vytisknout velikost písma Volvo XC90 T8 Twin Engine sľubuje ešte nižšiu spotrebu než predtým

Volvo XC90 T8 Twin Engine sľubuje ešte nižšiu spotrebu než predtým

Automobilka Volvo spresnila základné technické údaje týkajúce sa vrcholného prevedenia novej generácie XC90. Varianta T8 Twin Engine nakoniec disponuje výkonom 299 kW (407 k) a vrcholom krútiaceho momentu 640 Nm. Oproti minulosti Volvo tiež udáva o desať gramov nižšiu produkciu emisií CO2 a ešte nižšiu spotrebu.

Volvo XC90 T8 Twin Engine je hybrid, pričom pod kapotou nájdeme benzínový preplňovaný štvorvalec s parametrami 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motora potom pomáha ešte elektromotor disponujúci výkonom 64 kW (87 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Ide o full-hybrid, takže možno jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akumulátory vystačia na prejdenie 43 km.

K úprave základných parametrov údajne došlo vďaka neustálemu vývoju. Ten tiež znamená nižšie normovanú produkciu emisií, než sa uvádzalo skôr. Aktuálne T8 Twin Engine vyprodukuje iba 49 g CO2 na kilometer jazdy, pričom spotreba klesla na 2,1 l/100 km. V praxi sa ale na takéto číslo dostanete len veľmi ťažko. Skôr Volvo udávalo spotrebu 2,5 l/100 km.

Najrýchlejšia verzia XC90 v ponuke zvládne stovku za 5,6 s. Ak máte záujem, nachystajte si minimálne 76 tisíc eur. Výroba hybridnej XC90 odštartuje koncom augusta.

twe_1.jpgtwe_2.jpgtwe_3.jpgtwe_4.jpgtwe_5.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY