vytisknout velikost písma Volvo ukazuje, ako bude vyzerať jazda s autonómnou XC90

Volvo ukazuje, ako bude vyzerať jazda s autonómnou XC90

Volvo je jednou z automobiliek, ktoré pracujú na vývoji autonómneho riadenia, teda na systéme, ktorý za vás bude riadiť. Ako to vyzerá, keď je taká vec nainštalovaná do novej XC90, to ukazuje aktuálne video.

Ak to podmienky dovolia, vozidlo oznámi vodičovi skutočnosť, že je systém autonómneho riadenia k dispozícii. Zároveň začnú na zeleno blikať pádla pre radenie pod volantom. Ak stlačíte obe naraz, vozidlo prevezme riadenie a pádla sa rozsvietia na zeleno. Takzvaný Auto Pilot je aktívny.

Naopak v prípadoch, keď vozidlo už ďalej nie je schopný samé riadiť, vyzve vodiča na to, aby riadenie prevzal. Zároveň sa spustí odpočítavanie šesťdesiatich sekúnd. Ak práve napríklad zaspíte za volantom a riadenie neprevezmete, vozidlo by malo samé bezpečne zastaviť.

Prvá stovka nových XC90 vybavená týmto systémom začne jazdiť okolo Göteborgu v roku 2017. Auto Pilot bude skúšaný na vybraných trasách dlhých asi 50 kilometrov. Po tejto skúšobnej prevádzke by sa systém autonómneho riadenia mal objaviť v sériovej výrobe.

167745_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167746_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167747_Autonomous_driving.jpg167748_Autonomous_driving.jpg167749_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167751_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167752_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167753_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167754_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167755_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167756_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg167757_IntelliSafe_Auto_Pilot_interface.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY