vytisknout velikost písma Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Volvo úmyselne zničilo nové XC90. Chce ukázať, ako je bezpečné

Automobilka Volvo nedávno vyhlásila, že sa do roku 2020 nikto v jej autách pri dopravnej nehode nezabije alebo vážne nezraní. To je veľmi odvážne tvrdenie. No Volvo ukazuje jednu z ciest, ako sa k tomuto cieľu dostať.

Demonštruje to teraz na netradičnom nárazovom teste nového Volva XC90.
Volvo tvrdí, že reálne nehody sa dosť líšia od tých z laboratórií, ktoré poznáme napríklad z crashtestov pod hlavičkou Euro NCAP. Veľká časť smrteľných nehôd sa totiž odohráva mimo mesto a vedie k nim to, že auto z nejakého dôvodu zíde z cesty.

Test, ktorý Volvo vykonalo, má práve predviesť nové funkcie ochrany posádky v prípade, kedy auto zíde z cesty do priekopy. Bezpečnostné systémy potom bleskurýchlo pripravia posádku na náraz. Novinkou sú napríklad deformovateľné sedačky, ktoré mierni energiu nárazu po skoku vozidla, takže bránia vážnemu zraneniu chrbtice.

Bezpečnostné pásy sa maximálne pritiahnu, čím udržia cestujúcich v sedačke a auto sa postupne pripravuje na náraz, ktorý spravidla nasleduje do stromu, lampy pouličného osvetlenia alebo budovy. Dôjde teda k aktivácii airbagov a ak vodiči brzdia, tak v momente detekcie nárazu aj k uvoľneniu pedálu brzdy, aby sa zabránilo zraneniu nohy vodiča.

Celý netradičný test Volva XC90 si môžete prezrieť na videu a potom tiež na počítačovej animácii, ktorá ukazuje, čo sa vlastne s autom pri takejto nehode deje.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY