vytisknout velikost písma Volvo XC90 First Edition je takmer vypredané. U nás stojí 89-tisíc eur

Volvo XC90 First Edition je takmer vypredané. U nás stojí 89-tisíc eur

Včera (3. septembra 2014) poslala automobilka Volvo oficiálnu správu o začatí predaja novej XC90 v takzvanej First Edition. Táto verzia sa ponúka cez internet, pričom česká cena činí 89 tisíc eur vrátane DPH. Záujemcovia si môžu vybrať svoje konkrétne číslo z limitovanej série, už teraz ale na výber veľa automobilov nie je.

Aby sme boli úplne presní, v čase písania tohto článku bolo voľných posledných deväť čísel. Všetky ostatné už sú predané, alebo aspoň rezervované.

Pre slovenský trh budú dodané verzie D5 AWD, čo je naftový štvorvalec naladený na 167 kW (228 koní). Vo výbave nájdete napríklad vzduchový podvozok, LED svetlomety, head-up displej, 21" kolesá, navigáciu a ďalšie. Karoséria nesie čierny lak Onyx Black, interiér je čalúnený kožou Nappa.

Dodávka hotových vozidiel z First Edition začne v máji budúceho roka. Celkovo prvá edícia obsahuje 1927 exemplárov. Ak na vás žiadne auto nezostane, musíte dúfať, že niekto ešte svoju rezerváciu zruší, prípadne si budete musieť počkať na budúci rok, kedy automobilka začne klasický predaj.

Rezervácia prebieha na stránkach firstedition.volvocars.com.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY