Volvo v Paríži predstavuje druhú generáciu modelu X90, ktorá je pre túto značku doslova prelomová. Je to prvé auto, ktoré dostalo kompletne novú techniku, z ktorej postupne vzíde rad ďalších modelov. Ako už určite viete, nová je platforma, nové sú motory, nové sú aj ďalšie elektronické systémy.
Druhá generácia XC90 sa chce zaradiť medzi právoplatných členov veľkých prémiových SUV. Je škoda, že aspoň jedna motorizácia nemá viac ako štyri valce. XC90 bude používať výhradne štvorvalcový dvojliter s rôznymi druhmi preplňovania, vrcholné prevedenie T8 dostane na zadnú nápravu elektromotor. Ide o plug-in hybird.
XC90 sa bude ponúkať ako predokolka, štvorkolka s medzinápravovou spojkou Haldex a hybridná štvorkolka. Štandardný podvozok používa vpredu oceľové pružiny, vzadu je štandardom kompozitová listová pružina. Jej tvrdosť závisí na konkrétnom prevedení a konkrétnej výbave. Alternatívou je vzduchové odpruženie na oboch nápravách.
Po First Edition začnú díleri prijímať prvé objednávky na jeseň, hotové autá dorazia najskôr v máji budúceho roka. Švédska novinka začína s cenou 48 tisíc eur za vyhotovenie D4 s pohonom prednej nápravy. Kompletný slovenský cenník bude zverejnený zajtra.







