vytisknout velikost písma Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začína na sume 48 tisíc eur za D4 FWD

Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začína na sume 48 tisíc eur za D4 FWD

Volvo v Paríži predstavuje druhú generáciu modelu X90, ktorá je pre túto značku doslova prelomová. Je to prvé auto, ktoré dostalo kompletne novú techniku​​, z ktorej postupne vzíde rad ďalších modelov. Ako už určite viete, nová je platforma, nové sú motory, nové sú aj ďalšie elektronické systémy.

Druhá generácia XC90 sa chce zaradiť medzi právoplatných členov veľkých prémiových SUV. Je škoda, že aspoň jedna motorizácia nemá viac ako štyri valce. XC90 bude používať výhradne štvorvalcový dvojliter s rôznymi druhmi preplňovania, vrcholné prevedenie T8 dostane na zadnú nápravu elektromotor. Ide o plug-in hybird.

XC90 sa bude ponúkať ako predokolka, štvorkolka s medzinápravovou spojkou Haldex a hybridná štvorkolka. Štandardný podvozok používa vpredu oceľové pružiny, vzadu je štandardom kompozitová listová pružina. Jej tvrdosť závisí na konkrétnom prevedení a konkrétnej výbave. Alternatívou je vzduchové odpruženie na oboch nápravách.

Po First Edition začnú díleri prijímať prvé objednávky na jeseň, hotové autá dorazia najskôr v máji budúceho roka. Švédska novinka začína s cenou 48 tisíc eur za vyhotovenie D4 s pohonom prednej nápravy. Kompletný slovenský cenník bude zverejnený zajtra.

xc90_1.JPGxc90_2.JPGxc90_3.JPGxc90_4.JPGxc90_5.JPGxc90_6.JPGxc90_8.JPGxc90_9.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY