vytisknout velikost písma Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Automobilka Volvo nedávno vyhlásila, že sa do roku 2020 nikto v jej autách pri dopravnej nehode nezabije alebo vážne nezraní. To je veľmi odvážne tvrdenie. No Volvo ukazuje jednu z ciest, ako sa k tomuto cieľu dostať.

Demonštruje to teraz na netradičnom nárazovom teste nového Volva XC90.
Volvo tvrdí, že reálne nehody sa dosť líšia od tých z laboratórií, ktoré poznáme napríklad z crashtestov pod hlavičkou Euro NCAP. Veľká časť smrteľných nehôd sa totiž odohráva mimo mesto a vedie k nim to, že auto z nejakého dôvodu zíde z cesty.

Test, ktorý Volvo vykonalo, má práve predviesť nové funkcie ochrany posádky v prípade, kedy auto zíde z cesty do priekopy. Bezpečnostné systémy potom bleskurýchlo pripravia posádku na náraz. Novinkou sú napríklad deformovateľné sedačky, ktoré mierni energiu nárazu po skoku vozidla, takže bránia vážnemu zraneniu chrbtice.

Bezpečnostné pásy sa maximálne pritiahnu, čím udržia cestujúcich v sedačke a auto sa postupne pripravuje na náraz, ktorý spravidla nasleduje do stromu, lampy pouličného osvetlenia alebo budovy. Dôjde teda k aktivácii airbagov a ak vodiči brzdia, tak v momente detekcie nárazu aj k uvoľneniu pedálu brzdy, aby sa zabránilo zraneniu nohy vodiča.

Celý netradičný test Volva XC90 si môžete prezrieť na videu a potom tiež na počítačovej animácii, ktorá ukazuje, čo sa vlastne s autom pri takejto nehode deje.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY