vytisknout velikost písma Volvo V40 Cross Country T5 AWD: Pohon 4x4 pre Drive-E a nižší výkon

Volvo V40 Cross Country T5 AWD: Pohon 4x4 pre Drive-E a nižší výkon

Volvo minulý rok predstavilo nový rad motorov Drive-E. Dvojlitrové štvorvalce, ktoré postupne úplne nahradia súčasné päťvalce vo všetkých výkonových variantoch boli rovno nasadené aj do starších modelov. Ak ste ale chceli pohon všetkých kolies, dostali ste (aj keď je označenie rovnaké) starší päťvalec. To sa teraz čiastočne mení. V40 Cross Country prichádza s motorizáciou Drive-E T5 AWD.

Švédska automobilka prezentuje novú verziu ako V40 Cross Country so zdokonaleným pohonom všetkých kolies, no ten stále obstaráva dobre známa medzinápravová spojka Haldex. Novinkou je ale automatická prevodovka. Namiesto pôvodného šesťstupňového automatu prichádza osemstupňový automat.

Spolu s touto novinkou je spájané aj zníženie produkcie emisií CO2 na 149 g/km a tešiť sa určite môžeme tiež na nižšiu spotrebu, ktorá sa ale v tlačovej správe neuvádza. Rovnako ako fakt, že nový motor Drive-E T5 AWD ponúka nižší výkon ako existujúci päťvalec. Ten vyprodukuje 187 kW (254 k) a 360 Nm, novinka disponuje výkonom 180 kW (245 k) a 350 Nm.

Do predaja sa nová kombinácia motora, prevodovky a pohonu u V40 Cross Country dostane približne v polovici jesene.

drivee_5.jpgdrivee_1.jpgdrivee_2.jpgdrivee_3.jpgdrivee_4.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY