vytisknout velikost písma Volvo V40 Cross Country T5 AWD: Pohon 4x4 pre Drive-E a nižší výkon

Volvo V40 Cross Country T5 AWD: Pohon 4x4 pre Drive-E a nižší výkon

Volvo minulý rok predstavilo nový rad motorov Drive-E. Dvojlitrové štvorvalce, ktoré postupne úplne nahradia súčasné päťvalce vo všetkých výkonových variantoch boli rovno nasadené aj do starších modelov. Ak ste ale chceli pohon všetkých kolies, dostali ste (aj keď je označenie rovnaké) starší päťvalec. To sa teraz čiastočne mení. V40 Cross Country prichádza s motorizáciou Drive-E T5 AWD.

Švédska automobilka prezentuje novú verziu ako V40 Cross Country so zdokonaleným pohonom všetkých kolies, no ten stále obstaráva dobre známa medzinápravová spojka Haldex. Novinkou je ale automatická prevodovka. Namiesto pôvodného šesťstupňového automatu prichádza osemstupňový automat.

Spolu s touto novinkou je spájané aj zníženie produkcie emisií CO2 na 149 g/km a tešiť sa určite môžeme tiež na nižšiu spotrebu, ktorá sa ale v tlačovej správe neuvádza. Rovnako ako fakt, že nový motor Drive-E T5 AWD ponúka nižší výkon ako existujúci päťvalec. Ten vyprodukuje 187 kW (254 k) a 360 Nm, novinka disponuje výkonom 180 kW (245 k) a 350 Nm.

Do predaja sa nová kombinácia motora, prevodovky a pohonu u V40 Cross Country dostane približne v polovici jesene.

drivee_5.jpgdrivee_1.jpgdrivee_2.jpgdrivee_3.jpgdrivee_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY