vytisknout velikost písma Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Automobilka Volvo nedávno vyhlásila, že sa do roku 2020 nikto v jej autách pri dopravnej nehode nezabije alebo vážne nezraní. To je veľmi odvážne tvrdenie. No Volvo ukazuje jednu z ciest, ako sa k tomuto cieľu dostať.

Demonštruje to teraz na netradičnom nárazovom teste nového Volva XC90.
Volvo tvrdí, že reálne nehody sa dosť líšia od tých z laboratórií, ktoré poznáme napríklad z crashtestov pod hlavičkou Euro NCAP. Veľká časť smrteľných nehôd sa totiž odohráva mimo mesto a vedie k nim to, že auto z nejakého dôvodu zíde z cesty.

Test, ktorý Volvo vykonalo, má práve predviesť nové funkcie ochrany posádky v prípade, kedy auto zíde z cesty do priekopy. Bezpečnostné systémy potom bleskurýchlo pripravia posádku na náraz. Novinkou sú napríklad deformovateľné sedačky, ktoré mierni energiu nárazu po skoku vozidla, takže bránia vážnemu zraneniu chrbtice.

Bezpečnostné pásy sa maximálne pritiahnu, čím udržia cestujúcich v sedačke a auto sa postupne pripravuje na náraz, ktorý spravidla nasleduje do stromu, lampy pouličného osvetlenia alebo budovy. Dôjde teda k aktivácii airbagov a ak vodiči brzdia, tak v momente detekcie nárazu aj k uvoľneniu pedálu brzdy, aby sa zabránilo zraneniu nohy vodiča.

Celý netradičný test Volva XC90 si môžete prezrieť na videu a potom tiež na počítačovej animácii, ktorá ukazuje, čo sa vlastne s autom pri takejto nehode deje.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY