vytisknout velikost písma Volvo V40 Drive-E s novým motorem D4 má spotrebu 3,3 l/100 km

Ponuka pohonných jednotiek pre vozidlá Volvo V40 a V40 Cross Country sa na jeseň rozrastie o nový vznetový motor D4 z radu Drive-E. Pri výkone 190 koní s ním majú vozidlá vykázať priemernú spotrebu 3,3 l/100 km.
Volvo V40 Drive-E s novým motorem D4 má spotrebu 3,3 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Volvo V40 D4
  2. Fotogaléria

Pred rokom automobilka Volvo predstavila novú generáciu svojich štvorvalcových motorov Volvo VEA (Drive-E) s vstrekovaním i-Art a individuálnou reguláciou tlaku pre každý vstrekovač, ktoré s výnimkou najväčšieho modelu XC90 postupne nahradia všetky doteraz používané pohonné jednotky (bohužiaľ aj tie viacvalcové...). Prevedenie D4 sme už vyskúšali vo väčšej rade Volvo 60 a tento rok na jeseň sa tejto verzie dočká aj menší rad V40/V40 Cross Country. Zatiaľ posledným väčším omladením ponuky motorov prešlo Volvo V40 pred rokom.

139134_1_5.jpg139137_1_5.jpg139138_1_5.jpg
139147_1_5.jpg139148_1_5.jpg139150_1_5.jpg
Nových motorov sa dočká rada Volvo V40/V40 Cross Country ešte tento rok

Volvo V40 bude sprvu možné vybaviť dvoma motormi z rodiny pohonných jednotiek Drive-E: benzínovým motorom T5 s preplňovaním turbodúchadlom a s výkonom 245 koní (180 kW) a naftovým motorom D4 s výkonom 190 koní (140 kW) a krútiacim momentom 400 Nm. Tieto jednotky bude môcť zákazník kombinovať buď s novo vyvinutou osemstupňovou automatickou prevodovkou Aisin (zrejme prvý "osemkvalt" pre priečnu zástavbu motora), alebo modifikovanou šesťstupňovou skriňou s manuálnym radením.

124739_1_5.jpg124740_1_5.jpg124741_1_5.jpg124742_1_5.jpg124743_1_5.jpg124744_1_5.jpg
Nová generácia motorov Volvo Drive-E

A ako to bude so spotrebou? Volvo V40 D4 s manuálnou prevodovkou má vykázať priemernú spotrebu 3,3 l/100 km, prevedenie Cross Country potom 4,0 l/100 km. U zážihového prevedenia V40 T5 sa potom očakáva spotreba 5,8 l/100 km, čo je na 245 koní celkom slušný výsledok...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY