vytisknout velikost písma Volvo V40 Cross Country T5 AWD: Pohon 4x4 pre Drive-E a nižší výkon

Volvo V40 Cross Country T5 AWD: Pohon 4x4 pre Drive-E a nižší výkon

Volvo minulý rok predstavilo nový rad motorov Drive-E. Dvojlitrové štvorvalce, ktoré postupne úplne nahradia súčasné päťvalce vo všetkých výkonových variantoch boli rovno nasadené aj do starších modelov. Ak ste ale chceli pohon všetkých kolies, dostali ste (aj keď je označenie rovnaké) starší päťvalec. To sa teraz čiastočne mení. V40 Cross Country prichádza s motorizáciou Drive-E T5 AWD.

Švédska automobilka prezentuje novú verziu ako V40 Cross Country so zdokonaleným pohonom všetkých kolies, no ten stále obstaráva dobre známa medzinápravová spojka Haldex. Novinkou je ale automatická prevodovka. Namiesto pôvodného šesťstupňového automatu prichádza osemstupňový automat.

Spolu s touto novinkou je spájané aj zníženie produkcie emisií CO2 na 149 g/km a tešiť sa určite môžeme tiež na nižšiu spotrebu, ktorá sa ale v tlačovej správe neuvádza. Rovnako ako fakt, že nový motor Drive-E T5 AWD ponúka nižší výkon ako existujúci päťvalec. Ten vyprodukuje 187 kW (254 k) a 360 Nm, novinka disponuje výkonom 180 kW (245 k) a 350 Nm.

Do predaja sa nová kombinácia motora, prevodovky a pohonu u V40 Cross Country dostane približne v polovici jesene.

drivee_5.jpgdrivee_1.jpgdrivee_2.jpgdrivee_3.jpgdrivee_4.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY