vytisknout velikost písma Volvo XC90 T8 Twin Engine sľubuje ešte nižšiu spotrebu než predtým

Volvo XC90 T8 Twin Engine sľubuje ešte nižšiu spotrebu než predtým

Automobilka Volvo spresnila základné technické údaje týkajúce sa vrcholného prevedenia novej generácie XC90. Varianta T8 Twin Engine nakoniec disponuje výkonom 299 kW (407 k) a vrcholom krútiaceho momentu 640 Nm. Oproti minulosti Volvo tiež udáva o desať gramov nižšiu produkciu emisií CO2 a ešte nižšiu spotrebu.

Volvo XC90 T8 Twin Engine je hybrid, pričom pod kapotou nájdeme benzínový preplňovaný štvorvalec s parametrami 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motora potom pomáha ešte elektromotor disponujúci výkonom 64 kW (87 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Ide o full-hybrid, takže možno jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akumulátory vystačia na prejdenie 43 km.

K úprave základných parametrov údajne došlo vďaka neustálemu vývoju. Ten tiež znamená nižšie normovanú produkciu emisií, než sa uvádzalo skôr. Aktuálne T8 Twin Engine vyprodukuje iba 49 g CO2 na kilometer jazdy, pričom spotreba klesla na 2,1 l/100 km. V praxi sa ale na takéto číslo dostanete len veľmi ťažko. Skôr Volvo udávalo spotrebu 2,5 l/100 km.

Najrýchlejšia verzia XC90 v ponuke zvládne stovku za 5,6 s. Ak máte záujem, nachystajte si minimálne 76 tisíc eur. Výroba hybridnej XC90 odštartuje koncom augusta.

twe_1.jpgtwe_2.jpgtwe_3.jpgtwe_4.jpgtwe_5.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY