vytisknout velikost písma Volvo XC90 T8 Twin Engine sľubuje ešte nižšiu spotrebu než predtým

Volvo XC90 T8 Twin Engine sľubuje ešte nižšiu spotrebu než predtým

Automobilka Volvo spresnila základné technické údaje týkajúce sa vrcholného prevedenia novej generácie XC90. Varianta T8 Twin Engine nakoniec disponuje výkonom 299 kW (407 k) a vrcholom krútiaceho momentu 640 Nm. Oproti minulosti Volvo tiež udáva o desať gramov nižšiu produkciu emisií CO2 a ešte nižšiu spotrebu.

Volvo XC90 T8 Twin Engine je hybrid, pričom pod kapotou nájdeme benzínový preplňovaný štvorvalec s parametrami 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motora potom pomáha ešte elektromotor disponujúci výkonom 64 kW (87 k) a krútiacim momentom 240 Nm. Ide o full-hybrid, takže možno jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Akumulátory vystačia na prejdenie 43 km.

K úprave základných parametrov údajne došlo vďaka neustálemu vývoju. Ten tiež znamená nižšie normovanú produkciu emisií, než sa uvádzalo skôr. Aktuálne T8 Twin Engine vyprodukuje iba 49 g CO2 na kilometer jazdy, pričom spotreba klesla na 2,1 l/100 km. V praxi sa ale na takéto číslo dostanete len veľmi ťažko. Skôr Volvo udávalo spotrebu 2,5 l/100 km.

Najrýchlejšia verzia XC90 v ponuke zvládne stovku za 5,6 s. Ak máte záujem, nachystajte si minimálne 76 tisíc eur. Výroba hybridnej XC90 odštartuje koncom augusta.

twe_1.jpgtwe_2.jpgtwe_3.jpgtwe_4.jpgtwe_5.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY