vytisknout velikost písma Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Dva týždne nás delia od premiéry novej generácie Volva XC90. Dnes švédska automobilka naznačila prostredníctvom tlačovej správy a desiatky fotografií, na čo sa zhruba môžeme tešiť. Isté je, že XC90 novej generácie dorazí aj ako hybrid a tiež napríklad to, že bude k dispozícii viac variantov podvozku.

Tlačová správa zdôrazňuje novú platformu SPA. XC90 je prvým modelom využívajúcim tento základ, rovnakú platformu potom Volvo použije na všetko od radu šesťdesiat vyššie. Investície do vývoja neboli malé, ale výsledkom je vysoká modularita a možnosti meniť rázvor náprav, predné aj zadné previsy, výšku karosérie a tak ďalej. Nová platforma potom prinesie ešte väčšiu bezpečnosť a nižšiu hmotnosť.

Volvo XC90 bude používať motory rady Drive-E. Ide o vznetový a zážihový dvojliter vychádzajúci z jedného základu. Prvé verzie týchto motorov sú v predaji už teraz u starších modelov, XC90 ale bude prvý model s možnosťou kombinovať novú pohonnú jednotku s pohonom všetkých kolies. Použitá by mala byť upravená spojka Haldex štvrtej generácie.

Vrcholné prevedenie bude hybrid. Pod kapotou nájdeme preplňovaný benzínový štvorvalec a u zadnej nápravy elektromotor. Výkon najsilnejšej verzie modelu XC90 dosiahne na 294 kW (400 k). Presnejšie informácie ohľadom nových motorov zverejnila automobilka začiatkom júla.

Na prvých obrázkoch je tiež vidieť niekoľko verzií odpruženia švédskej novinky. Okrem klasických vinutých pružín bude k dispozícii aj vzduchový podvozok. Za pozornosť potom stojí predovšetkým prevedenie, ktoré vyzerá, že má na zadnej náprave listovú pružinu.

Volvo XC90 ponúkne tri rady sedadiel. Tá druhá bude posuvná, tretia je určená pre cestujúcich vysokých maximálne 170 cm. Ďalšie podrobnosti ohľadom druhej generácie tohto SUV budú nasledovať. Prípadní záujemcovia si však ešte chvíľu počkajú. Do predaja sa nová XC90 dostane až budúci rok.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY