vytisknout velikost písma Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Automobilka Volvo nedávno vyhlásila, že sa do roku 2020 nikto v jej autách pri dopravnej nehode nezabije alebo vážne nezraní. To je veľmi odvážne tvrdenie. No Volvo ukazuje jednu z ciest, ako sa k tomuto cieľu dostať.

Demonštruje to teraz na netradičnom nárazovom teste nového Volva XC90.
Volvo tvrdí, že reálne nehody sa dosť líšia od tých z laboratórií, ktoré poznáme napríklad z crashtestov pod hlavičkou Euro NCAP. Veľká časť smrteľných nehôd sa totiž odohráva mimo mesto a vedie k nim to, že auto z nejakého dôvodu zíde z cesty.

Test, ktorý Volvo vykonalo, má práve predviesť nové funkcie ochrany posádky v prípade, kedy auto zíde z cesty do priekopy. Bezpečnostné systémy potom bleskurýchlo pripravia posádku na náraz. Novinkou sú napríklad deformovateľné sedačky, ktoré mierni energiu nárazu po skoku vozidla, takže bránia vážnemu zraneniu chrbtice.

Bezpečnostné pásy sa maximálne pritiahnu, čím udržia cestujúcich v sedačke a auto sa postupne pripravuje na náraz, ktorý spravidla nasleduje do stromu, lampy pouličného osvetlenia alebo budovy. Dôjde teda k aktivácii airbagov a ak vodiči brzdia, tak v momente detekcie nárazu aj k uvoľneniu pedálu brzdy, aby sa zabránilo zraneniu nohy vodiča.

Celý netradičný test Volva XC90 si môžete prezrieť na videu a potom tiež na počítačovej animácii, ktorá ukazuje, čo sa vlastne s autom pri takejto nehode deje.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY