vytisknout velikost písma Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Dva týždne nás delia od premiéry novej generácie Volva XC90. Dnes švédska automobilka naznačila prostredníctvom tlačovej správy a desiatky fotografií, na čo sa zhruba môžeme tešiť. Isté je, že XC90 novej generácie dorazí aj ako hybrid a tiež napríklad to, že bude k dispozícii viac variantov podvozku.

Tlačová správa zdôrazňuje novú platformu SPA. XC90 je prvým modelom využívajúcim tento základ, rovnakú platformu potom Volvo použije na všetko od radu šesťdesiat vyššie. Investície do vývoja neboli malé, ale výsledkom je vysoká modularita a možnosti meniť rázvor náprav, predné aj zadné previsy, výšku karosérie a tak ďalej. Nová platforma potom prinesie ešte väčšiu bezpečnosť a nižšiu hmotnosť.

Volvo XC90 bude používať motory rady Drive-E. Ide o vznetový a zážihový dvojliter vychádzajúci z jedného základu. Prvé verzie týchto motorov sú v predaji už teraz u starších modelov, XC90 ale bude prvý model s možnosťou kombinovať novú pohonnú jednotku s pohonom všetkých kolies. Použitá by mala byť upravená spojka Haldex štvrtej generácie.

Vrcholné prevedenie bude hybrid. Pod kapotou nájdeme preplňovaný benzínový štvorvalec a u zadnej nápravy elektromotor. Výkon najsilnejšej verzie modelu XC90 dosiahne na 294 kW (400 k). Presnejšie informácie ohľadom nových motorov zverejnila automobilka začiatkom júla.

Na prvých obrázkoch je tiež vidieť niekoľko verzií odpruženia švédskej novinky. Okrem klasických vinutých pružín bude k dispozícii aj vzduchový podvozok. Za pozornosť potom stojí predovšetkým prevedenie, ktoré vyzerá, že má na zadnej náprave listovú pružinu.

Volvo XC90 ponúkne tri rady sedadiel. Tá druhá bude posuvná, tretia je určená pre cestujúcich vysokých maximálne 170 cm. Ďalšie podrobnosti ohľadom druhej generácie tohto SUV budú nasledovať. Prípadní záujemcovia si však ešte chvíľu počkajú. Do predaja sa nová XC90 dostane až budúci rok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY