vytisknout velikost písma Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Automobilka Volvo nedávno vyhlásila, že sa do roku 2020 nikto v jej autách pri dopravnej nehode nezabije alebo vážne nezraní. To je veľmi odvážne tvrdenie. No Volvo ukazuje jednu z ciest, ako sa k tomuto cieľu dostať.

Demonštruje to teraz na netradičnom nárazovom teste nového Volva XC90.
Volvo tvrdí, že reálne nehody sa dosť líšia od tých z laboratórií, ktoré poznáme napríklad z crashtestov pod hlavičkou Euro NCAP. Veľká časť smrteľných nehôd sa totiž odohráva mimo mesto a vedie k nim to, že auto z nejakého dôvodu zíde z cesty.

Test, ktorý Volvo vykonalo, má práve predviesť nové funkcie ochrany posádky v prípade, kedy auto zíde z cesty do priekopy. Bezpečnostné systémy potom bleskurýchlo pripravia posádku na náraz. Novinkou sú napríklad deformovateľné sedačky, ktoré mierni energiu nárazu po skoku vozidla, takže bránia vážnemu zraneniu chrbtice.

Bezpečnostné pásy sa maximálne pritiahnu, čím udržia cestujúcich v sedačke a auto sa postupne pripravuje na náraz, ktorý spravidla nasleduje do stromu, lampy pouličného osvetlenia alebo budovy. Dôjde teda k aktivácii airbagov a ak vodiči brzdia, tak v momente detekcie nárazu aj k uvoľneniu pedálu brzdy, aby sa zabránilo zraneniu nohy vodiča.

Celý netradičný test Volva XC90 si môžete prezrieť na videu a potom tiež na počítačovej animácii, ktorá ukazuje, čo sa vlastne s autom pri takejto nehode deje.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY