vytisknout velikost písma Volvo XC70 D5 AWD ako najlepší automobil švédskych policajtov

Švédska polícia vyhodnotila ako svoj ​​najlepší voz nové Volvo XC70 D5 AWD. Špeciálne navrhnutý podvozok podporuje ambície automobilky Volvo nájsť svoje miesto na trhu s policajnými autami.

Po práci na novom, špeciálne navrhnutom podvozku pre policajné vozidlá sa  Volvo teraz aktívne snaží významne zvýšiť svoje predaje v policajnom segmente po celom svete. Kvality nového podvozku vyzdvihla švédska polícia, ktorá po vyčerpávajúcich testoch označila Volvo XC70 D5 AWD 2014 ako najlepší automobil svojej flotily s celkovým skóre deväť bodov z desiatich.

"Švédska polícia má jednu z celosvetovo najnáročnejších požiadaviek na vozový park a Volvo XC70 D5 AWD je tým najlepším policajným vozom, ktorý sme kedy ponúkali. Vidíme v tom skvelú príležitosť na zvýšenie predaja na veľkom počte trhov bez ohľadu na to, či sme na týchto trhoch v predchádzajúcej dobe už pôsobili, alebo sú pre nás úplne novým územím", hovorí Ulf Rydne, obchodný riaditeľ oddelenia úžitkových vozidiel vo Volvo Car Special Vehicles and Accessories, kde sa policajné vozidlá vyvíjajú.

V súčasnej dobe predá spoločnosť Volvo Cars 500-600 policajných vozidiel za rok. Hoci sa väčšina z nich predá vo Švédsku, kde spoločnosť Volvo Cars pokrýva takmer 90% trhu , možno nájsť policajné vozidlá Volvo tiež v Anglicku, Belgicku, Holandsku a Švajčiarsku. "S naším novým modelovým rokom 2014 s novým podvozkom sa rozšírila naša produktová rada a my veríme, že sa vďaka tomu v budúcom roku zdvojnásobia naše predajné čísla. Už teraz môžeme povedať, že prebieha rokovanie s tuctom rôznych policajných zborov po celom svete: so siedmimi v Európe, dvoma v Amerike a troma v Ázii. Sme rozhodnutí pridať na tento zoznam ďalšie položky," hovorí Ulf Rydne.

Spoločnosť Volvo Cars pokračuje v ponuke plne vybavených policajných vozov ako to robí už mnoho rokov. "Avšak, vzhľadom k nášmu novému podvozku máme teraz možnosť ponúkať polícii aj "základné" vozidlo, ktoré je vylepšený iba špeciálne vyvinutým podvozkom", vysvetľuje Ulf Rydne. "Jednotlivé policajné zbory potom budú mať možnosť vybaviť svoje policajné vozidlá v závislosti od miestnych potrieb. S týmto prístupom budú naše policajné vozidlá atraktívnejšie pre oveľa širšiu cieľovú skupinu, pretože nám umožnia väčšiu konkurencieschopnosť v oblasti ceny aj kvality."

Nový podvozok pre policajné vozidlá bol upravený v celej rade aspektov, čo zahŕňa aj nové stabilizátory, tlmiče a odpruženie. Tieto vozidlá sú tiež preverované veľkým množstvom záťažových jázd na všetkých typoch cestných povrchov: sú napr. testované na vysokorýchlostných nemeckých diaľniciach, v zimných jazdných podmienkach severného Švédska a tiež na cestách v Španielsku. Spoločnosť Volvo Cars je jedným z niekoľkých málo výrobcov, ktorí vyvinuli špeciálny podvozok pre policajné vozidlá.

"Pracovali sme na vývoji nového podvozku takmer rok. Uvedomili sme si, že je to naozaj nevyhnutné," hovorí Ulf Rydne. "Zvyšovanie celkovej hmotnosti policajných vozidiel vyžaduje stabilný podvozok a my sme sa priblížili k hranici nemožného. Policajné jednotky potrebujú autá, ktoré sa chovajú predvídateľne a nepripravia im žiadne nepríjemné prekvapenia. Preto pri navrhovaní našich policajných vozov spolupracujeme so švédskou políciou, ktorá je zahrnutá do celej vývojovej fázy produktu. Tak získavame spätnú väzbu hneď z prvej ruky," hovorí Ulf Rydne.

Už minulý rok bolo Volvo XC70 D5 AWD zvolené švédskymi policajtmi vďaka svojmu komfortu, bezpečnosti a flexibilite najpopulárnejším policajným vozidlom. V nedávnom teste vykonanom švédskym policajným inštitútom National Police Board získalo XC70 D5 AWD s novo vyvinutým podvozkom najlepšie hodnotenie z celkovo šiestich vozidiel využívaných švédskou políciou. Volvo XC70 D5 AWD získalo desať z desiatich bodov za zásahovú jazdu a celkovo v teste, ktorý zohľadňoval aj hlučnosť, komfort, stabilitu, správanie brzdového systému, dosiahlo deväť bodov z desiatich. Ovládateľnosť, výkon motora a stabilita pri zatáčaní a brzdení, to sú len niektoré z funkcií, ktoré boli v správe o teste zdvihnutia.

"Na rozdiel od množstva iných krajín sú policajné vozidlá vo Švédsku vnímané tiež ako pracovisko, čo znamená, že musia spĺňať veľmi prísne nároky", hovorí Ulf Rydne. "Takže ak je náš automobil považovaný za to najlepšie vo flotile švédskej polície, niet divu, že sa o neho zaujímajú policajné zbory po celom svete. Pretože bol vyvinutý s dôrazom na splnenie švédskych štandardov, je základná kvalita tohto vozidla vynikajúca."

V prvej fáze sú policajné vozidlá Volvo vyrábané v rámci sériovej výroby továrne v Torslanda a následne sú v rámci integrovaného výrobného procesu upravené do policajnej verzie. Proces premeny bežného vozidla na policajné trvá približne 45 hodín. Výroba modelového roku 2014 s novým podvozkom bude zahájená koncom novembra, pričom budú prvé nové policajné vozidlá dodané začiatkom budúceho roka.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY