vytisknout velikost písma Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Dva týždne nás delia od premiéry novej generácie Volva XC90. Dnes švédska automobilka naznačila prostredníctvom tlačovej správy a desiatky fotografií, na čo sa zhruba môžeme tešiť. Isté je, že XC90 novej generácie dorazí aj ako hybrid a tiež napríklad to, že bude k dispozícii viac variantov podvozku.

Tlačová správa zdôrazňuje novú platformu SPA. XC90 je prvým modelom využívajúcim tento základ, rovnakú platformu potom Volvo použije na všetko od radu šesťdesiat vyššie. Investície do vývoja neboli malé, ale výsledkom je vysoká modularita a možnosti meniť rázvor náprav, predné aj zadné previsy, výšku karosérie a tak ďalej. Nová platforma potom prinesie ešte väčšiu bezpečnosť a nižšiu hmotnosť.

Volvo XC90 bude používať motory rady Drive-E. Ide o vznetový a zážihový dvojliter vychádzajúci z jedného základu. Prvé verzie týchto motorov sú v predaji už teraz u starších modelov, XC90 ale bude prvý model s možnosťou kombinovať novú pohonnú jednotku s pohonom všetkých kolies. Použitá by mala byť upravená spojka Haldex štvrtej generácie.

Vrcholné prevedenie bude hybrid. Pod kapotou nájdeme preplňovaný benzínový štvorvalec a u zadnej nápravy elektromotor. Výkon najsilnejšej verzie modelu XC90 dosiahne na 294 kW (400 k). Presnejšie informácie ohľadom nových motorov zverejnila automobilka začiatkom júla.

Na prvých obrázkoch je tiež vidieť niekoľko verzií odpruženia švédskej novinky. Okrem klasických vinutých pružín bude k dispozícii aj vzduchový podvozok. Za pozornosť potom stojí predovšetkým prevedenie, ktoré vyzerá, že má na zadnej náprave listovú pružinu.

Volvo XC90 ponúkne tri rady sedadiel. Tá druhá bude posuvná, tretia je určená pre cestujúcich vysokých maximálne 170 cm. Ďalšie podrobnosti ohľadom druhej generácie tohto SUV budú nasledovať. Prípadní záujemcovia si však ešte chvíľu počkajú. Do predaja sa nová XC90 dostane až budúci rok.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY