vytisknout velikost písma Volvo vyrobilo vo Švédsku posledné SUV XC90, presunie sa do Číny

Volvo vyrobilo vo Švédsku posledné SUV XC90, presunie sa do Číny

Ak príde reč na veľmi úspešné autá, nemožno nespomenúť Volvo XC90. To sa predstavilo už v roku 2002 a až teraz, po dlhých dvanástich rokoch, bola vo Švédsku ukončená jeho výroba. Nová generácia tohto populárneho SUV sa totiž predstaví čo nevidieť.

Zatiaľ čo iné autá počas dvanástich rokov prejdú minimálne raz medzigeneračnou zmenou a dvoma faceliftami, Volvo evidovalo o XC90 stále taký záujem, že skutočne nebol dôvod ho nahrádzať niečím iným. Úprimne, keby naďalej len kontinuálne zdokonaľovalo súčasnú generáciu a upravilo cenu, určite by sa stále predávala.

Za tých dvanásť rokov Volvo vyrobilo celkom 636 143 kusov SUV XC90. Asi nemusíme pripomínať, že medzi najobľúbenejšie motorizácie v Európe patril päťvalcový turbodiesel D5, ale pod kapotou ste našli aj vyložene exotické motory, napríklad veľmi kompaktný benzínový osemvalec od Yamahy.

Posledný exemplár Volva XC90 mieri do múzea automobilky, ale výrobná linka si príliš neodpočinie, pretože už teraz prebiehajú intenzívne prípravy na montáž úplne novej generácie tohto SUV. No súčasná generácia XC90 ešte tak úplne nekončí, pretože sa bude naďalej vyrábať v Číne exkluzívne pre miestny trh.

10240_1_5.jpg147886_1_5.jpg147887_1_5.jpg

147888_1_5.jpg7196_1_5.jpg7210_1_5.jpg

7366_1_5.jpg7439_1_5.jpg8558_1_5.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY