vytisknout velikost písma Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Dva týždne nás delia od premiéry novej generácie Volva XC90. Dnes švédska automobilka naznačila prostredníctvom tlačovej správy a desiatky fotografií, na čo sa zhruba môžeme tešiť. Isté je, že XC90 novej generácie dorazí aj ako hybrid a tiež napríklad to, že bude k dispozícii viac variantov podvozku.

Tlačová správa zdôrazňuje novú platformu SPA. XC90 je prvým modelom využívajúcim tento základ, rovnakú platformu potom Volvo použije na všetko od radu šesťdesiat vyššie. Investície do vývoja neboli malé, ale výsledkom je vysoká modularita a možnosti meniť rázvor náprav, predné aj zadné previsy, výšku karosérie a tak ďalej. Nová platforma potom prinesie ešte väčšiu bezpečnosť a nižšiu hmotnosť.

Volvo XC90 bude používať motory rady Drive-E. Ide o vznetový a zážihový dvojliter vychádzajúci z jedného základu. Prvé verzie týchto motorov sú v predaji už teraz u starších modelov, XC90 ale bude prvý model s možnosťou kombinovať novú pohonnú jednotku s pohonom všetkých kolies. Použitá by mala byť upravená spojka Haldex štvrtej generácie.

Vrcholné prevedenie bude hybrid. Pod kapotou nájdeme preplňovaný benzínový štvorvalec a u zadnej nápravy elektromotor. Výkon najsilnejšej verzie modelu XC90 dosiahne na 294 kW (400 k). Presnejšie informácie ohľadom nových motorov zverejnila automobilka začiatkom júla.

Na prvých obrázkoch je tiež vidieť niekoľko verzií odpruženia švédskej novinky. Okrem klasických vinutých pružín bude k dispozícii aj vzduchový podvozok. Za pozornosť potom stojí predovšetkým prevedenie, ktoré vyzerá, že má na zadnej náprave listovú pružinu.

Volvo XC90 ponúkne tri rady sedadiel. Tá druhá bude posuvná, tretia je určená pre cestujúcich vysokých maximálne 170 cm. Ďalšie podrobnosti ohľadom druhej generácie tohto SUV budú nasledovať. Prípadní záujemcovia si však ešte chvíľu počkajú. Do predaja sa nová XC90 dostane až budúci rok.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY