vytisknout velikost písma Volvo XC90 ukázalo svoj cenník. Vrcholné verzie atakujú sumu 70 tisíc eur

Volvo XC90 ukázalo svoj cenník. Vrcholné verzie atakujú sumu 70 tisíc eur

Volvo najprv v rámci parížskeho autosalónu oznámilo základnú "cenu od", krátko na to vypustilo do sveta kompletný cenník. Záujemcovia môžu zatiaľ vyberať medzi troma zážihovými verziami a dvojicou naftových motorov. Nech zvolíte čokoľvek, vždy budete mať pod kapotou štvorvalec a vždy bude v aute osemstupňová automatická prevodovka.

Najlacnejšou verziou je D4 FWD vo výbave Kinetic za 48 364 eur. Komu by 140 kW (190 k) nestačilo, ten môže siahnuť po D5 AWD (165 kW / 225 k), pričom príplatok činí zhruba 3 700 eur. Iné kombinácie sa u dieselov aktuálne neponúkajú.

Zážihové motory sú vždy vybavené pohonom všetkých kolies. Najlacnejšie T5 AWD (187 kW / 254 k) vyjde na 54 674 eur, za T6 (236 kW / 320 k) zaplatíte 57 498 € a vrcholný plug-in hybrid T8 so svojou cenou nejde pod 70 tisíc. No na rozdiel od ostatných sa ponúka až s druhou výbavou Kinetic.

Hybrid je zároveň tiež to najdrahšie, čo si v novej XC90 môžete kúpiť. Vo vrcholnom prevedení R-Design vyjde bezmála na 80 tisíc eur. Základná cena naftovej D5 činí v rovnakej výbave 63 300 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY