vytisknout velikost písma Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začína na sume 48 tisíc eur za D4 FWD

Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začína na sume 48 tisíc eur za D4 FWD

Volvo v Paríži predstavuje druhú generáciu modelu X90, ktorá je pre túto značku doslova prelomová. Je to prvé auto, ktoré dostalo kompletne novú techniku​​, z ktorej postupne vzíde rad ďalších modelov. Ako už určite viete, nová je platforma, nové sú motory, nové sú aj ďalšie elektronické systémy.

Druhá generácia XC90 sa chce zaradiť medzi právoplatných členov veľkých prémiových SUV. Je škoda, že aspoň jedna motorizácia nemá viac ako štyri valce. XC90 bude používať výhradne štvorvalcový dvojliter s rôznymi druhmi preplňovania, vrcholné prevedenie T8 dostane na zadnú nápravu elektromotor. Ide o plug-in hybird.

XC90 sa bude ponúkať ako predokolka, štvorkolka s medzinápravovou spojkou Haldex a hybridná štvorkolka. Štandardný podvozok používa vpredu oceľové pružiny, vzadu je štandardom kompozitová listová pružina. Jej tvrdosť závisí na konkrétnom prevedení a konkrétnej výbave. Alternatívou je vzduchové odpruženie na oboch nápravách.

Po First Edition začnú díleri prijímať prvé objednávky na jeseň, hotové autá dorazia najskôr v máji budúceho roka. Švédska novinka začína s cenou 48 tisíc eur za vyhotovenie D4 s pohonom prednej nápravy. Kompletný slovenský cenník bude zverejnený zajtra.

xc90_1.JPGxc90_2.JPGxc90_3.JPGxc90_4.JPGxc90_5.JPGxc90_6.JPGxc90_8.JPGxc90_9.JPG

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY