vytisknout velikost písma Volvo s dvojtaktným osemvalcom vyzerá ako veľmi zaujímavý projekt

Volvo s dvojtaktným osemvalcom vyzerá ako veľmi zaujímavý projekt

Rudezon je staré kupé Volvo Amazon prestavané na preteky dragsterov. Na tom by nebolo nič neobvyklé, keby pod kapotou nebol šialený dvojtaktný osemvalec.

Motor pochádza od spoločnosti Evinrude and Johnson, ktorá sa zaoberá stavbou vysokovýkonných lodných motorov. Áno, tento osemvalec Evinrude 300XP bol pôvodne vyvinutý ako pretekársky motor pre člny. Dodnes drží rýchlostný rekord - takmer 285 km/h.

Podľa stupňa naladenia má štvorlitrový dvojtakt s dvomi karburátormi výkon okolo 300 koní. Starostlivým ladením sa ale dá dosiahnuť na viac ako 400 koní výkonu. To nie je zlé na dvojtaktný motor, ktorý sa vie roztočiť niekam k 10 000 ot./min. a váži len asi 240 kg.

Z projektu Rudezon vznikne niečo veľmi zaujímavého, takže to budeme priebežne sledovať. Sme zvedaví na prvú testovaciu jazdu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY