vytisknout velikost písma Volvo XC70 D5 AWD ako najlepší automobil švédskych policajtov

Švédska polícia vyhodnotila ako svoj ​​najlepší voz nové Volvo XC70 D5 AWD. Špeciálne navrhnutý podvozok podporuje ambície automobilky Volvo nájsť svoje miesto na trhu s policajnými autami.

Po práci na novom, špeciálne navrhnutom podvozku pre policajné vozidlá sa  Volvo teraz aktívne snaží významne zvýšiť svoje predaje v policajnom segmente po celom svete. Kvality nového podvozku vyzdvihla švédska polícia, ktorá po vyčerpávajúcich testoch označila Volvo XC70 D5 AWD 2014 ako najlepší automobil svojej flotily s celkovým skóre deväť bodov z desiatich.

"Švédska polícia má jednu z celosvetovo najnáročnejších požiadaviek na vozový park a Volvo XC70 D5 AWD je tým najlepším policajným vozom, ktorý sme kedy ponúkali. Vidíme v tom skvelú príležitosť na zvýšenie predaja na veľkom počte trhov bez ohľadu na to, či sme na týchto trhoch v predchádzajúcej dobe už pôsobili, alebo sú pre nás úplne novým územím", hovorí Ulf Rydne, obchodný riaditeľ oddelenia úžitkových vozidiel vo Volvo Car Special Vehicles and Accessories, kde sa policajné vozidlá vyvíjajú.

V súčasnej dobe predá spoločnosť Volvo Cars 500-600 policajných vozidiel za rok. Hoci sa väčšina z nich predá vo Švédsku, kde spoločnosť Volvo Cars pokrýva takmer 90% trhu , možno nájsť policajné vozidlá Volvo tiež v Anglicku, Belgicku, Holandsku a Švajčiarsku. "S naším novým modelovým rokom 2014 s novým podvozkom sa rozšírila naša produktová rada a my veríme, že sa vďaka tomu v budúcom roku zdvojnásobia naše predajné čísla. Už teraz môžeme povedať, že prebieha rokovanie s tuctom rôznych policajných zborov po celom svete: so siedmimi v Európe, dvoma v Amerike a troma v Ázii. Sme rozhodnutí pridať na tento zoznam ďalšie položky," hovorí Ulf Rydne.

Spoločnosť Volvo Cars pokračuje v ponuke plne vybavených policajných vozov ako to robí už mnoho rokov. "Avšak, vzhľadom k nášmu novému podvozku máme teraz možnosť ponúkať polícii aj "základné" vozidlo, ktoré je vylepšený iba špeciálne vyvinutým podvozkom", vysvetľuje Ulf Rydne. "Jednotlivé policajné zbory potom budú mať možnosť vybaviť svoje policajné vozidlá v závislosti od miestnych potrieb. S týmto prístupom budú naše policajné vozidlá atraktívnejšie pre oveľa širšiu cieľovú skupinu, pretože nám umožnia väčšiu konkurencieschopnosť v oblasti ceny aj kvality."

Nový podvozok pre policajné vozidlá bol upravený v celej rade aspektov, čo zahŕňa aj nové stabilizátory, tlmiče a odpruženie. Tieto vozidlá sú tiež preverované veľkým množstvom záťažových jázd na všetkých typoch cestných povrchov: sú napr. testované na vysokorýchlostných nemeckých diaľniciach, v zimných jazdných podmienkach severného Švédska a tiež na cestách v Španielsku. Spoločnosť Volvo Cars je jedným z niekoľkých málo výrobcov, ktorí vyvinuli špeciálny podvozok pre policajné vozidlá.

"Pracovali sme na vývoji nového podvozku takmer rok. Uvedomili sme si, že je to naozaj nevyhnutné," hovorí Ulf Rydne. "Zvyšovanie celkovej hmotnosti policajných vozidiel vyžaduje stabilný podvozok a my sme sa priblížili k hranici nemožného. Policajné jednotky potrebujú autá, ktoré sa chovajú predvídateľne a nepripravia im žiadne nepríjemné prekvapenia. Preto pri navrhovaní našich policajných vozov spolupracujeme so švédskou políciou, ktorá je zahrnutá do celej vývojovej fázy produktu. Tak získavame spätnú väzbu hneď z prvej ruky," hovorí Ulf Rydne.

Už minulý rok bolo Volvo XC70 D5 AWD zvolené švédskymi policajtmi vďaka svojmu komfortu, bezpečnosti a flexibilite najpopulárnejším policajným vozidlom. V nedávnom teste vykonanom švédskym policajným inštitútom National Police Board získalo XC70 D5 AWD s novo vyvinutým podvozkom najlepšie hodnotenie z celkovo šiestich vozidiel využívaných švédskou políciou. Volvo XC70 D5 AWD získalo desať z desiatich bodov za zásahovú jazdu a celkovo v teste, ktorý zohľadňoval aj hlučnosť, komfort, stabilitu, správanie brzdového systému, dosiahlo deväť bodov z desiatich. Ovládateľnosť, výkon motora a stabilita pri zatáčaní a brzdení, to sú len niektoré z funkcií, ktoré boli v správe o teste zdvihnutia.

"Na rozdiel od množstva iných krajín sú policajné vozidlá vo Švédsku vnímané tiež ako pracovisko, čo znamená, že musia spĺňať veľmi prísne nároky", hovorí Ulf Rydne. "Takže ak je náš automobil považovaný za to najlepšie vo flotile švédskej polície, niet divu, že sa o neho zaujímajú policajné zbory po celom svete. Pretože bol vyvinutý s dôrazom na splnenie švédskych štandardov, je základná kvalita tohto vozidla vynikajúca."

V prvej fáze sú policajné vozidlá Volvo vyrábané v rámci sériovej výroby továrne v Torslanda a následne sú v rámci integrovaného výrobného procesu upravené do policajnej verzie. Proces premeny bežného vozidla na policajné trvá približne 45 hodín. Výroba modelového roku 2014 s novým podvozkom bude zahájená koncom novembra, pričom budú prvé nové policajné vozidlá dodané začiatkom budúceho roka.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY