vytisknout velikost písma Volvo s dvojtaktným osemvalcom vyzerá ako veľmi zaujímavý projekt

Volvo s dvojtaktným osemvalcom vyzerá ako veľmi zaujímavý projekt

Rudezon je staré kupé Volvo Amazon prestavané na preteky dragsterov. Na tom by nebolo nič neobvyklé, keby pod kapotou nebol šialený dvojtaktný osemvalec.

Motor pochádza od spoločnosti Evinrude and Johnson, ktorá sa zaoberá stavbou vysokovýkonných lodných motorov. Áno, tento osemvalec Evinrude 300XP bol pôvodne vyvinutý ako pretekársky motor pre člny. Dodnes drží rýchlostný rekord - takmer 285 km/h.

Podľa stupňa naladenia má štvorlitrový dvojtakt s dvomi karburátormi výkon okolo 300 koní. Starostlivým ladením sa ale dá dosiahnuť na viac ako 400 koní výkonu. To nie je zlé na dvojtaktný motor, ktorý sa vie roztočiť niekam k 10 000 ot./min. a váži len asi 240 kg.

Z projektu Rudezon vznikne niečo veľmi zaujímavého, takže to budeme priebežne sledovať. Sme zvedaví na prvú testovaciu jazdu.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY