vytisknout velikost písma Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začína na sume 48 tisíc eur za D4 FWD

Volvo XC90 odhalilo cenu. Novinka začína na sume 48 tisíc eur za D4 FWD

Volvo v Paríži predstavuje druhú generáciu modelu X90, ktorá je pre túto značku doslova prelomová. Je to prvé auto, ktoré dostalo kompletne novú techniku​​, z ktorej postupne vzíde rad ďalších modelov. Ako už určite viete, nová je platforma, nové sú motory, nové sú aj ďalšie elektronické systémy.

Druhá generácia XC90 sa chce zaradiť medzi právoplatných členov veľkých prémiových SUV. Je škoda, že aspoň jedna motorizácia nemá viac ako štyri valce. XC90 bude používať výhradne štvorvalcový dvojliter s rôznymi druhmi preplňovania, vrcholné prevedenie T8 dostane na zadnú nápravu elektromotor. Ide o plug-in hybird.

XC90 sa bude ponúkať ako predokolka, štvorkolka s medzinápravovou spojkou Haldex a hybridná štvorkolka. Štandardný podvozok používa vpredu oceľové pružiny, vzadu je štandardom kompozitová listová pružina. Jej tvrdosť závisí na konkrétnom prevedení a konkrétnej výbave. Alternatívou je vzduchové odpruženie na oboch nápravách.

Po First Edition začnú díleri prijímať prvé objednávky na jeseň, hotové autá dorazia najskôr v máji budúceho roka. Švédska novinka začína s cenou 48 tisíc eur za vyhotovenie D4 s pohonom prednej nápravy. Kompletný slovenský cenník bude zverejnený zajtra.

xc90_1.JPGxc90_2.JPGxc90_3.JPGxc90_4.JPGxc90_5.JPGxc90_6.JPGxc90_8.JPGxc90_9.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY