vytisknout velikost písma Volvo XC90 T8 Twin Engine sľubuje ešte nižšiu spotrebu než predtým

Volvo XC90 T8 Twin Engine sľubuje ešte nižšiu spotrebu než predtým

Automobilka Volvo spresnila základné technické údaje týkajúce sa vrcholného prevedenia novej generácie XC90. Varianta T8 Twin Engine nakoniec disponuje výkonom 299 kW (407 k) a vrcholom krútiaceho momentu 640 Nm. Oproti minulosti Volvo tiež udáva o desať gramov nižšiu produkciu emisií CO2 a ešte nižšiu spotrebu.

Volvo XC90 T8 Twin Engine je hybrid, pričom pod kapotou nájdeme benzínový preplňovaný štvorvalec s parametrami 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motora potom pomáha ešte elektromotor disponujúci výkonom 64 kW (87 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Ide o full-hybrid, takže možno jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akumulátory vystačia na prejdenie 43 km.

K úprave základných parametrov údajne došlo vďaka neustálemu vývoju. Ten tiež znamená nižšie normovanú produkciu emisií, než sa uvádzalo skôr. Aktuálne T8 Twin Engine vyprodukuje iba 49 g CO2 na kilometer jazdy, pričom spotreba klesla na 2,1 l/100 km. V praxi sa ale na takéto číslo dostanete len veľmi ťažko. Skôr Volvo udávalo spotrebu 2,5 l/100 km.

Najrýchlejšia verzia XC90 v ponuke zvládne stovku za 5,6 s. Ak máte záujem, nachystajte si minimálne 76 tisíc eur. Výroba hybridnej XC90 odštartuje koncom augusta.

twe_1.jpgtwe_2.jpgtwe_3.jpgtwe_4.jpgtwe_5.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY