vytisknout velikost písma Volvo S90 príde o pár rokov aj ako luxusné kupé

Volvo S90 príde o pár rokov aj ako luxusné kupé

Práve predstavenie Volvo S90 vo verzii sedan a následná verzia V90 combi nebudú jediné modely radu 90 v ponuke švédskej automobilky. Neskôr dorazí i luxusné kupé, aj keď pred rokom 2020 to asi nebude. Magazínu Autoexpress to potvrdil šéf dizajnu automobilky Volvo Thomas Ingenlath.

Volvo-Coupe_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_06.jpgVolvo-Coupe_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_0d.jpgVolvo-Coupe_Concept_2013_1600x1200_wallpaper_16.jpg
Volvo Coupé Concept z roku 2013 poslúži ako inšpirácia pre dizajn pripravovaného luxusného dvojdverového modelu. Pod kapotou budú rovnaké motory ako v prípade sedanu a kombi S90/V90. Na kupé si ale musíte počkať do roku 2020

Výhodou novej generácie automobilov značky Volvo je ich variabilná platforma SPA, ktorá umožňuje pomerne rýchly a jednoduchý vývoj rôznych karosárskych verzií. Pre luxusné kupé bude zrejme použité označenie Volvo C90, ale to ešte nie je oficiálne potvrdené.

Aktuálne sa Volvo sústredí na zavedenie dôležitejších nových modelov, ako je práve sedan S90 a kombi V90. Pripravuje sa aj menší sedan a kombi S60/V60 a tiež bude crossover XC60 a XC40 vrátane plne elektrického modelu, ktorý by mal konkurovať značke Tesla a zároveň by mal slúžiť ako poistka proti nemeckej konkurencii. Tá tiež oznámila plne elektrické modely.

Zrejme nemožno predpokladať, že by sa ponuka motorov kupé Volvo C90 líšila od sedanu a kombi S90/V90. Počítajte aj s hybridom. Dizajn sa vo veľkej miere inšpiruje v skôr predstavenom koncepte, ktorý sme mohli vidieť v roku 2013. Podobný dvojdverový shooting-brake má síce šancu na výrobu, ale zatiaľ je v pláne klasické kupé.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY