vytisknout velikost písma Volvo pripravuje V40 Polestar ako súpera pre Mercedes A45 AMG

Volvo pripravuje V40 Polestar ako súpera pre Mercedes A45 AMG

Aj Volvo, automobilka posadnutá bezpečnosťou a ekológiou, chce svoj ostrý a veľmi rýchly hatchback. Teda niečo, čo do jej portfólia veľmi nezapadá. Ale nech je tomu tak, naozaj rýchlych áut nie je nikdy dosť.

Novinka bude vychádzať z modelu Volvo V40, ponesie zrejme označenie Polestar a postaví sa priamo proti Mercedesu A45 AMG. Za modelom si stoja aj manažéri automobilky a tvrdia, že záujem o podobné autá je. Odkazujú sa práve na úspech Mercedesu a jeho modelu triedy A.

Volvo V40 Polestar, ak sa tak bude volať, dostane preplňovaný dvojliter s výkonom "cez 300 koní", pohon všetkých kolies a manuálnu alebo za príplatok automatickú prevodovku.

Volvo sa nijako netají tým, že by rado z modelov Polestar urobilo alternatívu k BMW M alebo Mercedesu AMG. Otázka ale je, či bude mať dostatok modelov, na ktoré by takéto meno sedelo.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY