a teda nesprávna ochrana zadných cestujúcich.

So správou prišli kolegovia z Autoblog.com, ktorým túto informáciu potvrdil hovorca Volva s tým, že sa problém týka všetkých vyrobených exemplárov XC90 vybavených tretím radom sedadiel. Dôvodom však nie sú airbagy ako také, ale obloženie interiéru, ktoré zabránia plnému nafúknutie vakov a tie tak neponúknu takú ochranu, akú majú.

Volvo už kvôli tomu údajne rozoslalo svojim dílerom výzvu, aby sedemmiestne XC90 neposkytli zákazníkom a nechali ich u seba do tej doby, kým sa problém nevyrieši. Autá, ktoré už odovzdané boli, budú pozvané v rámci zvolávacej akcie do servisu, ako to už v takýchto prípadoch bežne chodí.

Švédska automobilka zároveň zdôrazňuje, že nejde o zvolávaciu akciu, ktorá by súvisela s airbagmi Takato a že táto závada neznamená pre jazdu ako takú žiadne riziko. Koľkých vozidiel sa problém týka, to zatiaľ nebolo stanovené. Mimochodom do našej redakcie by nová XC90 mala doraziť na budúci týždeň, tak snáď nebude testovací exemplár odvolaný do servisu.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY