vytisknout velikost písma Volvo XC90 definitívne končí

Volvo XC90 definitívne končí

Veľké SUV značky Volvo mieri po viac ako desiatich rokoch do konečnej fázy výroby. Automobilka začína dopredávať posledné kusy a s tým súvisí aj znižovanie ceny. Už pred pár mesiacmi XC90 zlacnelo, od mája cena ešte ďalej klesla. V súčasnosti sľubuje slovenské zastúpenie posledných sto kusov za cenu 33 tisíc eur.

Presne povedané ide o sumu vrátane DPH a verziu D5 s automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies a výbavou Kinetic. Volvo zdôrazňuje, že XC90 sa cenovo takto nízko nikdy nedostalo.

Volvo XC90 bolo predstavené v roku 2002. Do našej redakcie sa dostalo zhruba v polovici roku 2003. Len pre porovnanie išlo taktiež o prevedenie s dieselovým päťvalcom, automatom a pohonom všetkých kolies. Základná cena vtedy predstavovala 60 tisíc eur, testovaný exemplár sa dostal tesne cez 73 tisíc eur.

Nová generácia Volva XC90 sa s definitívnou platnosťou predstaví na autosalóne v Paríži. Na slovenskom trhu by sa podľa predbežných informácií mala objaviť na jar 2015.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY