vytisknout velikost písma Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovú pružinu na zadnú nápravu

Dva týždne nás delia od premiéry novej generácie Volva XC90. Dnes švédska automobilka naznačila prostredníctvom tlačovej správy a desiatky fotografií, na čo sa zhruba môžeme tešiť. Isté je, že XC90 novej generácie dorazí aj ako hybrid a tiež napríklad to, že bude k dispozícii viac variantov podvozku.

Tlačová správa zdôrazňuje novú platformu SPA. XC90 je prvým modelom využívajúcim tento základ, rovnakú platformu potom Volvo použije na všetko od radu šesťdesiat vyššie. Investície do vývoja neboli malé, ale výsledkom je vysoká modularita a možnosti meniť rázvor náprav, predné aj zadné previsy, výšku karosérie a tak ďalej. Nová platforma potom prinesie ešte väčšiu bezpečnosť a nižšiu hmotnosť.

Volvo XC90 bude používať motory rady Drive-E. Ide o vznetový a zážihový dvojliter vychádzajúci z jedného základu. Prvé verzie týchto motorov sú v predaji už teraz u starších modelov, XC90 ale bude prvý model s možnosťou kombinovať novú pohonnú jednotku s pohonom všetkých kolies. Použitá by mala byť upravená spojka Haldex štvrtej generácie.

Vrcholné prevedenie bude hybrid. Pod kapotou nájdeme preplňovaný benzínový štvorvalec a u zadnej nápravy elektromotor. Výkon najsilnejšej verzie modelu XC90 dosiahne na 294 kW (400 k). Presnejšie informácie ohľadom nových motorov zverejnila automobilka začiatkom júla.

Na prvých obrázkoch je tiež vidieť niekoľko verzií odpruženia švédskej novinky. Okrem klasických vinutých pružín bude k dispozícii aj vzduchový podvozok. Za pozornosť potom stojí predovšetkým prevedenie, ktoré vyzerá, že má na zadnej náprave listovú pružinu.

Volvo XC90 ponúkne tri rady sedadiel. Tá druhá bude posuvná, tretia je určená pre cestujúcich vysokých maximálne 170 cm. Ďalšie podrobnosti ohľadom druhej generácie tohto SUV budú nasledovať. Prípadní záujemcovia si však ešte chvíľu počkajú. Do predaja sa nová XC90 dostane až budúci rok.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY